МЕНИ

Насловна » Активности » Саопштења

Саопштења

23. јун 2017.

ЧЕСТИТКА МИНИСТАРКЕ АНЕ БРНАБИЋ ПОВОДОМ РАМАЗАНСКОГ БАЈРАМА

 ЧЕСТИТКА МИНИСТАРКЕ АНЕ БРНАБИЋ ПОВОДОМ РАМАЗАНСКОГ БАЈРАМА

„Поводом предстојећег Рамазанског бајрама, у име Министарства државне управе и локалне самоуправе као и у своје лично име, свим грађанима Србије исламске вероисповести честитам највећи исламски празник, са жељом да празничне дане проведу у миру, срећи, благостању, међусобној љубави и толеранцији.“

 

Министарка државне управе и локалне самоуправе
Ана Брнабић

22. јун 2017.

ДЕМОНСТРАЦИЈА РАДА СИСТЕМА еЗУП-А НА ФАКУЛТЕТУ ОРГАНИЗАЦИОНИХ НАУКА

 ДЕМОНСТРАЦИЈА РАДА СИСТЕМА еЗУП-А НА ФАКУЛТЕТУ ОРГАНИЗАЦИОНИХ НАУКА

Представницима Министарства државне управе и локалне самоуправе и министру просвете, науке и технолошког развоја, Младену Шарчевићу и декану Факултета организационих наука, Милији Сукновићу, данас је у просторијама факултета демонстриран поступак „Упис на факултет“, где су се присутни уверили на који начин у овој институцији протиче имплементација новог информационог система еЗУП, као и пуна примена Закона о општем управном поступку.

Уз општинске и градске управе, шалтере полицијских станица, фонда ПИО, Националне службе за запошљавање, Републичког геодетског завода, Пореске управе и центре за социјални рад, данас се у овај систем укључио и ФОН. У наредној фази следи укључивање и осталих институција високог образовања, средњих и основних школа и вртића, који ће електронски приступати подацима из матичне књиге рођених, како би се студентима и ученицима олакшала процедура уписа.

За упис на факултет будући студенти неће морати више физички да доносе Извод из матичне књиге рођених, већ ће службеници прибављати све потребне податке по службеној дужности електронским путем, приступањем апликацији еЗУП. На тај начин, службеници своје услуге извршавају ефикасније и за много краће време. Конкретно, у случају ФОН-а, број кандидата који годишње конкурише за упис је око 2.000, па је и уштеда од око 2.000 извода мање. Према подацима из Министарства просвете, науке и технолошког развоја најмање 370 хиљада грађана је вадило изводе због уписа. Имајући у виду да само папир за један извод кошта око 60 динара, остварена уштеда је око 22.200.000 динара.

Будући да су међу највећим корисницима управо образовне установе које сваке године прикупљају огроман број извода приликом уписа, огромне уштеде ће бити остварене када све образовне институције почну да користе еЗУП.

Важно је рећи да се водило рачуна и о заштити података о личности. За сваки упит службеник мора имати сагласност грађанина, која се изјављује приликом подношења захтева. Сви упити се бележе у систему, тако да у сваком тренутку постоји могућност да се провери законитост сваког упита. Очекујемо да ће се и други велики корисници ускоро укључити у овај систем, креиран за целу јавну управу како би ефикасно примењивали принцип размене података по службеној дужности и омогућили грађанима велике уштеде у времену и новцу.

21. јун 2017.

РАЗЛОЗИ ЗА ОДБАЦИВАЊЕ ПРИЈАВЕ ЗА УПИС ПОЛИТИЧКЕ СТРАНКЕ „ДОСТА ЈЕ БИЛО“ У РЕГИСТАР ПОЛИТИЧКИХ СТРАНАКА

Министарство државне управе и локалне самоуправе обавештава јавност да је пријава за упис политичке странке „Доста је било“ у Регистар политичких странака, одбачена због недостатака у поднетој документацији који ни по позиву нису исправљени. Други разлог за одбацивање је нерешени судски спор са странком „Ниједан од понуђених одговора“.

Уз пријаву за упис у Регистар политичких странака, овлашћено лице „Доста је било“ Иван Нинић, поднео је следећа документа: Записник са оснивачке скупштине са потписима 10 присутних делегата, Оснивачки акт странке „Доста је било“, Одлуку о избору председника странке, списак 10.174 оснивача политичке странке са њиховим изјавама, по два примерка Програма и Статута, оверену фотокопију личне карте и одштампан податак очитане електронске личне карте Саше Радуловића и доказ о уплати Републичке административне таксе.

Министарство је утврдило да су на прописаном обрасцу достављене свега 673 изјаве од укупног броја предатих (10.174) и међу њима су и изјаве 12 оснивача за које нема доказа да су пунолетни, пословно способни држављани Србије. Остале изјаве нису биле на обрасцу који се преузима са званичног сајта Министарства http://bit.ly/2riyhjn, а у неке од њих подаци нисуr уписивани електронски, како је прописано, већ ручно. Даље, списак оснивача странке није био сређен по азбучном реду презимена оснивача, нити достављен у прописаном електронском облику, а указано је и да Статут не садржи све податке који су Законом прописани као обавезни.

Увидом у поднету документацију, Министарство је утврдило недостатке на које је указано подносиоцу и скренута му је пажња на законски рок у коме треба отклонити недостатке. Наведени недостаци нису отклоњени у законском року, не мањем од 15 и не дужем од 30 дана од подношења пријаве, што је такође био један од разлога за одбацивање пријаве. Сви ови услови за упис у Регистар политичких странака уређени су Законом о политичким странкама, СГ РС бр 3609 и 61/15 – УС.

