МЕНИ

Насловна » Активности » Саопштења

Саопштења

04. јануар 2019.

Ружић: Лакши рад службеника уз апликацију Огласна табла

  Ружић: Лакши рад службеника уз апликацију Огласна табла

Министарство државне управе и локалне самоуправе покренуће у 2019. години апликацију "Огласна табла", намењену службеницима на локалу преко које ће добијати све потребне информације и новости везане за њихов рад, изјавио је министар државне управе и локалне самоуправе Бранко Ружић.

"Сви од службеника очекују да буду љубазни и ефикасни, а сада је први пут осмишљен пројекат који ће им помоћи у раду и који ће им обезбедити преко потребну подршку", рекао је Ружић.

Он је прецизирао да ће преко те апликације службеници у сваком тренутку, правовремено, имати информације о активностима у оквиру реформе јавне управе, као што је нпр. примена одређених закона, појашњавање новина, контакт особу коју могу да питају за сваку недоумицу, као и о оглашавању слободних радних места и могућностима за стручно усавршавање. 

"Више неће морати да чекају информације и објашњење од надлежних из локалне самоуправе, већ ће свако бити лично информисан о новостима", казао је Ружић.

Иако ће за почетак апликацију тестирати на 10 општина, након чега ће, у 2020. години, уследити умрежавање свих општина и градова у Србији, министар је истакао да је циљ "да свих 500.000 службеника буду у току са променама, имају са ким да се консултују ако им нешто није јасно или желе да се усаврше у свом послу и тако, заједно будемо задовољнији радом, што ће резултирати и квалитетнијим услугама које пружамо градјанима". 

Ружић је навео да ће се током пилот фазе показати предности и евентуалне мањкавости програма, како би се током 2020. године инсталирала апликација на свим рачунарима свих запослених у управи. Након тога, у плану је да се апликација прошири и на друге државне органе.

Из буџета министарства за овај пројекат у наредној години издвојено је 36,4 милиона динара.

02. јануар 2019.

Од 2019. инспекторима могућност прикривене куповине

  Од 2019. инспекторима могућност прикривене куповине

У 2019. години инcпекторима ће бити на располагању још један алат у борби против сиве економије – прикривена куповина, која ће им омогућити да контролишу привредне субјекте без претходне најаве и показивања налога и службене легитимације.

То је предвиђено изменама и допунама Закона о инспекцијском надзору, које су усвојене у децембру 2018. године и почеле су да се примењују.

Прикривену куповину користиће инспектори када основано сумњају да лице обавља делатност као нерегистровани субјекат или да не издаје рачун, и када не могу на други начин да прибаве доказе или је отежано прибављање доказа о томе да ли је на пример привредник регистрован и да ли издаје фискални рачун.

Инспектор куповином, као тајни купац, прикупља доказе и чињенице и тек након тога  показује службену легитимацију и налог за инспекцијски надзор.

Овај начин се већ користи у другим развијеним државама и оруђе је у рукама инспектора у борби са несавесним привредницима.

Министар државне управе и локалне самоуправе Бранко Ружић рекао је да је важно направити јасну разлику између оних који послују у складу са законом, у односу на оне који свесно, с предумишљајем крше закон с намером да преваре државу, грађане или раднике.

“То је и суштина целе реформе инспекцијских служби, да раздвојимо жито од кукоља” рекао је Ружић.

Циљ је да ова мера, како је објаснио, допринесе  укупном повећању ефективности инспекцијског надзора, посебно у оним случајевима који се окончавају у судским поступцима.

“Ова врста доказивања учиниће поступке знатно краћима и лакше објективно доказивима. С друге стране, шаље се јасна порука да ће онај део привреде који је свесно у сивој зони бити ефикасно процесуиран, односно да се противзаконито пословање  не исплати и да се више не може  рачунати на то да  поступци застаре”, рекао је он.

Ову могућност за сада су почели да примењују инспектори тржишне, туристичке и саобраћајне инспекције, а примена се очекује и у другим секторима у којима је овакав начин прикупљања доказа потребан.

30. децембар 2018.

Почиње примена изменa Закона о матичним књигама – омогућен упис промене пола и података о национланој припадности

 Почиње примена  изменa Закона о матичним књигама – омогућен упис промене пола и података о национланој припадности

Измене и допуне Закона о матичним књигама, које предвиђају могућност добровољног уписа податка о националној припадности у матичне евиденције и упис промене пола у матичну књигу рођених почињу да се примењују од 1. јануара 2019. године.

Једна од најважнијих новина коју овe измене Закона доносе, а који је Скупштина Србије усвојила 20. јуна 2018. године,  односи се на вођење матичних књига у електронском облику – Регистру матичних књига као јединственој бази података о личном стању грађана.

Електронско вођење ове евиденције омогућава и електронску размену података са другим службеним евиденцијама које воде различити органи.

Између осталог, омогућено је повезивање матичних књига са јединственим бирачким списком како би се обезбедила ажурност, тачност и поузданост података.

Помоћница министра државне управе и локалне самоуправе Марина Дражић изјавила је да су матичари у општинама и градовима скоро у потпуности извршиле препис података из матичних књига грађана за последњих 100 година у електронски облик.

Сада, са новим законом, ми их обавезујемо да податке директно уносе у електронски регистар и да други органи користе те податке за одређене поступке, како бисмо као управа пружали брже и квалитетније услуге нашим грађанима“, истакла је помоћница министра.

Дражић је нагласила да је изменама закона омогућена и значајна новина, а то је да се у матичну књигу рођених уписује податак о националној припадности, као и податак о промени пола, на основу потврде здравствене установe.

Евидентирањем податка о промени пола у матичну књигу рођених, омогућиће се несметано остваривање даљих права и интереса грађана. Такође, припадници националних мањина, којих има око 13% у односу на целокупно становништво Србије, моћи ће, само уколико то желе, да и своју националну припадност упишу у матичну књигу рођених, што им је и Уставом загарантовано право“, рекла је Дражић.

Новим законским решењем, омогућено је да се Регистар матичнх књига повеже са евиденцијама јединствених матичних бројева грађана. У том смислу са Министарства унутрашњих послова започели смо сарадњу ради обезбеђења презизности, тачости и потпуности овог података у матичним књигама“, истакла је Марина Дражић.

