МЕНИ

Насловна » Активности » Саопштења

Саопштења

17. октобaр 2017.

Ружић са Власима: Јаснa и одрживa политикa унапређења положаја свих националних мањина

Министар државне управе и локалне самоуправе Бранко Ружић поручио је  на састанку са представницима Националног савета влашке националне мањине, на коме је било о положају влашке националне мањине у Србији и стандардизацији влашког језика, да је Министарство отворено за све националне савете и нагласио да Влада Србије спроводи јасну и одрживу политику унапређења положаја свих националних мањина.

 Ружић са Власима: Јаснa и одрживa политикa унапређења положаја свих националних мањина

Министар је подсетио је да је рад на изменама и допунама Закона о заштити права и слобода националних мањина и Закона о националним саветима националних мањина у завршној фази и да очекује да ће решења која ће ти закони садржати допринети унапређењу остваривања права и слобода националних мањина.

Председник националног савета Радиша Драгојевић је истакао потребу за већом финансијском подршком за рад Националног савета за потребе обезбеђивања културних догађаја, медија и информисања на влашком говору.

Министар је скренуо пажњу да су, након 15 година, створени услови за доделу средстава из Буџетског фонда за националне мањине, и да је јавни конкурс отворен до 20. октобра 2017. године. 

На крају састанка министар је поновио да свака национална мањина има право на слободно изражавање националне припадности и да се државни органи ни у будуће неће мешати у питања идентитета националних мањина у Рeпублици Србиjи.

17. октобaр 2017.

Ружић са Бергом: привредницима важан дијалог са инспекторима

Све анализе и искуства које смо имали у примени Закона о инспекцијском надзору показали су нам да је важно, да поред контролне, ојачамо саветодавну улогу инспектора“, рекао је министар Ружић у разговору са директором Европске банке за обнову и развој (ЕБРД) за Србију Данијелом Бергом. Он је додао да су привредници лепо реаговали на Дане отворених врата које Министарство организује са УСАИД Пројектом за боље услове пословања и да им је тај дијалог са инспекторима важан.

 Ружић са Бергом: привредницима важан дијалог са инспекторима

Ружић и Берг су се стога усагласили да је потребно на даље јачати капацитете инспектора, посебно имајући у виду недостатке како у смислу људских капацитета и средстава за рад, тако и у погледу већег обима обавеза које су дошле са новим законом.

Министар се посебно захвалио ЕБРД-у на подршци у обезбеђивању посебне Јединице за подршку Координационој комисији за инспекцијски надзор која је за кратко време већ допринела унапређењу рада Комисије променивши њену структуру како би се обезбедила већа контрола и координација рада инспекцијских служби.

За среду, 18. октобар најављена је друга седница Координационе комисије за инспекцијски надзор, од како је министар Ружић на челу а када се очекује и потписивање споразума између министра Бранка Ружића и председника Удружења судија прекршајних судова Милана Мариновића како би се унапредила сарадња, обезбедио континуирани дијалог, координација и ефикасност у процесуирању прекршаја из области инспекцијског надзора, у складу са важећим законодавством и добром праксом, у циљу владавине права, сузбијању сиве економије и унапређења пословног окружења.

16. октобaр 2017.

Састанак министара Ружића и Тривана са привредно-политичком делегацијом из САД

Министар државне управе и локалне самоуправе Бранко Ружић и министар заштите животне средине Горан Триван састали су се данас у Палати Србије са привредно-политичком делегацијом савезне државе Мериленд из САД, на челу са државним секретаром Мериленда, г-дином Џоном Вобенсмитом.

 Састанак министара Ружића и Тривана са привредно-политичком делегацијом из САД

Mинистар Ружић рекао је да Србија недовољно брине о својој животној средини, те да су овакве размене искустава и пренос знања које добијамо посетама страних делегација успешнијих у овој области драгоцене за нашу земљу. Такође истакао је да је добро што Србија не одустаје од приступања Европској унији јер управо међу ЕУ стандардима које ћемо применити у нашој земљи налазе се и они који се тичу заштите животне средине, а који ће допринети квалитетнијем животу наших грађанки и грађана и очувању наше околине.