Додатно, поступајући по пријави за упис политичке странке „Доста је било“ овлашћеног лица Ивана Нинића, из фебруара 2017. године, Министарство је указало да већ постоји пријава политичке странке „Ниједан од понуђених одговора“ из маја 2016. године за упис промене података у Регистру, тако да се упише назив „Доста је било“. Та пријава одбачена је Решењем Министарства у октобру 2016. године, након чега је странка „Ниједан од понуђених одговора“ у новембру 2016. године покренула тужбу пред Управним судом, како би решење Министарства било поништено. Како Министарству није достављена правоснажна судска одлука, поступак по тужби странке „Ниједан од понуђених одговора“ још увек је у току, те је и то разлог за одбијање пријаве за упис политичке странке „Доста је било“ у Регистар политичких странака.

Позивамо све заинтересоване стране да остваре увид у предметну документацију у складу са Законом о слободном приступу информацијама од јавног значаја. Странка „Доста је било“, као подносиоц пријаве, увид у предметне списе може остварити и према Закону о општем управном поступку.

20. јун 2017.

МИНИСТАРКА БРНАБИЋ НА ПРОМОЦИЈИ АПЛИКАЦИЈЕ еЗУП У ПОЛИЦИЈСКОЈ СТАНИЦИ САВСКИ ВЕНАЦ

Министарка државне управе и локалне самоуправе Ана Брнабић и потпредседник Владе и министар унутрашњих послова др Небојша Стефановић, данас су присуствовали новој промоцији апликације еЗУП у оквиру које је демонстриран управни поступак издавања пасоша за малолетна лица, која је одржана у Полицијској станици Савски Венац.

 МИНИСТАРКА БРНАБИЋ НА ПРОМОЦИЈИ АПЛИКАЦИЈЕ еЗУП У ПОЛИЦИЈСКОЈ СТАНИЦИ САВСКИ ВЕНАЦ

Kорисници услуге су били родитељи који су захтев за издавање пасоша за своје дете поднели електронским путем, а реч је о својеврсном наставку пројекта „Бебо добро дошла на свет“. Потребна им је била само лична карта, попуњена сагласност да се лични подаци из извода из матичне књиге рођених и држављанства прибављају по службеној дужности и уплаћена такса. На основу тога, пасош је израђен за свега 10 минута.

"Након Лознице и Врњачке Бање и МУП се придружио наставку пројекта еЗУП, који трасформише државу у сервис грађана. Сада грађани више не морају да буду „курири државе", јер органи управе размењују податке по службеној дужности, што је и њихова законска обавеза“ истакла је министарка Брнабић и додала да очекује од свих органа управе да се укључе у информациони систем до краја године. Такође, она је додала да ово представља тимски рад државних институција, чије је укључивање комплексан процес у коме имају стручну подршку, усмерење и координацију Министарства државне управе и локалне самоуправе.

Помоћу апликација еЗУП од данас је овој полицијској станици омогућен приступ подацима из матичне књиге рођених, венчаних и умрлих, као и уверење о држављанству за грађане који подносе захтеве за лична документа. Примена ове праксе сукцесивно ће бити реализована и у другим полицијским управама и станицама у Републици Србији.

Важност овог управног поступка је у томе што по први пут једaн велики систем у оквиру државне управе директно преко Јединствене магистрале података преузима податке из матичних књига. То значи да се успело са дигитализацијом еУправе и аутоматском обрадом података МУП-а. Преко 250 испостава широм Србије и преко 2000 шалтера аутоматски почињу да раде ефикасније у корист потреба грађана. Ово је процес који еЗУП и Закон о општем управном поступку ставља у праву примену.

20. јун 2017.

УСВОЈЕНА ОДЛУКА ВЛАДЕ О МАКСИМАЛНОМ БРОЈУ ЗАПОСЛЕНИХ ЗА 2017. ГОДИНУ

Влада Републике Србије усвојила је Одлуку о максималном броју запослених на неодређено време у систему државних органа, систему јавних служби, систему Аутономне покрајине Војводине и систему локалне самоуправе за 2017. годину. У односу на број запослених на неодређено време утврђених Одлуком о максималном броју запослених за календарску 2015. годину (462.674) предлог максималног броја запослених за Одлуку Владе за 2017. годину мањи је за 11.241 и износи 451.433. Смањење ни овога пута није извршено линеарно, а приликом дефинисања инструкције за смањење сагледавани су стандарди и приоритети у оквиру сваког од ресора.

Током ове године ради се по први пут на озбиљнијој реорганизацији у систему просвете. До краја ове године предвиђено је смањење од преко 2.700 норми (или пуног радног времена) у основном и средњем образовању, што ће бити резултат ефикасније расподеле ресурса и боље организације школства. Овај ефекат ће се постићи највише кроз реорганизацију мреже школа, коју Министарство просвете припрема на основу функционалних анализа Светске банке. У овогодишњој Одлуци акценат је стављен на јачање капацитета у одређеним ресорима -- као што су медицински радници у здравству и инспекцијске службе, које имају водећу улогу у борби против сиве економије и увођењу реда у систем кроз контролу примене закона. До краја године у плану је запошљавање 2.500 медицинског особља (лекари и медицинске сестре).

Кроз Одлуку се подржава и јачање капацитета у оквиру ресора финансија, како би Министарство финансија било у прилици да што боље анализира и контролише трошкове, али и да проналази дугорочне уштеде на другим местима у систему (кроз уређење сопствених прихода, опорезивање све значајнијег сектора професионалних и паметних услуга). Изузетно је важно јачање капацитета Пореске управе Србије с обзиром на значај ове институције у спречавању сиве економије и повећању наплате јавних прихода. Јачање капацитета предвиђено је и у ресору правде, како би се дошло до ефикаснијег и поузданијег правосуђа.

За сваку јединицу локалне самоуправе Законом о начину одређивања максималног броја запослених у јавном сектору дефинисан је оптималан број запослених -- на основу интерног међусобног упоређивања јединица локалне самоуправе по основу површине, броја насеља, броја становника, броја туриста и броја језика у употреби. Јединице локалне самоуправе које имају број запослених испод предвиђеног оптимума добиле су простор за ново запошљавање, док оне изнад тог броја морају и ове године да смањују број запослених. До краја ове године на локалу је предвиђено укупно нето смањење броја запослених од 2.500.