26. децембар 2018.

Кроз једноставније процедуре до великих уштеда за грађане

  Кроз једноставније процедуре до великих уштеда за грађане

Стална конференција градова и општина (СКГО) је у сарадњи са Министарством државне управе и локалне самоуправе, а у уз консултације са ресорним министарствима, током 2016. и 2017. године припремила и објавила 188 административних поступака који су допринели стандардизацији и уједначавању поступања јединица локалне самоуправе у Србији и бољу примену прописа. Доношењем Закључка о обавези усклађивања модела административних процедура за обављање поверених послова, Влада је прописала обавезу надлежних министарства да у наредном периоду редовно ажурирају постојеће моделе административних поступака, а да ступањем на снагу нових прописа одмах израде нове моделе, и то најкасније три дана од почетка њихове примене.

Примена стандардних административних поступака подразумева истинску реформу јавне управе на локалном нивоу, јер суштински мења начин рада и доприноси већој извесности, како за странку тако и за службеника и уз уштеду времена и новца води ка ефикаснијем поступању. Кроз стандардизацију поступака и странке и службеници прецизно су упознати да ли могу да остваре одређено право или која им је обавеза, знају колико тачно поступак траје, који су трошкови и шта им је тачно потребно од података из евиденција.

Подсетимо, градови и општине у свом раду обављају поверене али и изворне послове. Од укупно 188 стандардизованих модела административних поступака, 115 је поверених, а управо су модели поступака из поверених послова локалних самоуправа били основа за размену података преко информационог система еЗУП. У овом тренутку, систем за електронску размену података, тзв. еЗУП користи 162 града, општине и градске општине у обављању свакодневних послова, попут издавања потврда за просечна примања по члану домаћинства, родитељски и дечији додатак или издавања информације о грађевинској локацији.

За мање од годину дана од када су локалне самоуправе активно почеле да користе еЗУП, службеници управа градова, општина и градских општина уместо грађана прибавили су више од 320.000 различитих података или докумената од других органа - од извода из матичних књига, до података из пореске управе и катастра непокретности. На овај начин остварена је уштеда за грађане и привреду у времену које је раније било потребно да се одређени подаци прибаве, а затим однесу општинском службенику, али и уштеда у новцу. Примера ради, уместо да за лист непокретности или уверење из матичних књига грађанин или привредник плати 1.800, односно 500 динара, ефикасном употребом информационог система за размену података странке нису платиле ништа.

Израду модела административних поступака СКГО је реализовала у оквиру програма „Подршка локалним самоуправама у Србији на путу ка ЕУ - Друга фаза", који финансира Влада Шведске.

25. децембар 2018.

Честитка министра Ружића

 Честитка министра Ружића

 

 

 

Свим грађанкама и грађанима који славе Божић по грегоријанском календару министар државне управе и локалне самоуправе Бранко Ружић честита и жели среће, здравља и благодети.

Желео бих да се током празника сви подсетимо да је срећа у породици, у коју треба да уложимо више времена и енергије у 2019. години, јер је заједништво основа за све успехе», истакао је министар.

 

 

 

24. децембар 2018.

ОДОБРЕНИ ПРОЈЕКТИ У ОКВИРУ ГРАНТ ШЕМЕ ПРОГРАМА EXCHANGE 5

У оквиру грант шеме Програма Exchange 5 одобрено је спровођење 18 пројеката у области управљања имовином на локалном нивоу. Пројекти ће бити реализовани у оквиру Компоненте 1 Програма, а биће обухваћено 48 јединица локалне самоуправе (18 координатора и 30 партнера) као и неколицина других корисника (ЈКП, развојне агенције, ОЦД).

 Одобрени пројекти у оквиру грант шеме програма Еxchange 5

Укупна вредност уговорених пројеката износи преко 3,5 милиона евра, од чега донација Европске уније износи око 3 милиона евра, а остатак представља суфинансирање од стране корисника. Просечна вредност појединачног гранта је око 165.000 евра, а предвиђено трајање пројеката је 12-18  месеци.

Програм Exchange 5 финансира Европска унија из средстава ИПА 2014. Министарство државне управе и локалне самоуправе је корисник у смислу индиректног управљања средствима, уговарачко тело је Сектор за уговарање и финансирање програма из средстава ЕУ при Министарству финансија док је Стална конференција градова и општина имплементациони партнер. Суштински корисници Програма, унапређеног управљања имовином и пружања односних услуга од стране локалне управе - јесу локалне самоуправе у Србији и грађани/локалне заједнице.

Одобрени пројекти су:

  • Јачање локалних система за управљање имовином, који реализује град Нови Сад у сарадњи са општинама Апатин и Сремски Карловци;
  • Ефикасно управљање имовином за успешније локалне самоуправе, који реализује град Пожаревац, у сарадњи са општинама Петровац на Млави, Кучево, Велика Плана, Велико Градиште, Голубац и Жагубица;
  • Имовина локалне самоуправе – важна карика локалног економског развоја фаза ИИ, који реализује општина Беочин у сарадњи са општином Шид и Центром за равномерни регионални развој – CenTriR;
  • Имовина локалне самоуправе као потенцијал локалног одрживог економског развоја, који реализује општина Бачка Паланка у сарадњи општином Бач;
  • Ефикасно и учинковито управљање јавном својином – градивни чинилац транспарентне јавне управе, који реализује општина Куршумлија у сарадњи са општином Блаце, ЈКПД Топлица и ЈКП Блаце;
  • Ефикасно и учинковито управљање јавном својином у Нишу и Ћуприји кроз увођење географског информационог система, који реализује град Ниш у сарадњи са општином Ћуприја;
  • Управљање јавном својином – у циљу увећања прихода, одговорности и транспарентности јавне управе и унапређења економских услова и пословном окружењу, који реализује општина Ариље у сарадњи са општинама Лучани, Пожега и Косјерић;
  • Учинковито управљање јавном својином – искорак ка бржем развоју наших локалних самоуправа, који реализује општина Богатић у сарадњи са општинама Владимирци и Мали Зворник;
  • Побољшање ефикасности управљања јавном својином, који реализује град Чачак у сарадњи са општинама Горњи Милановац и Ивањица, као и Регионалном агенцијом за просторни и економски развој Рашког и Моравичког округа;
  • Интегрисани приступ управљању јавном својином у општинама Стара Пазова и Рума, који реализује општина Стара Пазова у сарадњи са општином Рума;
  • Учинковито управљање локалном јавном својином, који реализује општина Топола у сарадњи са општинама Рековац и Лапово, као и Развојним бизнис центром Крагујевац;
  • Само правно заокужена јавна својина је добра јавна својина, који реализује град Суботица у сарадњи са општином Сента;
  • Управљање јавном својином у функцији локалног развоја, који реализује град Крушевац у сарадњи са општином Алексинац;
  • Јавна својина за развој јавног сектора, који реализује град Ужице у сарадњи са општином Бајина Башта и Регионалном развојном агенцијом Златибор;
  • Унапређење руралног развоја кроз учинковито управљање имовином, који реализује општина Ковачица у сарадњи са општином Ковин;
  • Учинковито и ефикасно управљање имовином – утврђивање вредности имовине и нови организациони оквир, који реализује град Крагујевац у сарадњи са општином Баточина;
  • Уподобљавање јавне својине потребама друштвено-економског развоја, који реализује град Ваљево у сарадњи са општином Уб;
  • Управљање имовином у корист будућности, који реализује град Смедерево у сарадњи са општинама Жабари и Мало Црниће.

