МЕНИ

Насловна » Активности » Саопштења

Саопштења

16. новембар 2018.

УСАИД И СЕДАМ САМОУПРАВА ЗАЈЕДНО У БОРБИ ПРОТИВ КОРУПЦИЈЕ

Министар државне управе и локалне самоуправе Бранко Ружић присуствовао је данас потписивању споразума Мисије УСАИД у Србији и предстанвика седам локалних самоуправа у области смањења корупције кроз јачање транспарентности, одговорности и учешћа грађана у доношењу одлука.

Обраћајући се на церемонији потписивања споразума Ружић је истакао важност подршке УСАИД унапређењу капацитета локалних самоуправа и додао да је Влада Србије ових година имала "две важне битке", од којих је једна била да се избори са фискалном консолидацијом, поплавама и другим изазовима, а да су са друге стране покренуте "промене из корена".

 УСАИД и седам самоуправа заједно у борби против корупције

"Свакако једна од тих промена јесте и реформа наше администрације", казао је Ружић.

Значајно је да се не посипамо пепелом, каже Ружић и додаје да је потребно схватити да у Србији постоје квалитетни кадрови, али да су проблеми били лоша организација рада, лоше управљање финансијама, лоше управљање кадровима и шума закона која је регулисала више процеса.

"Зато смо велики део посла на пољу реформе јавне управе посветили унапређењу управљања људским ресурсима, стручног усавршавања свих службеника", казао је Ружић и посебно издвојио рад Националне академије за јавну управу, која је основана прошле године, а већ ове је имала 3.200 полазника.

Према његовим речима, план је да већ од 2020. буде годишње 9.000 полазника Националне академије за јавну управу.

Реформа јавне управе је један од три критеријума којима ћемо се приближити европској будућности Србије, казао је министар и додао да обавезе око приступања су у највећем делу везане за јединице локалних самоуправа, односно да их је више од 70 одсто.

Како је навео, важно је да се поред свих спроведених реформи обезбеди транспарентност и укључивање грађана у доношење политика.

"Припремили смо у овој години измене Закона о државној управи и то је нешто што је значајно са аспекта обавезе да се у консултативни процес у најранијој фази укључе грађани као носиоци суверенитета наше државе", казао је Ружић.

Истакао је да је за пројекат УСАИД-а веома значајно то што се бави пружањем подршке институцијама које су изузетно важне за транспарентније и одговорније јавне финансије, што је један од најзначајнијих сегмената јавне управе.

Ружић се захвалио УСАИД-у што подржава седам градова и општина, које су данас потписале споразум, у спровођењу реформи и позвао све општине да максимално искористе ту подршку, уложе напор за промене јер, каже, једино на тај начин реформисана администрација може постати професионалан, брз, љубазан и ефикасан сервис грађана и привреде.

Директор Мисије УСАИД-а у Србији Мајк де ла Роса рекао је да се нада ће данас потписано партнерство донети добробит заједницама које су потписале споразум, као и да ће имати добар утицај на транспарентност и повећати одговорност локалне администрације, што ће се, верује, одразити и на националном нивоу.

Он је рекао да ће ове локалне самоуправе захваљујући пројекту да се повежу са грађанима коиј ће се укључити у рад и допринети раду локалних власти-

Де ла Роса је додао да су потребна и независна надзорна тела која морају да имају алате којима могу да проверају одговорност Владе, па су зато у пројекат укључени и Државна ревизорска институција, Агенција за борбу против корупције, што ће допринети развоју основе на којој ће бити изграђена одговорна власт.

"Корупција је нешто што је веома значајно за грађане Србије и смањење корупције је веома важно и витално у процесу приступања ЕУ. Очекујемо да ће локалне власти имати велику улогу у том процесу", казао је Де ла Роса.

Споразум за четворогодишњи пројекат, за који је УСАИД издвојио 8,5 милиона долара, потписали су градоначелници Шапца, Врања и Сомбора и председници општина Врњачка Бања, Сјеница, Рашка и Димитровград.

Председник Државне ревизорске институције Душко Пејовић рекао је да је пројекат добра прилика да се отклоне неправилности у раду локалних самоуправа и указао да је потребно на локалу имати ефикасан и функционалан систем интерне контроле, којег нема у довољној мери.

Градоначелница Сомбора Душанка Голубовић, која се обратила у име свих присутних градоначелника и председника општина, захвалила се на подршци УСАИД-а локалним самоуправама.