Током досадашњег процеса рационализације пронађени су простори за уштеде али тако да није нарушен квалитет рада јавне управе и функционалност система. Србија је једна од земаља са најмање запослених у јавној управи у Европи, уколико је посматрамо кроз рацио броја запослених у јавној управи у односу на 100 становника. Након два круга свеобухватне рационализације броја запослених, у Србији данас имамо 6.4 запослена у јавној управи на 100 становника, док је просек у ЕУ 8.5.

Циљ нам је да јавна управа буде релативно мања, самим тим и јефтинија, а ефикаснија, и да тиме подржи привредни раст. То подразумева увећање продуктивности јавне управе, а оно је могуће кроз реорганизацију институција и њихових мрежа, што су сложене структурне мера које нам предстоје током ове и наредне године. Реорганизација треба да успостави систем који је усклађен са потребама грађана и привреде – од услуга на шалтерима, преко знања које се преноси у школама, здравствене и социјалне заштите, па све до бржег и поузданијег правосуђа. Осим квалитетнијих услуга, реорганизација је неопходна како би све што је у претходном периоду урађено било и одрживо, нарочито у контексту постигнутих буџетских уштеда. У складу са наведеним, током 2017. године очекује се усвајање акционих планова у ресорима просвете, здравства, финансија, социјалне заштите и пољопривреде и заштите животне средине – који садрже мерљиве и достижне активности уз јасне циљеве и рокове за реорганизацију.

19. јун 2017.

ДРЖАВНИ СЕКРЕТАР И МИГРАНТИ ИЗ КИКИНДЕ ЗАЈЕДНО УРЕДИЛИ СПОРТСКЕ ТЕРЕНЕ И УЧЕСТВОВАЛИ У ТУРНИРУ ПРИЈАТЕЉСТВА

У волонтерској акцији на тениским теренима у оквиру Спортског центра „Језеро“, данас су се окупили представнициграда домаћина, институција Републике Србије, Програма Уједињених нација за развој (УНДП), као и миграната смештених у Прихватном центру у Кикинди. Након заједничког чишћења, фарбања и поправке спортског инвентара, одржан је дечији Турнир пријатељства. Подмладак Тениског клуба „Језеро“ и деца из Прихватног центра јачали су спортски дух и дружили се кроз размену бекхенда и форхенда. Град Кикинда и УНДП организовали су данашњу акцију како би допринели упознавању локалног становништва и њихових нових комшија миграната, изградњи поверења и заједништва.

 ДРЖАВНИ СЕКРЕТАР И МИГРАНТИ ИЗ КИКИНДЕ ЗАЈЕДНО УРЕДИЛИ СПОРТСКЕ ТЕРЕНЕ И УЧЕСТВОВАЛИ У ТУРНИРУ ПРИЈАТЕЉСТВА

У акцији чији је домаћин био члан Градског већа Кикинде Миливој Лињачки, учествовали су Бојан Стевић државни секретар Министарства државне управе и локалне самоуправе, Нина Топић представник УНДП-а и мигранти смештени у Прихватном центру у Кикинди.

Волонтерска акција уређења тениских терена С.Ц. „Језеро“ реализована је у оквиру пројекта који доприноси развоју виталности општина кроз превазилажење мигрантске кризе, који финансира Влада Јапана, а спроводи УНДП, у сарадњи са надлежним министарствима Владе Републике Србије и Комесаријатом за избеглице и миграције.

 ДРЖАВНИ СЕКРЕТАР И МИГРАНТИ ИЗ КИКИНДЕ ЗАЈЕДНО УРЕДИЛИ СПОРТСКЕ ТЕРЕНЕ И УЧЕСТВОВАЛИ У ТУРНИРУ ПРИЈАТЕЉСТВА

„Не можемо све мигранте посматрати кроз спорадичне инциденте јер те људе је мука натерала да оду из своје земље. За време највећег прилива миграната, Влада Републике Србије максимално се потрудила да помогне људима које је пут довео у нашу земљу. Велику захвалност дугујемо локалним самоуправама и грађанима који су прихватили ове људе и изашли им у сусрет. Иначе, морам напоменути да је град Кикинда погранично подручје на мигрантској рути, с тим у вези у овом прихватном центру боравило је близу 300 људи од тога 120-оро деце“, истакао је државни секретар Бојан Стевић.

Он је додао, да је захваљујући средствима Америчке агенције за међународни развој, УНДП обнавља и дечији вртић „Маслачак“ у Кикинди, у насељу Башаид, у коме ће се организовати мултикултуралне радионице за децу из локалне и мигрантске популације.

Прихватни центар у Кикинди отворен је у априлу ове године, у адаптираној бившој управној згради Пољопривредног комбината “29. новембар” и у њему је смештено око 300 људи. Програм УН за развој помаже општинама са великим бројем миграната и избеглица да ојачају заједништво, побољшају јавне, комуналне услуге и инфраструктуру, на добробит домаћег становништва и расељених.

19. јун 2017.

УЗМИ РАЧУН И ПОБЕДИ: СТИЖУ НАГРАДЕ ЗА НАЈАКТИВНИЈЕ ОПШТИНЕ

Док грађани у пет првопласираних општина гласају како да утроше наградни фонд од 20.000 евра, зоне бесплатног интернета пуштене у рад у Белој Паланци, Димитровграду и Прокупљу

 УЗМИ РАЧУН И ПОБЕДИ: СТИЖУ НАГРАДЕ ЗА НАЈАКТИВНИЈЕ ОПШТИНЕ

Грађани Беле Паланке, Димитровграда, Пландишта, Беле Цркве и Голупца до 26. јуна изабраће пројекте реконструкције и опремања школа, болница, вртића и других објеката од јавног значаја, које ће финансирати Влада Србије као награду за допринос сузбијању сиве економије и најбољи пласман у такмичењу „Узми рачун и победи“.

Гласање за укупно 16 приоритетних пројеката које су предложиле локалне самоуправе, организовано је на јавним местима, шалтер салама општина, трговима и пијацама, а за реализацију одабраних на располагању ће имати по 20.000 евра.