Церемонија свечаног потписивања уговора, којим ће бити обележен почетак реализације пројеката биће организована у другој половини јануара 2019. године.

Свим корисницима одобрених пројеката честитамо, а градове и општине у Србији позивамо да прате даљу реализацију Програма Exchange 5, будући да су у домену управљања имовином предвиђене и друге активности директне подршке по конкурсном основу, али и обуке и саветодавна помоћ намењене свим локалним самоуправама.  

21. децембар 2018.

РУЖИЋ: ОБАВЕЗА ОПШТИНА ДА ОБЕЗБЕДЕ РАВНОПРАВНОСТ И ЈЕДНАКЕ МОГУЋНОСТИ ЗА СВЕ

Министар државне управе и локалне самоуправе Бранко Ружић позивао је све општине и градове да се активније укључе у сузбијање дискриминације и промовишу још више политику једнаких могућности.

 Ружић: Обавеза општина да обезбеде равноправност и једнаке могућности за све

Он је на додели годишње награде за општину/град једнаких могућности, коју организује Повереница за заштиту равноправности, оценио да је та награда намењена онима који су своје средине учинили бољим, толерантнијим на различитости, али и мотивација другима који нису били тако агилни.

„Добар резултат се препознаје, и ми то чинимо данас за област равноправности. Добитници признања јесу постигли резултат, а награде добијају и у циљу охрабрења и подстицаја да наставе са таквим радом.“, рекао је министар Ружић.

Нагласио је да је обавеза је свих јединица локалне самоуправе да обезбеде равноправност и  једнаке могућности за све.


Ружић је истакао да Србија има добар законодавни оквир који подржава политику једнаких могућности.

„Ипак када се сагледа локал, у политичком и јавном животу Србије жене још увек нису довољно заступљене, иако постоје велики позитивни помаци, посебно на републичком нивоу“, навео је министар.

Како је додао, статистика Службе за управљање кадровима каже да су око 60 одсто извршилаца жене, као и да је око 40-ак одсто жена на положајима, што су , како је оценио, добре бројке.

Ружић је рекао да је потребно подстицати општине и градове да формирају тела која ће се бавити искључиво питањима родне равноправности и утврђивањем нормативног оквира на локалу.

„Истовремено морамо и да подстичемо жене да се активније баве јавним послом, да смо као друштво бољи ако се они укључе, да ће политике бити квалитетније, да ће имплементација бити сигурнија“, рекао је он.

20. децембар 2018.

ЗАЈЕДНО СА УНИЦЕФ-ОМ ДА ПОЈАЧАМО ЗАШТИТУ ПРАВА ДЕЦЕ НА ЛОКАЛУ

Стратегија децентрализације обухватиће и унапређење и заштиту права деце и младих, рекао је министар Бранко Ружић и истакао да очекује стручну подршку и Канцеларије УНИЦЕФа у Србији у том послу који се очекује у првој половини следеће године.

 Заједно са УНИЦЕФ-ом да појачамо заштиту права деце на локалу

Он је то изјавио на састанку са директорком те међународне организације у Србији Ређином Де Доминицис, која је у августу месецу ове године преузела дужност на овој позицији.

Директорка УНИЦЕФа је истакла да је важно улагати у предшколско образовање, посебно имајући у виду поједине налазе који кажу да се на сваки уложен долар врати 13. Рекла је и да је за праве ефекте важно да се локалне самоуправе умреже за адекватније остварење права деце, посебно већи упис деце рањивих група, попут Рома.  

Ружић је додао и да је кроз Буџетски фонд за локал Министарства подржано пуно предшколских установа, како би се проширио њихов капацитет, као и да су направљене електронске услуге које имају за циљ олакшавање родитељима пријаву новорођенчета и упис деце у вртић.

 Заједно са УНИЦЕФ-ом да појачамо заштиту права деце на локалу

Ради се на томе да се приликом уписа у основне и средње школе родитељи ослободе обавезе прилагања извода из матичних књига“, рекао је министар.

20. децембар 2018.

Ружић: Годину дана рада СКИП центра, организовано око 500 обука

Министар државне управе и локалне самоуправе Бранко Ружић присуствовао је данас обележавању годину дана рада Српско-корејског информатичко-приступног (СКИП) центра, који је од почетка рада организовао 500 различитих обука за око 13.000 грађана и службеника јавне управе.

 Ружић: Годину дана рада СКИП центра, организовано око 500 обука

Ружић је оценио да је СКИП центар, који ради под окриљем Министарства државне управе и локалне самоуправе, за годину дана рада постигао зацртане циљеве, али и премашио очекивања.

“Проглашени смо најуспешнијим центром овог типа у свету у конкуренцији 52 слична центра широм планете. На нашу адресу стижу само позитивни коментари. Организовано је више од 500 обука на којима су службеници учили како се ради на важним пројектима од државног значаја, као што су адресни регистар, дигитализација културне баштине, сервиси е-Беба и е-Зуп””, рекао је министар Ружић.