 Ружић: Створити услове за унапређење положаја Рома

Министар Триван рекао је да сарадња савезне државе Мериленд из САД и Србије није само политичка, него и привредна. Министар Триван, истакао је да ће делегација имати прилику током свог боравка у Србији  да се упозна са нашим проблемима у овој области и да ће представници америчких компанија, које су у саставу делегације, разговарати са представницима наших компанија ради унапређења  развоја заштите животне средине у Србији.

Министар Триван додао је да је Србији потребна стручна помоћ у области животне средине и зато је посета привредно-политичке делегације из Мериленда веома значајна за нашу земљу, како због трансфера модерних и чистих технологија, тако и због потребе да Србија брже и боље реши ова питања. „Инвестиције у заштиту животне средине нису трошак већ прилика за бољи живот наших грађана“, нагласио је министар заштите животне средине Горан Триван.

13. октобaр 2017.

Ружић: Створити услове за унапређење положаја Рома

Министар државне управе и локалне самоуправе Бранко Ружић разговарао је данас са новоизабраним руководством Националног савета ромске националне мањине о питањима од значаја за унапређење положаја те мањине.

 Ружић: Створити услове за унапређење положаја Рома

Министар је оценио да Влада спроводи јасну и одрживу политику унапређења положаја ромске националне мањине и додао је да ће Министарство државне управе и локалне самоуправе, у оквиру својих надлежности, наставити са пружањем помоћи у решавању проблема Ромкиња и Рома у Републици Србији.

Представници националног савета ромске националне мањине предложили су да се унапреди сарадња Министарства и Савета.

У вези са спровођењем активности из стратешких докумената којима су предвиђене мере за побољшање положаја ромске зајединце у Републици Србији, указали су на значајну улогу градова и општина и потребу да све јединице локалних самоуправа благоворемено планирају активности и средства за извршење тих обавеза.

Истовремено је скренута пажња на координаторе за ромска питања на локалу и потребу да се на системски начин уреди њихов положај.

Предложено је и разматрање могућности стажирања припадника ромске националне мањине у општинама и градовима.

13. октобaр 2017.

Иновације у јавној управи - тема 10. годишње конференције РеСПА-е

Десета годишња конференција Регионалне школе за јавну управу (ReSPA) била је посвећена иновацијама у јавном сектору и пружању јавних услуга.

Током два дана трајања конференције, више од 150 учесника из региона Западног Балкана и света разматрали су значај увођења иновација у јавну управу кроз примере добре праксе. Дискутовало се о различитим димензијама иновација укључујући социјални, технолошки и организациони сегмент, као и о иновативним системима за креативно решавање проблема.

Конференцију су званично отворили директорка РеСПА-е Ратка Секуловић, Сузана Прибиловић, министрака јавне управе Црне Горе, Херман Шпиц из Делегације Европске Уније у Црној Гори, и Јосип Грубеша, министар правде Босне и Херцеговине.

 Иновације у јавној управи - тема 10. годишње конференције РеСПА-е

У свом поздравном говору Ратка Секуловић, директорка РеСПА-е нагласила је да јој је “велико задовољство да се после деценије свог постојања, РеСПА са ентузијазмом фокусира на изналажење креативних приступа у решавању проблема и идентификовању најадекватнијих и најпримењивијих решења за значајно унапређење јавних услуга.”

Сузана Прибиловић, министарка јавне управе Црне Горе, истакла је у уводном излагању да “на овим просторима промјене никад нису биле лаке. Управљање њима, можда, још теже. А промене кроз прихватање нових идеја и иновација, једине могу донијети већи ниво отворености и транспарентности јавних институција.”

“Наша друштва се мењању брже него икада пре. Тако ни јавна управа не може да мирује и само постматра те промене. Мора да се суочи са изазовом и промени кроз усвајање ефикаснијих пословних модела и унапреди пружање јавних услуга у корист својих грађана. Десета годишња конференција РеСПА-е може да допринесе том процесу кроз размену искустава, лекција научених у прошлости, опробаним инструментима и иновативним приступима”, рекао је Херман Шпиц из Делегације Европске Уније у Црној Гори.

“Модернизација и унапређење јавне управе је приоритет свих нас. Међутим, такав прогрес не можемо остварити без нових идеја, а идеје стварају људи. Због тога човек представља најзначајнији ресурс управе,” истакао је Јосип Грубеша, министар правде Босне и Херцеговине.