Белопаланчани бирају између реконструкције простора за формирање Омладинског клуба, уређења археолошког налазишта „Ремисиана“ и постављања теретане на отвореном у насељу „Нова мала“. Општина ове пројекте сматра кључним за унапређење квалитета живота младих и туристичке понуде.

На гласачком листићу у општини Димитровград налазе се куповина теренског возила за дом здравља, реконструкција платоа испред Центра за културу, као и простора за формирање Туристичког инфо центра.

И пред грађанима Пландишта је тежак избор, јер треба да одлуче да ли ће Основна школа „Доситеј Обрадовић“ добити нове клупе, столице и катедре, да ли ће дом здравља бити опремљен новим ултразвучним апаратима, односно беби вагама и котлом или ће следеће зиме малишани у предшколској установи „Срећно детињство“ добити боље грејање.

Стварање услова за квалитетнији живот младих и деце и општина Бела Црква ставила је у први план. Реконструкција сале Центра за културу, изградња дечијих игралишта у градском парку и у предшколској установи „Анђелка Ђурић“, нашли су се на референдуму у овој општини, који је први завршен (18. јуна), a пребројавање гласова је у току.

Општина Голубац акценат је ставила на развој месних заједница и приградских насеља, те су се међу предлозима пројеката нашли - санација сеоске амбуланте у Винцима и зграде Основне школе „Бранко Радичевић“ у насељу Добра, као и изградња нове зграде основне школе у насељу Кривача.

Додатнe наградe за 12 најактивнијих локалних заједница, у које поред наведених 5 општина спадају и Сечањ, Житиште, Бачки Петровац, Тител, Раковица, Прокупље и Сврљиг, су WiFi зоне бесплатног интернета. Захваљујући донацији Телекома Србија, становници награђених општина моћи ће да користе бежични интернет максималне брзине до 300Мб/с на градским трговима, парковима и другим одабраним локацијама. Телеком зоне су већ заживеле у Белој Паланци, Димитровграду и Прокупљу, а очекује се и у осталим општинама до 7. јула.

Такмичење општина и градова, организовано у оквиру наградне игре Узми рачун и победи, за циљ је имало да грађанима покаже како узимање рачуна при свакој куповини и плаћање пореза има директну везу са квалитетом живота на локалу.

16. јун 2017.

ПОСЛЕ ЛОЗНИЦЕ, еЗУП И У ВРЊАЧКОЈ БАЊИ

 ПОСЛЕ ЛОЗНИЦЕ, еЗУП И У ВРЊАЧКОЈ БАЊИ

Врњачка Бања, 16. јун 2017. - Министарка државне управе и локалне самоуправе Ана Брнабић данас је посетила општину Врњачка Бања да би се уверила како протиче увођење новог информационог система еЗУП, као и примена Закона о општем управном поступку у овој локалној самоуправи. Том приликом она се састала са председником општине Врњачка Бања, Бобаном Ђуровићем и начелником општинске управе, Славишом Пауновићем.

„Након Лознице, уверила сам се да информациони систем еЗУП функционише и у Врњачкој Бањи. Апелујем да се и сви други органи управе што пре прикључе у овај систем, јер постоје сви услови да он функционише у целој Србији“, нагласила је министарка Брнабић и додала да јавни службеници и институције на нивоу целе државе имају законску обавезу да размењују податке по службеној дужности.

У 2016. години само из матичних књига било је издато преко 3,3 милиона извода, а целокупан број докумената из различитих евиденција прелази 6 милиона. Потенцијал уштеде за грађане само за изводе из матичних књига износи преко 3 милиона сати и 245 милиона динара годишње. Укупан потенцијал уштеда у времену процењује се на преко 6 милиона сати на годишњем нивоу.

 ПОСЛЕ ЛОЗНИЦЕ, еЗУП И У ВРЊАЧКОЈ БАЊИ

Министарка Брнабић је истакла да се укључивањем свих органа управе у информациони систем еЗУП од грађана више не сме тражити да обављају „курирске“ послове за државу и разносе своја документа од шалтера до шалтера. “Сви органи управе морају да размењују податке по службеној дужности, чиме држава постаје сервис грађана и привреде, а управо реформа јавне управе почива на промени тог односа”, додала је Брнабић и позвала грађане да остваре своје право и не набављају потребна документа уместо службеника.

„Заједнички циљ целог друштва треба да нам буде држава по мери грађана и привреде и зато овај пројекат представља суштинску промену навика у којој је важна сарадња између органа управе и грађана“, нагласила је министарка Брнабић и додала да ће систем сукцесивно почети да користи један по један орган јавне управе, а да би до краја године сви органи требало да размењују податаке на овај начин.

Министарка је додала да се приликом покретања информационог система еЗУП водило рачуна и о заштита података о личности, где за сваки упит службеник мора имати сагласност подносиоца, која се изјављује приликом подношења захтева.

16. јун 2017.

Изјава Ана Брнабић

„Желим да захвалим Председнику на указаном огромном поверењу да водим Владу Србије и наставим реформе са несмањеном посвећеношћу и снагом. Част је служити својој земљи и ја ћу, уколико ме Скупштина изгласа, Владу водити посвећено и одговорно, а свој посао ћу радити поштено и са љубављу. Свесна сам одговорности коју преузимам јер треба да наследим правог лидера, као и обавеза према грађанима који очекују да резултате рада Владе осете кроз бољи квалитет живота.

Прихватила сам кандидатуру коју сам добила од Председника Србије и крећем да радим на експозеу и састављању Владе. Важно је да се рад на пројектима настави и ја сутра свакако идем у Врњачку Бању у раније договорену посету. Идем да проверим како функционише систем којим смо повезали податке шест државних институција који омогућава да држава буде сервис грађана. То је важан, реформски, рекла бих револуционаран пројекат за Србију и ја ћу са тимом у Влади Србије и свим државним институцијама наставити да радим на реформисању државне управе. Започети послови морају да се завршавају, а ја сам последњих месеци посвећено радила на томе да Србију уведемо у ред модерних држава у којима државна управа ради ефикасно и у функцији грађана.