Нагласио је кроз те обуке своје вештине усавршило преко 13.000 грађана и службеника јавне управе и додао да је тај центар у медијима поменут око 400 пута.

“Обуке службеника су важне, јер једино едуковани и професионални службеници могу и да одговоре на потребе грађана на брз, ефикасан и адекватан начин. Тако јачамо поверење грађана у државне инсититуције и обезбеђујемо предвидивост и сигурност у раду са нама”, навео је министар.

Ружић је од других занимљивих обука које су одржане у СКИП центру издвојио WikiLive конференцију поводом 15 година Википедије на српском језику.

Најавио је да ће се радити пројекат “паметни градови“ у који ће Влада Републике Кореје уложити 200.000 евра, а циљ пројекта је да градска управа употребом модерних технологија унапреди рад и обезбеди одржив и квалитетан живот њеним становницима.

Министар Ружић је захвалио руководиоцу СКИП центра Дари Гравари  на ентузијазму који су она и њен том уложили како би овај центар превазипшао сва очекивања.

Aмбасадор Републике Кореје у Београду Хујонг Чан Чо изјавио је да је задовољан досадашњим радом СКИП центра и додао да рад тек предстоји.

СКИП Центар основан је потписивањем Меморандума о разумевању и сарадњи у области информационо – комуникационих технологија између Министарства државне управе и локалне самоуправе Републике Србије и Националне агенције за информационо друштво Републике Кореје.

Допринос Републике Кореје развоју и унапређењу ИКТ-а у Републици Србији се огледа у једнократној донацији од 250.000 евра за успостављање СКИП Центра и вишегодишњем покривању трошкова замене комплетне опреме, како би полазницима увек била доступна најновија опрема.

18. децембар 2018.

Србија и Украјина подршка једна другој у реформама јавне управе и путу ка ЕУ

Србија и Украјина, обе у процесу придруживања Европској унији, могу једна другој да буду значајна подршка на овом путу, али и да размене и искуства и знања по питањима реформе јавне управе и децентрализације као њеног значајног дела, закључено је на састанку министра државне управе и локалне самоуправе Бранка Ружића и амбасадора Украјине у Србији Олександра Александровича.

 Србија и Украјина подршка једна другој у реформама јавне управе и путу ка ЕУ

Говорећи о теми децентрализације, министар Ружић је истакао да је она непоходна да би управа, као сервис грађана, могла да омогући још боље остваривање права и потреба грађана. Он је објаснио да је пред Србијом дефинисање стратешких докумената из ове области и да је у протеклом периоду Министарство у сарадњи са Сталном конференцијом градова и општина и уз подршку донатора организовало израду неколико аналитичких докумената који ће помоћи у процесу рада на обликовању будуће Стратегије децентрализације или програмског документа за реформу система локалне самоуправе. 

Ружић је објаснио да децентрализација не би требало да буде „пуко развлашћивање“ централних нивоа власти, већ пренос послова и надлежности на ниво најближи грађанима - локални ниво. „Потребан нам је одржив модел, потребан нам је систем и кадрови у локалним самоуправама који ће моћи да изнесу ове промене“, рекао је Ружић.

Амбасадор Александрович је истакао да две земље могу бити од помоћи једна другој у овим пословима и предложио размену искуства у области реформе јавне управе. Он је подсетио да се следеће године обележава 20 година од успостављања дипломатских односа Украјине и Србије и да ће овај јубилеј бити прикладно обележен кроз различите догађаје и манифестације.

18. децембар 2018.

Ружић и Влајков: Нови прописи донели добре афирмативне мере за мањине

Министар државне управе и локалне самоуправе разговарао је данас са амбасадором Републике Бугарске Радком Влајковим о условима за остваривање права бугарске националне мањине у Србији и примени афирмативних мера које су донели нови прописи у овој области.

 Ружић и Влајков: Нови прописи донели добре афирмативне мере за мањине

Министар Ружић је подсетио да је Законом о матичним књигама из 2009. године омогућено да се имена припадника свих националних мањина уписују у ову евиденцију на матерњем писму националне мањине.

Министарство је такође решило и лингвистички проблем који се у примени закона појавио када је у питању уписивање имена припадница бугарске националне мањине у матичне евиденције, што је као проблем раније истакнут на састанку бугарског амбасадора и председника Републике Србије Александра Вучића.

„Свим локалним самоуправама у Србији смо послали инструкцију како да поступају у овим случајевима, јер нама је важно да се закони примењују и да наше мањине остварују сва своја права“, рекао је министар. Поступићемо на исти начин и у погледу топографских написа на језицима мањина, али и других мера, рекао је министар.

Амбасадор Влајков је као веома добар оценио законодавни оквир за остваривање права мањина и сарадњу са Министарством оценио као одличну. Такође је као значајну оценио подршку коју су за информисање на језицима националних мањина добила удружења ове мањине из Фонда за националне мањине.

18. децембар 2018.

Државним службеницима и матичарима доступна нова издања Приручника за полагање државног стручног испита и Приручника за полагање посебног стручног испита за матичара

 Државним службеницима и матичарима доступна нова издања 
Приручника за полагање државног стручног испита и Приручника за полагање посебног стручног испита за матичара

 

Настављајући добру праксу подршке у припреми за полагање државног стручног испита и посебног стручног испита за матичара, Министарство државне управе и локалне самоуправе објавило је нова издања Приручника за полагање државног стручног испита и Приручника за полагање посебног стручног испита за матичара.

Имајући у виду да се у оквиру државног стручног испита и посебног стручног испита за матичара проверава познавање прописа који чине програм ових стручних испита, нова издања приручника у целини су иновирана и прилагођена потребама будућих кандидата у складу са новинама у нормативном оквиру који уређује области које чине програме државног стручног испита и посебног стручног испита за матичара.

Приручник за полагање државног стручног испита садржи пет делова: Уставно уређење, Основи система Европске уније, Систем државне управе, Радно законодавство и Управни поступак, са елементима канцеларијског пословања и управни спор, као и Приручник за полагање посебног стручног испита за матичара: Матичне књиге, Држављанство, Породични односи, брак и лично име, Међународне конвенције и статусна питања са иностраним елементом и Управни поступак, са елементима канцеларијског пословања.