15. новембар 2018.

РУЖИЋ ПОЗИВА ГРАЂАНЕ ДА ИСКОРИСТЕ СВОЈЕ ПРАВО И ИЗЈАСНЕ СЕ ГДЕ И ШТА ДА СЕ ГРАДИ

 Ружић позива грађане да искористе своје право и изјасне се где и шта да се гради

 

Министар државне управе и локалне самоуправе Бранко Ружић изјавио је да од ове године све општине и градови у Србији имају обавезу да у поступку припреме буџета својих локалних самоуправа, у делу планирања инвестиција, спроведу јавне расправе и консултују се са грађанима шта и где би требало градити.

Он је позвао је грађане и грађанке да искористе овај нови механизам који је успостављен изменама и допунама Закона о локалној самоуправи и узму активно учешће у овим расправама. „То јесте начин остваривања непосредне демократије и већег укључивања грађана у доношење одлука које су важне за њихове заједнице, а с обзиром да су средства у буџетима средства свих грађана, они имају право да учествују у одлукама како их улагати и на шта их трошити. Зато смо такав механизам и увели“, истакао је Ружић.

Министар је рекао да се у многим општинама и градовима овакве расправе већ организују, али је  подсетио оне које нису да учине то што пре, јер постоје и законски рокови у погледу усвајања буџета у локалним скупштинама.

8. новембар 2018.

ТРЕЋА ПОСЕТА ФРАНЦУСКИХ ЕКСПЕРАТА СРБИЈИ

У оквиру билатералне сарадње коју Министарство државне управе и локлане самоуправе остварује са надлежним институцијама Републике Француске организована је посета представнице Националног центра за територијалну јавну управу (ЦНФПТ) – репрезентативне установе стручног усавршавања службеника на локалном нивоу, која има традицију дугу 40 година.

 Трећа посета Француских експерата Србији

Државни секретар Иван Бошњак и помоћнице министра Јасмина Бенмансур, Сања Путник, Наталија Павловић Шиниковић и Ивана Антић данас су разговарали са г-ђом Франсоа Ан-Браун, која је руководилац Сектора за обуке и партнерство у ИНЕТ, најпознатијем институту ЦНФПТ задуженом за регрутацију и стручно усавршавање највиших руководилаца у јединицама локалне самоуправе.

На састанку је наглашена потреба континуиране размена искустава и добре праксе која постоји на обе стране. Државни секретар Иван Бошњак упознао је г-ђу Ан-Браун са започетим реформским процесима у Србији у области стручног усавршавања службеника на нивоу целе јавне управе, а посебно на локалном ниво које је један од нарочитих приоритета.

Након тога одржан је Округли сто под називом „Стручно усавршавање у јединицама локалне самоуправе – прописи и пракса у Републици Србији и Републици Француској“, коме су поред представника Министарства државне управе и локалне самоуправе, присуствовали најважнији актери реформског процеса у овој области – представници Националне академије за јавну управу, Савета за стручно усавршавање запослених у јединицама локалне самоуправе, Програмског савета Националне академије за јавну управу и Службе за управљање кадровима.

 Трећа посета Француских експерата Србији

Г-ђа Ан-Браун је, у интеракцији са учесницима Округлог стола, представила улогу и значај ЦНФПТ и ИНЕТ у стручном усавршавању локалних службеника и начином на који се оно планира, организује и спроводи за службенике на локалном нивоу у 29 тренинг центара ЦНФПТ широм Француске.

Закључено је да без обзира на разлике у службенициким системима наших земаља, у области стручног усавршавања постоји много заједничких тема које сигурно представљају простор да се сарадња настави и конкретизује у наредном периоду.

6. новембар 2018.

МИЛИОН ЕВРА ОД НОРВЕШКЕ ЗА РАЗВОЈ ЛОКАЛНЕ ИНФРАСТРУКТУРЕ И ЗАПОШЉАВАЊЕ

Министар државне управе и локалне самоуправе Бранко Ружић и амбасадор Краљевине Норвешке Арне Санес Бјорнстад означили су данас почетак јавних позива за финансирање пројеката за развој локалне инфраструктуре и за спровођење стручних обука у складу са локалним акционим плановима за запошљавање. Краљевина Норвешка кроз пројекат „Норвешка за вас“ одвојила је милион евра за финансирање ових пројеката, а право учешћа има 91 локална самоуправа у Србији из треће и четврте категорије развијености.