У складу са темом, током другог дана конференције, на иновативан начин у оквиру тзв. „РеСПА кафеа“ организована је отворена дискусија на тему структуре, културе и персоналних промена које су потребне за увођење иновација у јавну управу. 

Закључци конференције и најважније препоруке биће представљене министрима одговорним за јавну управу из земаља Западног Балкана, на састанку РеСПА Управног одбора на министарском нивоу који ће се одржати у Тирани 6. новембра 2017.

12. октобaр 2017.

ДАН ОТВОРЕНИХ ВРАТА СА ИНСПЕКТОРИМА У НОВОМ САДУ

Трећи по реду, неформални сусрет привредника и представника инспекцијских служби под називом „Дан отворених врата са инспекторима“ одржан је данас у просторијама Регионалне привредне коморе Нови Сад, у организацији Пројекта за боље услове пословања Америчке агенције за међународни развој (USAID BEP) и Привредне коморе Србије (ПКС).

 ДАН ОТВОРЕНИХ ВРАТА СА ИНСПЕКТОРИМА У НОВОМ САДУ

Представници фирми и грађани из Новог Сада и околине су у директном разговору са инспекторима имали прилику да, по први пут на једном месту, добију конкретне савете и одговоре на сва питања у вези са радом инспекција.

Током састанка инспектори са дугогодишњим искуством, у склопу својих превентивно-саветодавних активности, дискутовали су са привредницима о отвореним питањима из њиховог пословања, давали савете и препоруке за поштовање закона и ефикасно отклањање евентуалних пропуста у раду.

 ДАН ОТВОРЕНИХ ВРАТА СА ИНСПЕКТОРИМА У НОВОМ САДУ

Министар државне управе и локлане самоуправе Бранко Ружић истакао је да се у реформу инспекцијских служби кренуло због тежње да њихов рад буде примерен тржишној економији и отуда, поред контролне, и саветодавна и превентивна улога. „Циљ свега што радимо није да се људи инспекција плаше, и из страха греше, већ да схвате и разумеју да инспектори обезбеђују да закони важе за све једнако, да сви имају исту обавезу да плаћају порезе, али и да свака контрола има везе са безбедношћу производа који се пласирају на тржиште или услуга које се пружају грађанима, дакле и са конкурентношћу привреде и фер пословним окружењем“, изјавио је министар Бранко Ружић поводом последњег саветовања између инспекција и привредника која су организована уз помоћ USAID-а. Ружић је додао да Министарство настоји да обезбеди редовне канале комуникације између инспекција и привреде и најавио увођење специјализованих стручњака који би поступали у својству саветника за привреду у односу на примедбе на инспекцијски надзор.

 ДАН ОТВОРЕНИХ ВРАТА СА ИНСПЕКТОРИМА У НОВОМ САДУ

Милан Стефановић, виши стручни саветник за регулаторна питања и инспекцијски надзор USAID BEP, овом приликом изјавио је: „Веома нам је драго да су, након успешно одржаних скупова у Београду и Нишу, велико интересовање за разговор са инспекторима показали и привредници из Новог Сада. Нови Закон о инспекцијском надзору, донет уз подршку Америчке агенције за међународни развој, значајно је унапредио функцију инспекције, која сада има саветодавну и превентивну, а не првенствено казнену улогу. Осим тога, инспекцијски надзор сада је заснован на процени ризика, плановима и контролним листама, што омогућава инспекцији да утврди приоритете у раду и надзору, а привредницима олакшава пословање у складу са законом. Ова реформа утицала је на промену перцепције инспектора код привредника, као и унапређење делотворности инспекцијског надзора, пре свега стварањем услова за координацију инспекцијских служби и других надлежних органа.“

„Значај ове иницијативе USAID BEP-а, коју је подржала ПКС - РПК Нови Сад, је у чињеници да су до сада привредници у инспекцијским службама видели само контролни, односно казнени орган, а од данас је прилика да разменом искустава, питања и савета, унапреде међусобни однос који је несумњиво у интересу развоја привреде“, рекла је Оливера Симовић,в.д. директора Регионалне привредне коморе Нови Сад. „ РПК Нови Сад ће и у перспективи подржавати овакве скупове, који имају за циљ да отклоне све препреке и олакшају пословање наших привредника.“, истакла је Симовићева.