Ови приручници у електронској верзији доступни су на сајту Министарсва (линковати - http://mduls.gov.rs/drzavni-ispit.php ), а штампано издање приручника биће достављено кандидатима уз позив за полагање државног стручног испита и посебног стручног испита за матичара.

14. децембар 2018.

УСКОРО РАДНЕ ГРУПЕ О ЗАХТЕВИМА ПАРАЋИНА, ШАПЦА И ЧАЈЕТИНЕ

Министар државне управе и локалне самоуправе Бранко Ружић разговарао је данас са градоначелницима/председницима општина и представницима следећих локалних самоуправа: Шабац, Сомбор, Пирот, Параћин, Лозница, Кањижа, Чајетинаи Тутин, као и са представницима Сталне конференције градова и општина (СКГО) о наставку дијалога ресорног министарства по питању захтева које су раније изнели градоначелник Шапца и председници општина Параћин и Чајетина.

 Ускоро радне групе о захтевима Параћина, Шапца и Чајетине

Како је то договорено на претходном састанку, у питању су захтеви за промену изборних правила, разјашњавање тврдњи да постоје неформални притисци на локалу, као и унапређење односа државних органа према локалним самоуправама.

Министар сматра да је важно да се у разговоре, поред Параћина, Чајетине и Шапца, укључе и други чије странке не учестувују у вршењу власти на централном нивоу, заједно са другим локалним самоуправама које имају сличну политичку структуру као државни ниво.

Саговорници су се сложили да је дијалог неопходан јер се укључивањем свих надлежних институција може постићи напредак у решавању тих захтева. С тим у вези, министар је најавио да ће се радне групе одржавати у последњој недељи децембра и наставиће се са радом у другој половини јануара месеца.

 Ускоро радне групе о захтевима Параћина, Шапца и Чајетине

Подршку организацији и обезбеђивању квалитетне дискусије пружиће СКГО које има дугогодишње искуство у раду са локалним властима, као и са државним органима, закључено је на састанку. Сви учесници су исказали личну заинтересованост да у духу добрих намера дају свој допринос проналажењу решења за изнете захтеве.

13. децембар 2018.

СТЕВИЋ: ВАЖНО ДА У ДОНОШЕЊЕ ОДЛУКА НА ЛОКАЛУ БУДУ УКЉУЧЕНИ И ГРАЂАНИ

Државни секретар у Министарству државне управе и локалне самоуправе Бојан Стевић изјавио је да је изузетно важно да у доношење политика на локалном нивоу буду укључени и грађани.

 Стевић: Важно да у доношење одлука на локалу буду укључени и грађани

„Законом о државној управи, као и Законом о локалној самоуправи смо то и изменили“, рекао је Стевић на конференцији „Креирање јавних политика на локалном нивоу заснованих на подацима“, коју организује Тим за социјално укључивање и смањење сиромаштва при кабинету премијерке.

Он је истакао да грађани морају да се питају где ће се и шта градити на локалу, да дају своје сугестије и коментаре на локалне политике, јер је то права демократија на делу.

„Отвореност и транспарентност су кључне, како због повећања одговорности власти, тако и због повећања поверења грађана у институције ове државе“, рекао је Стевић.

Он је подсетио да су Стратегијом реформе јавне управе 2014. године , коначно обухваћени и општине и градови и јавне службе у реформске процесе, схватајући нужност реформисања и њиховог рада за бољи квалитет услуга према грађанима.

Стевић је истакао важност индекса друштвеног развоја градова и општина,  који ће омогућити општинама да наставе са креирањем локалних политика на основу проверљивих и доступних података, као што је ДЕВ инфо база.

Позвао је градове и општине да овакав механизам провере и да упоређивање стања користе на даље.

Стевић је захвалио  на подршци Тиму за социјално укључивање и смањење сиромаштва и Швајцарској канцеларији за сарадњу.

12. децембар 2018.

РУЖИЋ: ПОДРШКА ЗА УСПОСТАВЉАЊЕ ЈЕДИНСТВЕНОГ УПРАВНОГ МЕСТА У ОСАМ ОПШТИНА

Министар државне управе и локалне самоуправе Бранко Ружић изјавио je да је осам градова и општина у Србији од тог министарства добило укупно 52 милиона динара за успостављање јединственог управног места.

 Ружић: Подршка за успостављање јединственог управног места у осам општина

Та средства, која су бесповратна, биће расподељена на осам локалних самоуправа и градских општина  – Лазаревац, Житиште, Шабац, Сомбор, Смедеревска Паланка, Крушевац, Пирот и Бела Паланка.

Министар Ружић је рекао да је циљ да грађани у тим општинама добију једно место на коме ће завршавати све послове које имају са управом и нагласио да се на тај начин штеди њихово време и новац.

„Oсновна идеја увођења јединственог управног места је да оно постане мост између грађана и управе и јединствена приступна тачака“, рекао је Ружић.

Истакао је да очекује да ће јединствено управно место у тим градовима почети да функционише у првом кварталу 2019. године.

„Циљ је да се јединствено управно место уведе као модел у све општине, али пре тога потребно је да се да се тај систем тестира детаљније у неколико општина, како бисмо увидели како у пракси функционише“, објаснио је Ружић.

Он је подсетио да једношалтерски систем или јединствено управно место постоји у развијеним земљама као механизам за пружање брже и квалитетније услуге грађанима.

„Иако су неке општине са таквом оптимизацијом процеса почеле и саме, важно је да уведемо механизам у свакој општини и граду у нашој земљи како грађани, ма где год се сусрели са администрацијом, једнак ниво квалитета, љубазности, професионалности, модернизације добију“, нагласио је министар Ружић.

Он је подсетио да је јавни позив за пријаву јединица локалне  самоуправе и градских општина за добијање подршке за успостављање  јединственог управног места  објављен 12. октобра ове године.

11. децембар 2018.