Лично ћу се ангажовати да сви заједно радимо на циљевима који су већи и важнији од свих нас појединачно.

13. јун 2017.

еЗУП - АЛАТ ЗА ДРЖАВУ ПО МЕРИ ГРАЂАНА И ПРИВРЕДЕ

Београд, 13. јун 2017- Министарка државне управе и локалне самоуправе Ана Брнабић данас је посетила Лозницу у циљу утврђивања тока имплементације новог информационог система еЗУП и пуне примене Закона о општем управном поступку у овом граду. Овом приликом она се састала са градоначелником Лознице, Видојем Петровићем и начелницом Градске управе, Милојком Смиљанић.

 еЗУП - АЛАТ ЗА ДРЖАВУ ПО МЕРИ ГРАЂАНА И ПРИВРЕДЕ

„Градска управа Лозница је прва ушла у информациони систем еЗУП као корисник и пример добре праксе и зато апелујем да се и сви други органи управе што пре и без одлагања прикључе у овај систем, јер постоје сви услови да систем функционише у целој Србији“, нагласила је Брнабић и додала да јавни службеници и институције на нивоу целе државе имају законску обавезу да размењују податке по службеној дужности, што доводи до великих уштеда у времену и новцу, како грађана, тако и државе.

У просторијама Градске управе били су и корисници нових услуга који су на шалтеру за матичара и за друштвене делатности заказали венчање и остварили своја права за неколико минута доносећи на шалтер само личну карту. Они су рекли да су одушевљени једноставношћу и кратким трајањем поступка, као и чињеницом да не морају да доносе документа и да плаћају таксе за њихово издавање. Запослени на шалтеру кажу да је издавање докумената које је трајало од 15 до 20 дана сада могуће завршити за један дан, ако је документација комплетна.

 еЗУП - АЛАТ ЗА ДРЖАВУ ПО МЕРИ ГРАЂАНА И ПРИВРЕДЕ

У 2016. години само из матичних књига било је издато преко 3,3 милиона извода, а целокупан број докумената из различитих евиденција прелази 6 милиона. Потенцијал уштеде за грађане само за изводе из матичних књига износи преко 3 милиона сати и 245 милиона динара годишње. Укупан потенцијал уштеда у времену процењује се на преко 6 милиона сати на годишњем нивоу.

Министарка Брнабић је овом приликом истакла да се укључивањем свих органа управе у информациони систем еЗУП од грађана више не сме тражити да обављају „послове поштара“ за државу и разносе своја документа од шалтера до шалтера. “Сви органи управе морају податке да размењују по службеној дужности, чиме држава постаје сервис грађана и привреде, а управо реформа државе почива на промени тог односа”, додала је Брнабић и позвала грађане да приликом прикупљања своје документације остваре своје право и не набављају потребна документа уместо службеника.

„Заједнички циљ целог друштва треба да нам буде држава по мери грађана и привреде и зато овај пројекат представља суштинску промену навика у којој је важна сарадња између органа управе и грађана“, нагласила је министарка Брнабић.

Она је додала да се приликом покретања информационог система еЗУП водило рачуна и о заштита података о личности, где за сваки упит службеник мора имати сагласност грађанина, која се изјављује приликом подношења захтева.

„Систем ће сукцесивно почети да користи један по један орган јавне управе, а до краја године би требало да сви органи размену података врше коришћењем овог система“, нагласила је Брнабић и навела да је следећи корак да се у сарадњи са МУП заврши пренос држављанства у електронски облик, који ће ако се споји са електронским матичним књигама омогућити стварање централног регистра становника.

Министарка је истакла да је Лозница по великом броју критеријума једна од најефикаснијих, најбољих и најрационалнијих локалних самоуправа у Србији, која се међу првима пријавила за еЗУП софтвер и завршила обуке.

13. јун 2017.

БРНАБИЋ И ВИЛАДСЕН: НАСТАВАК ДОБРЕ САРАДЊЕ

Министарка државне управе и локалне самоуправе Ана Брнабић састала се данас са директором канцеларије и вршиоцем дужности Високог Комесара ОЕБС-a за националне мањине у Хагу, Хенриком Виладсеном (Henrik Villadsen) и разговарала о питањима од значаја за унапређење права националних мањина у Србији.

 БРНАБИЋ И ВИЛАДСЕН: НАСТАВАК ДОБРЕ САРАДЊЕ

„Захваљујем се канцеларији Високог Комесара на досадашњој подршци и очекујем да ћемо успешну сарадњу наставити и интензивирати у наредном периоду“, истакла je Брнабић.

Током разговора посебна пажња била је посвећена спровођењу Акционог плана за остваривање права националних мањина и унапређењу законодавног оквира. Истакнуто је да су у току измене и допуне Закона о заштити права и слобода националних мањина и Закона о националним саветима националних мањина, за које је планирано организовање јавних расправа и даље консултације са Националним саветима националних мањина и организацијама цивилног друштва.

Министарка Брнабић је напоменула да ће канцеларија Високог Комесара ОЕБС-a за националне мањине свакако бити укључена у будуће активности Министарства у вези са питањима од значаја за националне мањине.

9. јун 2017.

Успешно завршено прво тромесечје у ИТ преквалификацијама

На Факултету организационих наука у Београду завршено је прво тромесечје пилот програма преквалификацијa у ИТ сектору, који је организовало Mинистарство државне управе и локалне самоуправе. Основни циљ овог пројекта је запошљавање најбољих 100 кандидата који успешно заврше обуку и који ће имати могућност да као јуниор програмери пронађу посао у ИТ сектору. Програм преквалификација покренут је на предлог Министарског савета за ИТ, којим председава министарка Ана Брнабић.