 Милион евра од Норвешке за развој локалне инфраструктуре и запошљавање

Кроз ове позиве, локалне самоуправе моћи ће да конкуришу за помоћ Норвешке за финансирање најмање осам пројеката за унапређење услова живота и развој локалне инфраструктуре и да обезбеде тренинге за најмање 250 корисника из рањивих група, чиме би се омогућило запошљавање за најмање 100 особа.

„Захвални смо Краљевини Норвешкој зато што је у фокус ставила подршку локалним самоуправама из треће и четврте категорије развијености и обратила пажњу на њихове потребе. Позивам локалне самоуправе да учествују у позивима за доделу бесповратних средстава и конкуришу са приоритетним пројектима“, изјавио је министар државне управе и локалне самоуправе Бранко Ружић.

Јавни позиви објављени су на сајту пројекта www.norveskazavas.org.rs, где локалне самоуправе самоуправе могу да се информишу о свим детаљима конкурса за бесповратна средства.

„Србија се развија брзо, али постоје и они који су у заостатку. Кроз овај пројекат, помоћићемо онима којима је то најпотребније – незапосленима да пронађу посао, а локалним самоуправама да унапреде своје услуге“, рекао је амбасадор Норвешке у Србији, Арне Санес Бјорнстад (Арне Саннес Бјøрнстад).

Министар Ружић и амбасадор Бјорнстад разговарали су данас о развојним приоритетима са председником општине Бела Црква Дарком Богосављевићем, јер Бела Црква је једна од 91 локалне самоуправе укључених у пројекат “Норвешка за вас”.

“Бела Црква биће конструктивни партнер у овом пројекту, који може донети конкретну корист и грађанима и локалним самоуправама“, рекао је председник општине Бела Црква Дарко Богосављевић.

Током новембра 2018, пројекат “Норвешка за вас” објавиће и јавни позив за повећавање прилика за запошљавање кроз подршку стварању нових бизниса и побољшавању продуктивности постојећих бизниса и стварању нових радних места. Један од приоритета пројекта је такође и анализа организације и функционалности центара за социјални рад и професионалних способности запослених у пет локалних самоуправа. На основу анализе биће донате препоруке за реорганизацију ових услуга и тако ће допринети Влади Србије у реформи система социјалне заштите у Србији.

2. новембар 2018.

РУЖИЋ: ИСКОРЕНИЋЕМО АПАТРИДИЈУ

На данашњој конференцији „Постигнућа Србије у борби против апатридије и напредни кораци“, у организацији Представништва УНХЦР у Србији, министар Бранко Ружић рекао је да је Србија нашла модалитет како да се са тим проблемом носи, па и да постане пример добре праксе и ван простора Југоисточне Европе.

 Ружић: Искоренићемо aпатридију

Истакао је захвалност међународним партнерима, владином и невладином сектору који су заслужни за импозантне резултате у овој области, од уређивања нормативног оквира, обука за више од 1.100 запослених у управи и судија за поступање у овим случајевима, до практичног рада на терену.

Увек се провлачи оцена да је Република Србија остварила највећи напредак у обезбеђивању права Рома на приступ личним документима и да су успостављени механизми довели до смањења броја лица која нису уписана у Матичну књигу рођених“, казао је министар.

Подвукао је да, у складу са гарантованим правом Конвенције Уједињених нација о правима детета, свако лице рођено на територији Републике Србије мора бити уписано у матичну књигу рођених.

Додао је да је наредни фокус деловања обезбеђивање већег запошљавања Рома и Ромкиња у чему је такође уређен нормативни оквир.

2. новембар 2018.

ГОДИНУ ДАНА ОД УСВАЈАЊА ЗАКОНА О НАЦИОНАЛНОЈ АКАДЕМИЈИ ЗА ЈАВНУ УПРАВУ - ОБУКЕ ПРОШЛО ВИШЕ ОД 3500 ДРЖАВНИХ СЛУЖБЕНИКА

Поводом годину дана од усвајања Закона о Националној Академији за јавну управу, министар државне управе и локалне самоуправе, Бранко Ружић посетио је данас Националну академију за јавну управу (НАПА), одржао састанак са Драженом Маравићем, в.д. директора НАПА и обишао обуку “Уговори о грантовима у оквиру програма територијалне сарадње”.