ПОЧИЊЕ НАЦИОНАЛНО ГОДИШЊЕ ТАКМИЧЕЊЕ ЗА ИЗБОР НАЈБОЉЕ ПРАКСЕ

Министарство државне управе и локалне самоуправе и Стална конференција градова и општина (СКГО), уз подршку Програма „Подршкa Владе Швајцарске развоју општина кроз унапређење доброг управљања и социјалне укључености – Swiss PRO“, упутили су данас јавни позив градовима, општинама и градским општинама за учешће у Националном годишњем такмичењу за избор најбоље праксе у примени принципа добре управе на локалном нивоу у 2018. години.

Годишња награда за најбољу праксу додељује се у следеће четири области: ефикасност и делотворност, транспарентност и учешће јавности у раду локалне самоуправе, одговорност и владавина права и равноправност и одсуство дискриминације.

Учесници могу поднети једну пријаву за једну област, а могу конкурисати за више области (максимално 4 пријаве, у свакој области по једна) с тим што могу бити награђени само у једној од њих.

Укупна средства која ће бити додељена локалним самоуправама са најбољом праксом у примени принципа добре управе, по овом јавном позиву износе 12.000 УСД. Победници у свакој од четири области ће стећи право на финансијску награду у износу од 3.000 УСД.

Рок за достављање пријава је уторак, 15. јануар 2019. године.

Национално такмичење део је пројекта „Унапређење доброг управљања на локалном нивоу“, који се спроводи у оквиру програма Swiss PRO који финансира Влада Швајцарске а имплементира Канцеларија Уједињених нација за пројектне услуге (УНОПС) у сарадњи са СКГО. Пројекат ће, поред Националног годишњег такмичења, пружити директну подршку за 42 локалне самоуправе кроз општинске пакете подршке у областима везаним за принципе доброг управљања, као и подршку за оснаживање капацитета и јачања вештина путем регионалних и електронских обука, радионица и посебно креиране базе знања и информационог центра о добром управљању, програм Swiss PRO нуди могућност шире подршке за 99 локалних самоуправа у областима доброг управљања, социјалне укључености и родне равноправности.

Више информација о Јавном позиву за такмичење на http://www.mduls.gov.rs/aktivnosti-obavestenja.php#a173

10. децембар 2018.

РУЖИЋ ЧЕСТИТАО МЕЂУНАРОДНИ ДАН ЉУДСКИХ ПРАВА

 Ружић честитао Међународни дан људских права

Министар државне управе и локалне самоуправе Бранко Ружић, свим грађанима и грађанкама Републике Србије честита Међународни дан људских права.

Србија данас јесте добар и вредан пажње пример државе која је људска и мањинска права подигла до нивоа највиших међународних стандарда. Ова година протекла је у знаку унапређења права припадника националних мањина чиме смо послали још једну поруку свету да можемо сви заједно, поштујући једни друге,  богатећи једни друге, градити Србију као модерно, толерантно, мултиетничко друштво, у којем има места за све оне који воле и прихватају ову земљу као своју”, оценио је министар Ружић.

Истакао је да је поштовање и унапређење људских права важан сегмент државне политике Републике Србије, а да је данашњи дан  прилика да се подсетимо на значај поштовања права  и достојанства сваког појединца.

Уз жељу да данашње поруке инспиришу на узајамно поштовање, поверење и толеранцију честитам свим грађанима Републике Србије Међународни дан људских права“, рекао је министар Ружић.

07. децембар 2018.

Службеници МДУЛС-а на обуци за Е-писарницу

Примена нових технологија и сервиса сместила је Министарство државне управе и локалне самоуправе у центар промена које доносе до сада највеће трансформације државне управе. То је разлог због ког би ми, службеници овог Министарства, требало да будемо предводници“ поручила је секретарка Министарства Станија Вишекруна службеницима Министарства на обуци за коришћене унапређене верзије апликације за Е-писарницу.

 Службеници МДУЛС-а на обуци за Е-писарницу

Министарство је у току 2015. године  спровело поступак израде софтвера за подршку управљању организацијом и процесима у оквиру организације у циљу смањења бирократије, транспарентности у раду, као и повећање ефикасности. Захваљујући овом софтеверу, сви предмети Министарства државне управе и локалне самоуправе евидентирани у писарници Управе за заједничке послове Републичких органа се скенирају и електронски путем прослеђују обрађивачима који са радом на предмету почињу и пре но што га добију у папирном облику достављен. Софтер такође омогућава да се предмет доставити свим учесницима електронски.

Апликативно решење електронске писарнице је у овој години унапређено и његова потпуна имплементација се очекује од почетка 2019. године.

Рад у унапређеној апликацији електронске писарнице омогућава обраду предмета који се односе на послове јавних набавки са укључивањем свих учесника у процесу, на финансијаке обавезе Министарства на начин да сви који су укључени у процес дају своје извештаје и сагласности кроз апликацију, обраду документације везане за права запослених (израда решења, потврда и других докумената) и достава електронским путем, обраду и других предмета који се односе на учешће више унутрашњих организационих делова министарства све у циљу ефикасности и уштеде канцеларијског материјала (мишљења на законе, уредбе, правилнике...). Унапређена апликација омогућава још и слање документа на сагласност ка више руководиоца који могу консултовати своје сараднике и одобравање документа са посебним приказом одобравања (ревизорски траг). Уводи се и могућности за увођење електронског потписа документа, корекцију назива предмета или документа у случајевима грешке.

Електронски систем канцеларијског пословања је кључни елемент за аутоматизацију и поједностављење административних процедура. Електронско управљање предметима смањује оперативне трошкове и модернизује бирократске процедуре, што ће пословање учинити ефикаснијим, ослобађајући ресурсе који омогућавају пружање услуга на боље организован и економичнији начин.

07. децембар 2018.

Ружић: Још девет закона за бољу управу

 Ружић: Још девет закона за бољу управу

 

Народни посланици данас су усвојили девет 1предлога закона из надлежности Министарства државне управе и локалне самоуправе који представљају наставак реформе јавне управе са циљем даље професионализације и ефикаснијег рада администрације у корист свих грађана Србије.

Задовољство ми је што је још један низ закона усвојен у Народној скупштини“, рекао је министар Бранко Ружић поручујући да су они веома важни за уређење управљања људским ресурсима, јер ипак, како каже, запослени су ти који су носиоци реформе јавне управе, и потребно је обезбедити им адекватан професионални развој.