МДУЛС je крајем априла ове године почело реализацију обука за јуниор програмере у ИТ сектору у Београду, Новом Саду и Нишу. ФОН заједно са „Бреза софтвер инжењерингом“ обучава 25 полазника за рад у програмском језику Java. Курс Application Programming „Линк групе“ похађа 15 полазника, а њих 10 похађа програм за Web Development. „Војводина ИKТ кластер – VOICT“ у Новом Саду, врши обуке за 25 полазника, који похађају програм за Web Development. Такође, за рад у програму Java обучава се 12 нишких полазника у „Kластеру за напредне технологије (NiCAT)“, док се њих 13 обучава за рад у програму .NET.

Ове едукације карактерише висок интензитет и велика заинтересованост полазника који редовно похађају програм, где је присуство преко 90%. „Веома сам задовољна полазницима обуке који показују велику мотивисаност, интересовање и жељу да стекну знање. Они ће након ове обуке стећи сва потребна знања и искуства за програмирање у ''Јава'' програмском језику и самостално решавају проблеме са којима се суочавају", рекла је ванредни професор на Факултету организационих наука и један од предавача на овој обуци, Милица Вучковић.

 Успешно завршено прво тромесечје у ИТ преквалификацијама

Полазници обуке оцењују као веома едукативне и захтевне, али и продуктивне у решавању задатака који се пред њих постављају. Један од полазника обуке, Душан Ерцег, истакао је да је задовољан како тече обука и да очекује да након ње буде конкурентан на берзи рада. Такође, један од полазника обуке је и Милица Милојевић, која је истакла да су организатори урадили одличан посао и да је сада само на полазницима да дају све од себе, како би постигли најбоље резултате.

Поједини кандидати који су одустали од похађања обуке, због немогућности да се ускладе са својим обавезама и због високог интензитета курса, замењени су наредним рангираним кандидатом са листе. Проценат одустајања је само 3%, што је много мање од индустријског стандарда где се дешава да одустане 10-20% полазника.

Образовни профили полазника едукације су разноврсни, од економиста и правника, до људи запослених у угоститељским делатностима. Обуку похађа више мушкараца него жена, а највећи број полазника има са средњу стручну спрему. Највећи број кандидата је старости од 26 до 35 година, а поједини учесници имају и преко 56 година. Већина полазника тренутно није у радном односу, док је мањи број кандидата који су запослени.

Школе које држе обуке омогућавају полазницима менторски рад и похађање стручне праксе. Оне ће помоћи полазницима у процесу тражења посла, јер на тај начин школе остварују услов за исплату 30% од укупне цене курса по полазнику. Подсетимо да, према условима конкурса, школе добијају 20% од укупне цене курса по потписивању уговора, 50% по завршетку курса уз адекватну потврду и преосталих 30% само уколико се полазници запосле у року од 9 месеци, на минимум 3 месеца и минималном месечном платом од 40 000 динара.

Обуке трају четири месеца, почев од краја априла, закључно са крајем августа, а један од основних критеријума за оцену успешности пилот фазе преквалификација је брзина запошљавања најбољих 100 кандидата. Држава не субвенционише запошљавање кандидата у ИТ индустрији након завршене обуке, а уколико се овај пилот пројекат покаже као успешан, у главној фази пројекта биће организоване обуке за додатних 900 полазника до краја ове године.

7. јун 2017.

Mинистарство државне управе и локалне самоуправе најотвореније у региону

Министарство државне управе и локалне самоуправе Републике Србије има највиши индекс отворености од свих министарстава у региону. Према резултатима истраживања „Регионални индекс отворености“ које је крајем 2016. године спровео Центар за истраживање, транспарентност и одговорност (ЦРТА), тај индекс износи 81%. Тим поводом јуче су се састали представници Министарства и организације ЦРТА који су представили резултате истраживања, а разговарало се и наставку сарадње.

Регионални индекс отворености мери четири принципа: транспарентност, приступачност, интегритет и ефективност. У укупном резултату, он показује степен отворености земаља Западног Балкана према грађанима и друштву.

Транспарентност се односи на доступност и објављивање организационих информација, информација о буџету и јавним набавкама где је Министарство оцењено индексом 75%, при чему је највећа транспарентност остварена у сегменту објављивања организационих информација - 84%.

Принцип приступачности односи се на поштовање процедура за слободан приступ информацијама и побољшање доступности информација кроз механизам јавних расправа и јачања интеракције са грађанима. У овој области укупан индекс Министарства је 89%, а најбољи резултат од 100% остварен је у интеракцији са грађанима и организовању и спровођењу јавних расправа. То је резултат чињенице да Министарство државне управе позива организације цивилног друштва да учествују у радним групама за израду закона и других правних аката као и да се обавештење о организовању и спровођењу јавних расправа налази на веб сајту Mинистарства http://www.mduls.gov.rs/. Додатно је наглашено да Министарство препознаје важност друштвених мрежа као средства комуникације и да друштвене мреже чине саставни део укупног система информисања.

Критеријум интегритета обухвата механизме за превенцију корупције, спровођење етичких кодекса и регулацију лобирања. Министарство је и овде постигло максималан скор од 100%.

У области мониторинга и евалуације политика које спроводе институције (принцип ефективности) Министарство је остварило укупан учинак од 85% јер у потпуности и редовно мери ефекте примене спроведених политика и програма јавних политика.

Поред Србије, истраживање је спроведено и у Црној Гори, Македонији, Босни и Херцеговини од стране организација које припадају „ActionSEE“ мрежи, чији је и ЦРТА члан. По овим резултатима, Србија је на другом месту у региону по укупном индексу отворености министарстава.

5. јун 2017.

Одржан други састанак Заједничког консултативног одбора Комитета региона Европске уније и Републике Србије у Бриселу

Делегација Републике Србије предвођена државним секретаром Иваном Бошњаком, учествовала је на другом састанку Заједничког консултативног одбора Комитета региона Европске уније и Републике Србије 31. маја, као и на састанцима „Дана проширења“ 1. јуна у Бриселу које је организовао Комитет региона Европске уније.