Према подацима традиционалне годишње анкете „1000 предузећа“ коју спроводи USAID, у периоду од годину дана након усвајања Закона о инспекцијском надзору дошло је до великог скока у позитивној перцепцији о инспекцијама међу предузетницима, са 48 на 70 одсто.

USAID Пројекат за боље услове пословања покренут је у јануару 2011. године са циљем да подржи активности усмерене на регулаторну реформу, унапређење пословног амбијента и повећање конкурентности приватног сектора у Републици Србији. Значајан део активности USAID BEP усмерен је на подршку реформи инспекцијског надзора, а његове препоруке уграђене су у нови Закон о инспекцијском надзору који унапређује координацију рада инспекција, јача превентивну улогу инспекције, повећава делотворност инспекцијског надзора, смањује сиву економију и унапређује услове пословања у Србији.

09. октобaр 2017.

Бошњак са представницима Националног савета хрватске националне мањине

Новоименовaни председник српског дела Међувладиног мешовитог одбора Србије и Хрватске и државни секретар у Министарству државне управе и локалне самоуправе Иван Бошњак састао се данас у Суботици са представницима Националног савета хрватске националне мањине са којима је разговарао о положају ове националне мањине у Србији и побољшању правног и институционалног оквира за остваривање њихових права.

 Бошњак са представницима Националног савета хрватске националне мањине

Представници Националног света хрватске националне мањине изразили су задовољство решавањем питања уџбеника за основне школе, али и истакли да предстоји рад на решавању уџбеника за средње школе и предшколско образовање. Државни секретар истакао је да ће се до краја године изменити и два законска решења која унапређују права и положај представника националних мањина, као и рад националних савета. Бошњак је најавио да ће се заседање Међувладиног мешовитог одбора одржати до краја године.

Састанку, који је одржан на иницијативу копредседавајућег Међувладиног мешовитог одбора Србије и Хрватске и државног секретара Бошњака, присуствовали су и  генерални конзул Хрватске у Суботици Гордан Бакота, представници локалне самоуправе и начелника три управна округа, као и национални координатор за решавање отворених питања са Републиком Хрватском Немања Стевановић.

09. октобaр 2017.

Стевић са Ужичанима

Државни секретар у Министарству државне управе и локалне самоуправе Бојан Стевић посетио је Град Ужице поводом Дана града и том приликом грађанкама и грађанима Ужица честитао празник и пожелео им здравља и личне среће, а руководству Града да истрају у изазовима и наставе да чине све да Граду доносе добро.

 Стевић са Ужичанима

Стевић је, присутнима у ужичком Народном позоришту, поручио да је важно што Влада Србије пре неколико година, на челу са тадашњим председником Александром Вучићем, није оклевала од озбиљних уштеда јер су оне биле „једини начин да се Србија постави на пут опоравка и да се суштински измене неке ствари из корена“. Поред тога, Србија је успела да поправи углед у свету и привуче велики број инвеститора што је допринело и да се преполови проценат незапослених из 2012. године, на чему ће се још радити.

Здрава Србија је једино чему тежимо јер једино таква може донети и вама добро“, рекао је државни секретар и додао да ће се радити даноноћно са  руководствима општина и градова „подсећајући све да смо ту због наших грађанки и грађана и да не постоји „не могу“ и „нећу“ у проналажењу решења за све што се испред нас постави“.

Управо један од таквих сегмената важних за функционисање општина и градова, за привлачење инвеститора, за квалитетнији живот грађана, јесте и реформа јавне управе којом се бави Министарство државне управе и локалне самоуправе, на челу са министром Ружићем, рекао је Стевић.

Изразивши задовољство новим пројектима у Ужицу, он је подвукао и да се ускоро очекује реализација визије председника Вучића по питању аеродрома Поникве да постане цивилни и да још више буде у функцији туриста и нових улагања, а да ће са израдњом аутопута Прељина - Пожега овај део Србије постати још атрактивнији за инвеститоре што ће довести и до отварања нових радних места.