Поред тога, он је навео да се уводи и систем комптенција (скуп знања, вештина, особина, ставова и способности које државни службеник треба да поседује) који је важан за привлачење и задржавање квалитетних кадрова кроз увођење у посао, оцењивање, напредовање, систем плата, усавршавање и друго.

Када је реч о локалу, на јединствен начин уређују се права и дужности покрајинских и локалних службеника и обезбеђују се услови за пуну професионализацију и деполитизацију кадрова.

Он истиче да се допунама у раду инспекција постиже бољи однос инспектора и привредника, а да су уведени нови механизми за контролу и санкцију оних који свесно крше закон и угрожавају безбедност и здравље наших грађана. „Прикривена куповина биће веома интересантан механизам за инспекторе јер се она обавља без претходног обавештавања субјекта“, објашњава Ружић и додаје да се током такве куповине прикупљају докази, а тек после обављене куповине предочава налог за инспекцијски надзор.

Погледајте о којим новинама је реч.

 


  1. 1Предлог закона о изменама и допунама Закона о државним службеницима
  2. Предлог закона о изменама и допунама Закона о платама државних службеника и намештеника
  3. Предлог закона о изменама и допунама Закона о запосленима у аутономним покрајинама и јединицама локалне самоуправе
  4. Предлог закона о изменама Закона о платама службеника и намештеника у органима аутономне покрајине и јединице локалне самоуправе
  5. Предлог закона о измени Закона о начину одређивања максималног броја запослених у јавном сектору
  6. Предлог закона о изменама Закона о запосленима у јавним службама
  7. Предлог закона о изменама Закона о систему плата запослених у јавном сектору
  8. Предлог закона о изменама Закона о платама запослених у  јавним агенцијама и другим организацијама које је основала Република Србија, аутономна покрајина или јединица локалне самоуправе
  9. Предлог закона о изменама и допунама Закона о инспекцијском надзору

 

 

07. децембар 2018.

Ружић: Најдражи су ми пројекти чији су корисници деца

Министар државне управе и локалне самоуправе Бранко Ружић је, поводом прославе Дана вртића, посетио предшколску установу „Бисери“ у Трстенику за чију је реконструкицју крова Министарство обезбедило средстава из Фонда за локалне самоуправе.

 Ружић: Најдражи су ми пројекти чији су корисници деца

Најдражи су ми пројекти чији су корисници деца“, рекао је министар током обиласка вртића. Он је нагласио да је Министарство обезбедило 4.7 милиона динара за поправку  крова ове установе како би се створили услови за боравак 286 детета и рад 24 васпитача.  

У оквиру Фонда за локал Министарство је ове године пружило подршку за 59 општина и градова.

Ми смо тај фонд већ увећали 30 пута у односу на претходну годину, а за следећу ће средства бити већа чак 52 одсто“, истакао је говорећи да је важно да се овај фонд увећава из године у године, јер су општине ове године исказале потребе седам пута веће но што су то била расположива средства.

Министар током боравка у Трстенику посетио и општинску управу како би стекао увид у њихов рад и обезбеђивање квалитета услуга које пружају грађанима.  „Драго ми је да општинска управа користити механизме, као што је еЗУП, који обезбеђује лакшу комуникацију између органа, не тражећи од грађана податке које управа већ поседује“, рекао је Ружић и подсетио је да је управа уместо грађана документа разменила до сада 800.000 пута.

07. децембар 2018.

Стевић: Наставак сарадње Србије и Кореје у области еУправe

Државни секретар у Министарству државне управе и локалне самоуправе Бојан Стевић изјавио је данас да ће Србија и Република Кореја наставити да унапређују сарадњу у области е Управе и јавне администрације.

Он је на Форуму о српско-корејској сарадњи на тему јавне администрације истакао да је у Српско-корејском центру, за непуних годину дана рада, организовано преко 450 бесплатних ИТ обука те да је обучено око 12.000 државних службеника и грађана и додао да је његов значај у дигитализацији итекако видљив.

 Стевић: Наставак сарадње Србије и Кореје у области еУправe

“Ускоро ћемо обележити мали јубилеј, годину дана од отварања Српско-корејског центра, те је то још једна прилика да разменимо знања и искуства”, рекао је Стевић.

Најавио је и да је у плану да се и у Нишу отвори Српско – корејски информациони центар намењен обуци државних службеника.

Истакао је да је Република Кореја, као лидер у развоју сервиса е-управе и укључености њених грађана у коришћењу е-управе и то посредством мобилних телефона, значајан је партнер Србије већ годинама.

“Не само улагањем у развој домаће е-управе, у знање и савремене технологије, кроз claud компјутинг података, кроз развој концепта паметних градова, него и отварањем Српско-корејског информатичко-приступног центра, који је финансијски и технички подржала Национална агенција за информационо друштво Републике Кореје, показали сте да сте наш поуздан партнер и да ће богатство наших добрих билатералних односа тек показати своју снагу у годинама које долазe“, рекао је Стевић.

Стевић је захваолио на подршци на развоју концепта Паметних градови, који су настали као логична последица корените трансформације целокупног начина живота људи, коју је изазвала широка употреба модерних  информационо комуникационих технологија.

“Модернизација јавне управе је неопходна да би држава постала и истински сервис грађана. Реформом јавне управе коју спроводимо управо то и радимо”, рекао је Стевић.

07. децембар 2018.

Ружић: Значајна искуства Грузије у успостављању јединственог управног места

Министар државне управе и локалне самоуправе Бранко Ружић разговарао је  са амбасадором Грузије у Србији, са седиштем у Атини, Јосебом Нанобашвилијаном о значају сарадње МДУЛС-а и Министарства правде Грузије, са којим је потписан Меморандум о сарадњи у области реформе јавне управе.

 Ружић: Значајна искуства Грузије у успостављању јединственог управног места

Меморандум је потписан је 20. новембра 2017. године и односи се на побољшање услуга јавне управе и стварање ефикасније и транспарентније администрације.

Министар Ружић је истакао на састанку да је захвалан на увиду у то како Грузија комуницира са грађанима кроз јединствено управно место.

Он је најавио да ће за неколико дана бити потписани уговори са осам одабраних градова и општина у Србији  у којима ће такав систем бити успостављен почетком следеће године.