 Одржан други састанак Заједничког консултативног одбора Комитета региона Европске уније и Републике Србије у Бриселу

Теме другог састанка Заједничког консултативног одбора Комитета региона Европске уније и Републике Србије су биле однос Европске уније и Републике Србије и процес европских интеграција, као и коришћење структурних и кохезионих фондова који ће бити доступни након уласка у Европску унију, односно, искуство које се може транспоновати на предприступне фондове Европске уније који су сада на располагању Републици Србији. Пленарна сесија „Дани проширења“ је била састављена од две панел дебате, на тему политика проширења, динамике и стабилизације,  као и регионалне повезаности  у смислу инфраструктуре и енергетских мрежа. Секретаријат  Комитета региона ЕУ посебно је истакао успешност састанака српске делегације, проактивност, квалитет излагања говорника, као и учешће у дискусији.

Делегацију Републике Србије чинили су представници Министарства државне управе и локалне самоуправе, као и представници АП Војводина, Града Београда и локалних самоуправа (Београд, Нови Сад, Ниш, Књажевац, Тутин).  Заједнички консултативни одбор је једно од тела за спровођење Споразума о стабилизацији и придруживању између Европске уније и њених држава чланица, са једне стране и Републике Србије са друге стране. Састављен је од представника Комитета региона Европске уније и локалних и регионалних органа власти у Републици Србији (по 7 чланова са српске и европске стране) са задатком да помогне у промовисању дијалога и сарадње између локалних и регионалних власти у ЕУ и Србији и представља место за припрему регионалних и локалних власти РС за учешће у раду Комитета региона по ступању у чланство у ЕУ.

Министарство државне управе и локалне самоуправе обавља послове Секретаријата овог тела и пружа финансијску и логистичку подршку овом телу. Поред представника локалних и регионалних органа власти у Републици Србији и Министарства државне управе и локалне самоуправе,  у раду Заједничког консултативног одбора учествују и представници Сталне конференције градова и општина и Канцеларије за европске интеграције. Наредни, трећи састанак Заједничког консултативног одбора биће одржан крајем новембра 2017. године у Новом Саду.

5. јун 2017.

Турски текстилци у Младеновцу

У Младеновцу је одржан састанак са представницима турске текстилне фирме „Zeyteks & Truva“, заинтересоване за улагање у Младеновац. Овај састанак одржан је на предлог државног секретара у Министарству државне управе и локалне самоуправе, Бојана Стевића.

 Турски текстилци у Младеновцу

Представници градске општине Младеновац, града Београда и Владе Србије упознали су турске инвеститоре са тренутним статусом фирме „Развитак“ за чију су куповину заинтересовани, саобраћајном инфраструктуром Младеновца и кадровским потенцијалима за ову грану привреде, након чега су обишли објекат и земљиште некадашње конфекције „Развитак“.

„Оно што смо данас видели на локацији у Младеновцу изгледа одговарајуће за наше потребе. Планирано је да се отвори фабрика за производњу одеће и да се запосли око 200 радника, а кроз пет година укупно њих 700. То је значајно за општину Младеновац као и за сам буџет који ће имати додатни приход. Раније је одржан састанак у Министарсву привреде које ће максимално бити укључено у реализацију довођења овог инвеститора. Србија је захваљујуци Влади и досадашњем премијеру а сада председнику Србије, постала погодно тло за инвеститоре из иностранства“, истакао је државни секретар Бојан Стевић.

По завршетку састанка у општини Младеновац, делегација из Турске ће се састати са представницима града Београда и Владе Србије. Договор око ове инвестиције зависиће пре свега од директног договора купца и продавца некадашњег „Развитка“, турске компаније и садашњих власника из Словеније, али и од аранжмана који турски инвеститор склопи са Владом Србије.

2. јун 2017.

Брнабић и Његођиш о успостављању Националне академије за стручно усавршавање

Министарка државне управе и локалне самоуправе (МДУЛС) Ана Брнабић данас је разговарала са амбасадором Републике Пољске у Србији, Томашем Његођиш (Tomasz Niegodzisz) о активностима Министарства у вези са успостављањем Националне академије, као кровне образовне институције за стручно усавршавање запослених у јавној управи.

 Брнабић и Његођиш о успостављању Националне академије за стручно усавршавање

„Академија ће имати кључну улогу у планирању и избору кадрова, систему награђивања и каријерног напредовања, обукама запослених и интегрисањем појединца у тим, као и интеграцији тимова у институције јавне управе“, навела је министарка Брнабић. Она је додала да је Министарство заинтересовано са сарадњу са Пољском, као примером добре праксе у стварању модерне и ефикасне институције.

Министарка Брнабић је истакла да је Нацрт закона о Националној академији за стручно усавршавање у јавној управи, један од првих закона који ће након формирања нове Владе Србије бити достављен на усвајање, пре него што буде послат Скупштини Србије.

„Активно пратимо процес доношења Закона о Националној академији за стручно усавршавање у јавној управи и Пољска је веома заинтересована за успостављање сарадње, размену искустава и јачање капацитета ове институције у Србији“, навео је амбасадор Његођиш. Министарка и амбасадор су се сагласили да би било добро да се организује посета Пољској.

1. јун 2017.

Почиње имплементација новог информационог система еЗУП

Данас почиње имплементација информационог система еЗУП који ће запосленима у јавној управи омогућити брзо и једноставно приступање подацима који су им потребни за одлучивање у управним поступцима који воде. На тај начин, грађанима ће органи управе услуге извршавати ефикасније и за много краће време. Ово ће омогућити доследну примену принципа да органи управе немају право да траже од грађана изводе, уверења и потврде о подацима који се воде у службеним евиденцијама, већ те податке прибављају сами.

Прошле године држава је само из матичних књига издала преко три милиона извода. еЗУП ће да елиминише потребу да грађани ваде изводе из матичних књига, као и друге потврде и уверења. Грађани неће више морати да врше послове „поштара“ који разноси документа од канцеларије до канцеларије јавне управе.