Поред тога, захваљујући Влади Србије, овде је уложено и близу 10 милиона евра у изградњу и реконструкцију фабрике воде, здрада Прекршајног и Привредног суда, студентског дома, дечијег одмаралишта, што је само показатељ да Влада Србије брине о сваком делу своје земље“, закључио је државни секретар.

06. октобaр 2017.

Бошњак са руководством Чачка о унапређењу људских ресурса

Државни сектерар Иван Бошњак разговaрао је данас са градоначелником Чачка Милуном Тодоровићем и представницима Савета Европе и Сталне конференције градова и општина о пројекту „Управљање људским ресурсима у локалној самоуправи“ и ефектима пројекта у овом граду, као једном од 29 градова који су део пројекта.

 Бошњак са руководством Чачка о унапређењу људских ресурса

Државни секретар је на састанку рекао да Влада Србије ствара систем који ће омогућити ефикасно управљање људским ресурсима и омогућити континуирано усавршавaње кадрова. „Посланици разматрају Предлог Закона о Националној акдемији која ће омоугућити сталну едукацију запослених и руководиоца у органима управе. То нам је потребно јер на свим нивоима желимо управу која ће ефикасно одговорити на потребе грађана и привреде“, рекао је Бошњак.

Он је рекао да је, поред системских решења које Влада примењује у циљу ефикасније управе, од великог значаја и помоћ коју градови и општине добијају кроз пројекат "Управљање људским ресурсима у локалној самоуправи" који има за циљ да пружи подршку градовима и општина у примени Закона о запосленима у аутономним покрајинама и јединицама локалне самоправе.

 Бошњак са руководством Чачка о унапређењу људских ресурса

„Овај закон поставља основе за успостављање модерног службеничког система у локалној самоуправи што ће имати велики утицај на организацију и функционисање локалне администрације. Крајњи циљ је стварање уређене и ефикасне локалне аминистрације чији запослени могу да одговоре на све изазове са којима се могу сусрести у оквиру својих надлежности“, рекао је државни секретар. 

Пројекат "Управљање људским ресурсима у локалној самоуправи" заједнички финансирају Европска унија и Савет Европе, а спроводи Канцеларија Савета Европе у Србији у директној сарадњи са Министарством државне управе и локалне самоуправе и Сталном конференцијом градова и општина.

05. октобaр 2017.

ИСТРАЖИВАЊЕ УСАИД-А: ПРИВРЕДА ЗНАТНО ЗАДОВОЉНИЈА РАДОМ ИНСПЕКЦИЈА

Закон о инспекцијском надзору значајно је побољшао рад инспектора и пословно окружење, закључак је округлог стола о узроцима законитог и незаконитог пословања који је организовала Америчка агенција за међународну сарадњу (УСАИД) у оквиру Пројекта за боље услове пословања.

 ИСТРАЖИВАЊЕ УСАИД-А: ПРИВРЕДА ЗНАТНО ЗАДОВОЉНИЈА РАДОМ ИНСПЕКЦИЈА

Државни секретар Зоран Касаловић је овом приликом рекао да је овим законом начињен велики помак и након две године примене Закона имамо резултате који говоре у прилог чињеници да су основе овог система добро постављене, у корист државе, привредника и грађана.

Касаловић је рекао да циљ инспекцијских контрола није више искључиво кажњавање прекршиоца закона, већ им је закон дао нову превентивну и саветодавну улогу и омогућио заједничке и координисане надзоре.

„Ова нова улога подразумева сталан дијалог са привредом и већ смо отпочели са редовним саветодавним активностима између инспекција и привреде. Разматра се увођење, одосно специјализација стручњака који би поступали у својству саветника за привреду у односу на примедбе на инспекцијски надзор. Следећи велики корак ове реформе који очекујемо до краја 2018. године је Е-испектор - јединствене платформе за рад и извештавање свих 40 инспекција“, рекао је Касаловић.

Државни секретар је нагласио да ће инспекцијским службама бити обезбеђена и континуирана и институционализована обука у оквиру Национална академија за јавну управу о којој се управо расправља у Скупштини Србије.