 Годину дана од усвајања Закона о Националној академији за јавну управу

Министар Бранко Ружић рекао је да се усвајањем овог Закона и оснивањем Академије уводи се ред у област стручног усавршавања запослених у јавној управи и обезбеђује једнак приступ праву на стручно усавршавање за више од 40 хиљада запослених у органима државне управе и службама Владе, општинама и градовима. „Ово је посебно значајно са аспекта европских интеграција, у којима се више од 90 одсто политика имплементира на локалном нивоу. Зато је веома важно што запослени на локалу до прошле године имају  прилику за стручно усавршавање, што раније није био случај“, истакао је министар. Он је нагласио да су службеници кључни за реформе које се спроводе и да је непоходно да добију потребна знања и вештине како би могли добро да обављају послове и ефикасно пружају услуге грађанима.

„Посебно важно је што кроз  програм обуке уз примену савремених облика и метода стручног усавршавања пролазе службеници на свим позицијама као носиоци реформе управе и што ће до краја године бити усвојен програм обука за државну управу и локални ниво, који ће обухватити више од 100 актуелних тема. Почетком године планирамо да почнемо са спровођењем онлајн обука, где ће само неке од тема бити „Управни поступак“ и „Одрживи развој“. Национална Академија за јавну управу је мотивисана идејом да Србија по квалитету и стручности  запослених у јавном сектору постане једнака институцијама у региону и Европи, а највиши стандарди у пружању услуга су императив у раду Академије“, изјавио је Дражен Маравић, в.д. директора Националне академије за јавну управу.

У циљу размене знања и искуства Национална академија за јавну управу Републике Србије већ успешно сарађује са Националном школом за јавну администрацију Републике Француске (ЕНА), а у наредном периоду у плану је и потписивање Споразума о сарадњи са Републиком Српском и другим земљама. Недавно је у Бечу поптписан споразум и са Савезном академијом за јавну управу Републике Аустрије.

1. новембар 2018.

РУЖИЋ: УВОДИМО СТАТУС "ПРИВРЕДНОГ СУБЈЕКТА ОД ПОВЕРЕЊА"

Министар државне управе и локалне самоуправе Бранко Ружић је изјавио данас да ће изменана и допунама Закона о инспекцијском надзору бити уведен статус ''привредног субјекта од поверења'', који ће моћи у управном поступку да добију они привредници који имају добру историју пословања и поштовања прописа.

 Ружић: Уводимо статус привредног субјекта од поверења

"Овај институт уводимо да одвојимо жито од кукоља, а да фоцус инспекција додатно пребацимо са кажњавања на поверење", рекао је Ружић на годишњој конференцији Америчке привредне коморе "Шесто пролазно време - откључавање реформи". Како каже, добијање овог стстусау подразумева да се редован инспекцијски надзор не врши над предузећем четири године. "Ови привредни субјекти ће имати обавезу да врше самопроверу и да доставе извештаје о самопроцени инспекцијама”, рекао је  министар и упозорио да ко једном изгуби тај статус никад више не може га стећи.

Новина је и самоиницијативна приајва прекшаја и споразумно признање прекшаја.

Примена овог института почиње две године након усвајања закона, казао је министар и навео је да тај рок није остављен због тога што се сматра да сада нема привредника који заслужују тај статус, већ зато што је потребно време за процену ризика кроз електронску платформу "Е инспектор". Ова платформ је у пилот фази И укључено је пет инспекције, а све инспекције бити обухваћене до маја или јуна.

Министар је рекао да изменане и допунаме Закона о инспекцијском надозру предвиђа и алате за инспекторе, попут прикривене куповине, мешовити надзор, заједничко обављање инспекци послова, склапање споразума о сарадњи између лоаклних самоуправа и друго.

Погледајте старија саопштења

 Врх стране
 Провера уписа у Посебан бирачки списак   Избори за националне савете националних мањина 2018   Конкурс за доделу средстава из буџетског фонда за националне мањине  Адресни регистар  Узми рачун и победи!  Провера уписа у Јединствени бирачки списак  е Управа  Јавне расправе и консултације  Информациони систем еЗУП  Модели административних поступака на локалном нивоу  Савет за стручно усавршавање запослених у ЈЛС   Усклађивање посебних закона са ЗУП-ом  Партнерство за отворену управу  Реформа јавне управе  Инспекцијски надзор  Јавне набавке  Испити  Управљање променама