Такође, данас почиње и пуна примена Закона о општем управном поступку, а у првој фази систем еЗУП је повезао 14 база података 6 великих институција у Србији – матичних књига МДУЛС-а, база МУП-а, Пореске управе, Фонда ПИО, Националне службе за запошљавање и Централног регистра обавезног социјалног осигурања.

“Информациони систем еЗУП је софистициран алат за електронску размену података свих органа јавне управе, што је велики корак у аутоматизовању административних поступака и значајан искорак ка увођењу  модерне електронске управе у Србији. На овај начин држава се окреће ка грађанима кроз бржи и ефикаснији рад органа управе, како на централном, тако и на локалном нивоу”, истакла је министарка државне управе и локалне самоуправе Ана Брнабић поводом почетка рада новог информационог система.

На који начин би систем требало да функционише у пракси? Јавна управа електронским путем приступа подацима из службених евиденција неопходним за извршење одређене услуге.  Примера ради, службеник у полицијској станици моћи ће на „два клика“ да приступи подацима из матичне књиге венчаних за лице које због промене презимена након склапања брака жели да замени лична документа.

Како би се службеници што пре обучили за коришћење информационог система еЗУП, Министарство државне управе и локалне самоуправе је организовало обуке за запослене у државним органима и локалним самоуправама, а током јуна Министарство ће пратити почетак имплементације новог система, као и примену Закона о општем управном поступку.

Министарство очекује да се сви органи управе прилагоде и у што краћем периоду искористе предности новог информационог система, како бисмо сви заједно допринели развоју модерне електронске управе и били на услузи грађанима и привреди. Позивамо све органе управе да крену у пуну примену овог система који ће запосленима олакшати обављање послова, а грађанима уштедети време и новац.

1. јун 2017.

Почела реализација програма EXCHANGE 5

Министарство државне управе и локалне самоуправе у сарадњи са Сталном конференцијом градова и општина (СКГО) је започело са реализацијом пете фазе програма Exchange 5. Програм финансира Европска унија из средстава ИПА 2014, Министарство државне управе и локалне самоуправе (МДУЛС) је корисник у смислу индиректног управљања средствима, док је СКГО имплементациони партнер. Веома значајну улогу има и Министарство финансија (МФИН) с обзиром на садржину подршке и теме које су великим делом у надлежности овог министарства. Укупна вредност донације ЕУ је 4,45 милиона евра, а предвиђено трајање програма је три године.

Exchange 5 је намењен градовима и општинама у Србији, као подршка за ефикасно управљање имовином и подршка у стратешком планирању и програмском буџетирању. Главни модалитети подршке су додељивање средстава градовима и општинама путем грант шеме и техничка помоћ. У том смислу, поједине програмске активности дизајниране су тако да обухватају све локалне самоуправе у Србији, док ће у друге бити укључен само ограничен број изабраних по конкурсу за конкретну подршку.


I
компонента: Подршка за област управљања имовином

У оквиру прве компоненте програма Exchange 5, биће подржана имплементација грант шеме усмерене на унапређење управљања имовином у градовима и општинама Србије. Расписивање конкурса за доделу грантова очекује се средином 2017 године. Предвиђено је да СКГО пружи подршку у свим фазама спровођења грант шеме, и то на хоризонталном нивоу управљања у сарадњи са МФИН и МДУЛС, као и у непосредној сарадњи са локалним самоуправама - корисницима грантова.

Поред пројектних донација кроз грант шему, у оквиру Програма планирана је и подршка за унапређење општинских услуга у управљању имовином за најмање 20 градова и општина које припадају категорији неразвијених. Подршка ће бити пружена у форми експертске техничке помоћи кроз пакете за подршку општинама и који ће по свом обухвату бити посебно прилагођени капацитетима неразвијених јединица локалне самоуправе, будући да је намера да се у оквиру Програма учини и искорак код оваквих ЈЛС да успоставе основне претпоставке за систем управљања имовином. Додељивање општинских пакета подршке биће организовано такође на конкурсном принципу, али уз једноставније процедуралне захтеве у другој години спровођења Програма.

Како би се подигли капацитети и свест о важности и перспективама ефикасног управљања јавном имовином за локални развој на нивоу Србије, кроз ову компоненту ће бити реализоване регионалне обуке за управљање имовином намењене свим ЈЛС у Србији.


II
компонента: Подршка за планирање и програмско буџетирање на локалу

У оквиру друге компоненте Програма, градови и општине ће бити подржани у правилној и свеобухватној примени програмског буџетирања као важног процеса шире реформе управљања јавним финансијама која ставља нагласак на утврђивање приоритета и оптимизацију потрошње у циљу подстицања привредног раста и ефикасног пружања квалитетних услуга јавне управе.

Предвиђена подршка локалним самоуправама у свим фазама буџетског циклуса током три године спровођења Програма ће бити реализована на основу методологија Министарства финансија при чему СКГО има и посебна задужења за координирање, унапређење и подршку градовима и општинама у Србији.

На годишњем нивоу биће припреман преглед и анализа Одлука о буџету и Одлука о завршном рачуну локалних самоуправа, биће реализоване радионице и регионалне обуке, као и припреман пакет докумената и модела неопходних за правилну примену програмског буџетирања у оквиру израде Одлука о буџету и Одлука о завршном рачуну буџета ЈЛС, а све укључујући и хоризонталне теме капиталног и родно одговорног буџетирања, као и промоције израде грађанских водича кроз буџет.

Поред овога, предвиђена је и непосредна техничка подршка за 12 локалних самоуправа у процесу планирања и буџетирања ради тестирања унапређених пакета докумената и припреме препорука заснованих на конкретном узорку.

Погледајте старија саопштења

 Врх стране
 е Управа  ИНФОРМАЦИОНИ СИСТЕМ еЗУП  Савет за стручно усавршавање запослених у ЈЛС – АКРЕДИТАЦИЈА  Усклађивање посебних закона са ЗУП-ом  Предлог за унапређење ИТ сектора у Србији  Реформа јавне управе  Партнерство за отворену управу  Инспекцијски надзор  Јавне набавке