Касаловић је изразио уверење да ће овако организован систем инспекцијских служби, нова, саветодавна улога која им је дата Законом утицати и на промену односа и става привреде и грађана према инспекцијама. „Циљ свега што радимо у области инспекцијских служби није да се људи инспекција плаше и из страха греше, већ да схвате и разумеју да инспектори обезбеђују да закони важе за све једнако, да сви имају исту обавезу да плаћају порезе, али и да свака контрола има везе са безбедношћу производа који се пласирају на тржиште или услуга које се пружају грађанима, дакле и са конкурентношћу привреде и фер пословним окружењем“ рекао је државни секретар.

Истраживање које је спровео УСАИД показје да је другачији рад инспекцијских служби утицао да се повећа законитост пословања, а 1000 анкетираних привредника исказало је да је знатно задовољније радом инспекција него 2013. године.

05. октобaр 2017.

РУЖИЋ: ОПТИМИЗОВАНА И ЕФИКАСНИЈА УПРАВА У СЛУЖБИ ГРАЂАНА

Боравећи у Новом Пазару, министар за државну управу и локалну самоуправу Бранко Ружић састао се са градоначелником Нихатом Бишевцем и поручио да Нови Пазар одражава богатство земље и њене културне вредности.

 РУЖИЋ: ОПТИМИЗОВАНА И ЕФИКАСНИЈА УПРАВА У СЛУЖБИ ГРАЂАНА

Министар је истакао да је дошло до високог степена рационализације унутар Градске управе, али и неопходне оптимизације у погледу попуњавања дефицита стручног кадра, како би обезбедили функционалност у раду и одговарање на захтеве свих грађанки и грађана. „На тај начин омогућићемо да све службе и сервиси у служби грађанки и грађана делују пуним капацитетом“, истакао је Ружић.

Реформа из области пореза на имовину на нивоу јединица локалне самоуправе и пројекат евидентирања имовине, у вези са чиме је са Амбасадом Швајцарске министар Ружић потписао уговор из програма Exchange 51, такође су тема састанка од изузетног значаја за град Нови Пазар.

Министар Ружић, који је у Нови Пазар дошао да пожели добродошлицу бруцошима на државном Учитељском факултету, честитао је и 5. октобар, Светски дан учитеља и поручио им:

„Част је велика јер право и статус академског грађанина стичу многи матуранти који су се определили за овај факултет. Нови Пазар поред привредног и културног јесте годинама уназад и универзитетски центар. Реч је о младим људима којима Влада има обавезу да отвори сва врата како би себе уврстили у све друштвене процесе који се тичу и њих самих и свих осталих грађана наше земље“, закључио је министар.

1 Exchange 5 је намењен градовима и општинама у Србији, као подршка за ефикасно управљање имовином и подршка у стратешком планирању и програмском буџетирању. Више на ову тему можете сазнати на http://mduls.gov.rs/aktivnosti-obavestenja.php#a85

05. октобaр 2017.

ОДРЖАНА ЈАВНА РАСПРАВA О НАЦРТУ ЗАКОНА О ЕЛЕКТРОНСКОЈ УПРАВИ У БЕОГРАДУ

НЕСТОРОВИЋ: УПОТРЕБУ ПАПИРА И ШАЛТЕРА СВОДИМО НА МИНИМУМ

Државни секретар Жикица Несторовић рекао је, представљајући Нацрт закона о електронској управи, да је овај пропис један је од основних стубова развоја потпуне и функционалне е-управе и да ће у пракси омогућити равноправно коришћење електронског и папирног документа у свим административим, управним и судским постуцима, са тенденцијом да употребу папира, као и шалтера, сведе на минимум.

 ЈАВНА РАСПРАВA О НАЦРТУ ЗАКОНА О ЕЛЕКТРОНСКОЈ УПРАВИ У БЕОГРАДУ

Државни секретар је на округлом столу, који се данас одржава поводом јавне расправе о овом закону, истакао да ће његова примена омогућити већу ефикасност у раду, смањиће трошкове како управе, тако и грађана и привреде, али ће и створити и нове вредности у скоро свим областима живота и рада.

Несторовић је нагласио да ће ефекте примене овог закона - већу правну сигурност, транспарентност и инвестиције и боље планирање развојних политика - осетити сви и грађани и привреда, али и запослени у управи. “Ако омогућимо безбедно коришћење савремених информационих и комуникационих технологија и олакшамо комуникацију са органима, смањићемо и потребу да грађани и привредници “обијају шалтере”, али ћемо осигурати и реалне шансе да они брже завршавају послове које имају са управом што ће подићи степен њиховог задовољства“ објаснио је он.

Србија је дуго чекала на ове промене, јер савремени свет је давно почео да примењује све предности које носе нове технологије. „Ми хватамо корак са светом, али на том путу нисмо сами и, што је још битније, одлучни смо да ове промене прихватимо и имплементирамо како би државни апарат био ефикаснији и у стању да подржи и подстакне раст приватног сектора као главне покретачке снаге привредног развоја“, рекао је Несторовић.

04. октобaр 2017.

РУЖИЋ: НАЦИОНАЛНА АКАДЕМИЈА ЋЕ ТРАНСФОРМИСАТИ ЈАВНУ УПРАВУ

Национална академија за јавну управу у потпуности ће трансформисати јавну управу и обезбедиће ефикасније, љубазније и боље упућене службенике, изјавио је министар за државну управу и локалну самоуправу Бранко Ружић.

 РУЖИЋ: НАЦИОНАЛНА АКАДЕМИЈА ЋЕ ТРАНСФОРМИСАТИ ЈАВНУ УПРАВУ

Ружић је у Скупштини Србије где је у уторак почела расправа о Предлогу закона о Националној академији за јавну управу, рекао да ће службеници што кроз опште, што кроз посебне програме обука стицати нова знања, вештине и способности усмерене на подизање нивоа компетенција неопходних за квалитетно обављање послова.

"Службеник мора, пре свега, да правилно примени закон једнако у свим једнаким ситуацијама, како би грађани, ма где год били у Србији, били у равноправном положају", истакао је министар, наводећи да сада у општинама постоје различите процедуре.

Академија ће, каже, први пут обезбедити обуке за све службенике, што на републичком, што на локалном нивоу.

Он је подсетио да републички ниво службеника има какву-такву подршку Службе за управљање кадровима, али да су се на локалном нивоу "довијали" са разним међународним организацијама како би се спровеле обуке, и то углавном за спровођење одређених закона.

"Службеник мора да обавља посао савесно и да ради у најбољем интересу свих грађана, да поштује правила и служи за пример другима, а нама у Влади Србије је да обезбедимо уређен систем који ће бити правичан и који неће демотивисати службенике, као и да уведемо могућност за напредовање, награђивање, како би ту мотивацију за рад подигли", истакао је Ружић.

Министар је нагласио да ће Академија бити отворена и за грађане који не раде у управи, а желе да науче више о раду јавне управе и боље контролишу њен рад, као и да преопознају неке активности.

Он је навео да је неопходно крупније интервенисање и даљи подстицај деполитизацији и професионализацији система управљања људским ресурсима у јавној управи.

"Тај процес обухвата поред стручног усавршавања и друге елементе попут планирања, избора кадрова, њиховог праћења и оцењивања, награђивања и напредовања", рекао је Ружић.

03. октобaр 2017.

КАСАЛОВИЋ: УЈЕДНАЧИЛИ СМО ПРОЦЕДУРЕ И ПОСТУПКЕ ЗА СВЕ ЛОКАЛНЕ САМОУПРАВЕ

"Део наших активности којима желимо да уведемо ред и једнобразност у поступању локалних администрација како бисмо смањили бирократију и ефикасно одговорили на захтеве странака у протеклом периоду био је и попис поступака које јединице локалних самоуправа спроводе на захтев грађана и привреде и утврдили да их има укупно 188", рекао је државни секретар Зоран Касаловић на "Регулаторна реформа - стандардизација поступања градова и општина у Србији".

 КАСАЛОВИЋ: УЈЕДНАЧИЛИ СМО ПРОЦЕДУРЕ И ПОСТУПКЕ ЗА СВЕ ЛОКАЛНЕ САМОУПРАВЕ

Он је навео да је циљ био да се стандардизују и уједначе поступања локалних самоуправа, да се унапреди примена прописа, да се уштеди време и смање трошкови за грађане и привреду...

Паралелно са процесом стандардизовања поступања у Србији отпочела је и примена новог Закона о општем управном поступку, навео је Касаловић и подвукао да је важна новина коју је тај закон уредио обавеза размене података из јавних евиденција по службеној дужности.

"Грађане и привреднике смо поставили у центар и није више њихова обавеза да шетају од шалтера до шалтера и прикупљају документа и податке које управа већ поседује", навео је он.

Овај посао додатно је олакшао информациони систем е-ЗУП који је Влада Србије успоставила у јуну ове године, рекао је Касаловић и додао да је тај систем начин за још бржу размену података између органа, електронским путем.

"Тренутно се на овом систему налазе подаци из матичних књига, о пребивалишту, држављанству, као и подаци Националне службе за запошљавање, Пореске управе, Централног регистра обавезног социјалног осигурања и Фонда за пензијско инвалидско осигурање", навео је он.

Како је додао, у плану је укључивање центара за социјални рад у најкраћем року, као и образовних институција свих нивоа образовања (основног, средњег, високог).

До сада је за трајни приступ овој бази података захтеве поднело 55 општина и градова, а бази је приступило њих седам, рекао је Касаловић и похвалио локалне самоуправе које су међу првима приступиле - Лозница и Врњачка бања.

Генерални секретар Сталне конференције градова и општина Ðорђе Станичић је рекао да је циљ да примена административних поступака буде потпуно уједначена свуда у Србији.

Он је додао да се од 188 поступака велика већина односи на привреду и привреднике.

Конференција "Регулаторна реформа - стандардизација поступања градова и општина у Србији" организована је у оквиру програма "Подршка локалним самоуправама у Србији на путу ка ЕУ - Друга фаза", који финансира Влада Шведске.

Конференцију је организовала Стална конференција градова и општина у сарадњи са Министарством државне управе и локалне самоуправе.

03. октобaр 2017.

ПОЧЕЛЕ КОНСУЛТАЦИЈЕ ЗА УНАПРЕЂЕЊЕ ПРАВНОГ ОКВИРА ЗАШТИТНИКА ГРАЂАНА

Државни секретар у Министарству државне управе и локалне самоуправе Иван Бошњак отворио је данас Радионицу о изменама правног оквира институције Заштитника грађана коју организују Министарство државне управе и локалне самоуправе у сарадњи са СИГМОМ.

 РАДИОНИЦА – ИЗМЕНЕ ПРАВНОГ ОКВИРА ЗАШТИТНИКА ГРАЂАНА

Он је истакао да је сврха радионице да представници свих релевантних институција и организација заједнички, кроз непосредну дискусију и коментарисање утврде и дефинишу најбитније измене правног оквира Заштитника грађана и нагласио да је посебно значајно што су присутни и и представници организација цивилног друштва, управо из разлога остваривања једног од циљева ове радионице, а то је повећање транспарентности кроз укључивање цивилног сектора у рад јавне управе.

„Активно учешће организација цивилног друштва на овој радионици, посебно кроз идентификовање најбитнијих недостатака које би нове измене законског оквира требало да отклоне, ће управо допринети, у виду побољшања рада институције Заштитника грађана, коначном повећању заштите права и слобода самих грађана“ рекао је Бошњак.

Он је подсетио да је Република Србија у Акционом плану за преговарачко поглавље 23, као и Акционом плану за реформу јавне управе преузела обавезу ојачавања капацитета Заштитника грађана на свим нивоима, као и измена и допуна Закона о Заштитнику грађана у циљу јачања независности и унапређења ефикасности рада Заштитника грађана, нарочито у обављању послова Националног механизма за превенцију тортуре.

„Посебна радна група за припрему текста Нацрта закона о изменама и допунама Закона о Заштитнику грађана је од самог старта добила велику подршку у свом раду од стране ЕУ експерата из СИГМЕ, који су свој кроз свој извештаје и коментаре дали један од полазних основа у којем се предстојеће имене и допуне закона требају кретати, а које се односе на унапређење сарадње органа са Заштитником, као и јачање његове административне и финансијске самосталности“ рекао је државни секретар.

Погледајте старија саопштења

 Врх стране
 е Управа  Конкурс за доделу средстава из буџетског фонда за националне мањине  Информациони систем еЗУП  Модели административних поступака на локалном нивоу  Савет за стручно усавршавање запослених у ЈЛС – АКРЕДИТАЦИЈА  Усклађивање посебних закона са ЗУП-ом  Партнерство за отворену управу  Реформа јавне управе  Инспекцијски надзор  Јавне набавке