„То је пилот пројекат, кроз који ћемо видети све недостатке и предности овог механизма, како бисмо током 2020. године могли да га имплеметирамо у што више општина у Србији“, рекао је министар Ружић.

Он је додао да је похвално то што су неке општине већ кренуле са таквим начином рада и додао да нема сумње да је намера владе да се таква врста услуге пружи свим грађанима, у сваком делу Србије.

Саговорници су предложили да се на пролеће следеће године организује посета и састанак министра правде Грузије, којег би пратили и експерти,  са надлежним министарствима Србије, како би разменили искуства, знања и примере добре праксе.

07. децембар 2018.

РУЖИЋ: САРАДЊА ГРАДОВА И ОПШТИНА У ВАНРЕДНИМ СИТУАЦИЈАМА ЗА ДОБРОБИТ СВИХ ГРАЂАНА

Министар државне управе и локалне самоуправе Бранко Ружић истакао је да је удруживање градова и општина неопходно за ефикасније решавање проблема  и боље реаговање на локалу  у ванредним ситуацијама.

 Ружић: Сарадња градова и општина у ванредним ситуацијама за добробит свих грађана

„Хвала Сталној конференцији градова и општина на подршци да такав механизам уврстимо и у последње измене Закона о локалној самоуправи, јер су оне биле производ потреба које сте ви испред локалних самоуправа истакли као досадашњи проблем у функционисању када су у питању процеси смањења ризика од катастрофа и управљања ванредним ситуацијама“, рекао је министар Ружић.

Он је на конференцији „Удруживање градова и општина у сливове кроз примену Закона о смањењу ризика од катастрофа и управљању ванредним ситуацијама“, коју организује СКГО, истакао да ће се на овај начин пронаћи решење за такве ситуације везане за недостатак људских и финансијских капацитета, а са друге стране обезбедиће се одрживи развој локалних заједница.

Ружић се захвалио и граду Краљеву на првој иницијативи о удруживању која се проширила на многе.

„Посебно ме радује да чујем да ће на пролеће следеће године бити потписан први споразум између 18 општина и градова слива Западне Мораве, ради удруживања и финансијских и административних капацитета у циљу решавања заједничких проблема“, истакао је министар Ружић.

То ће, како је истакао, обезбедити и службу на овом нивоу која ће бавити разним питањима, између осталог и обезбеђивањем цивилне заштите, што јесте корак даље у овој области.

Додао је да ће и Национална академија за јавну управу такође имати велику улогу у обукама и акредитацији службеника за обуке за послове смањења ризика и цивилне заштите.

„И у сваком послу овог типа, свакој иницијативи имаћете пуну подршку Министарства државне управе и локалне самоуправе јер једино удружене општине могу ефикасније да раде на јачању сопствене отпорности“, рекао је Ружић.

Подсетио је да су заједно са Канцеларијом за јавна улагања и Сталном конференцијом градова и општина подржали  и SEE URBAN пројекат који је финансиран од стране ЕУ, а спроводи га УНДП.

„Кроз тај пројекат од 2016. године унапређујемо сарадњу и координацију општина и градова у области смањења ризика од катастрофа и њихово институционално јачање, како кроз израду посебних докумената, тако и кроз размену искустава, знања и инофрмација“, истакао је министар Ружић.

06. децембар 2018.

МДУЛС И САВЕТ ЕВРОПЕ: УНАПРЕЂЕЊЕ САРАДЊЕ И ПОДРШКА РЕФОРМАМА

Министар државне управе и локалне самоуправе Бранко Ружић разговарао је данас са директорком Директората за демократију Савета Европе Снежаном Самарџић Марковић о сарадњи ове две институције која је похваљена као веома плодотворна.

 МДУЛС и Савет Европе: Унапређење сарадње  и подршка реформама

Како је најављено на јучерашњем састанку министра Ружића и новог шефа Мисије Савета Европе Тобиаса Флесенкемпера, Eвропска унија и Савет Европе ће подржати даље јачање капацитета на локалу са још четири милиона евра од јануара следеће године, на чему се министар и данас захвалио представници Савета Европе.

„Конкретне подршке у реформи нам много значе, посебно на локалу“, истакао је министар, подсећајући да општине и градови имају највише обавеза у процесу приступања Европској унији, као и када је реч о примени реформе јавне управе.

Он је казао: „Кроз претходну фазу подршке обучено је 1400 службеника на локалу чиме ће се допринети уједначеном поступању управе према грађанима, без обзира на то где се налазите“.

 МДУЛС и Савет Европе: Унапређење сарадње  и подршка реформама

Госпођа Самарџић-Марковић је рекла да постоји низ других активности у којима може да се унапреди сарадња Републике Србије и Савета Европе, и то у погледу очувања културне баштине и промоције мањинске политике, те је на састанку договорено да се са реализацијом тих активности започне у наредном периоду.

06. децембар 2018.

РУЖИЋ: ПРИПРЕМАМО АКЦИОНИ ПЛАН ЗА ЗАПОШЉАВАЊЕ МЛАДИХ ИНСПЕКТОРА

Министар државне управе и локалне самоуправе Бранко Ружић најавио је да ће ускоро бити припремљен Акциони План за запошљавање младих инспектора у наредне три године, као и план опремања инспекција, који треба да донесе стратешко и континуирано решење када је питању набавка аутомобила и рачунара  за инспекције.

 Ружић: Припремамо Акциони план за запошљавање младих инспектора

Он је у Српско-корејском информатичко-приступном центру, где се  одржавjу обуке за коришћење софтверског решења еИнспектор, рекао да Србија нема довољно инспектора, јер су инспекцијске службе биле и највише погођене ранијим рационализацијама броја запослених у јавној управи.

Истакао је да је просечна старост инспектора 54 године, као и да су погледу опремљености инспекције девастиране.

Ружић је навео да су возила која данас користе инспектори у просеку стара 25 година, а како је додао, недостаје им и рачунарска опрема.

„У влади смо свесни сваког од ових проблема. Такође смо свесни и незадовољавајућег материјалног положаја инспектора, зато је и ове године обезбеђена корекција корективног коефицијента за инспекторе на локалу која омогућава повећање плата за до 20 одсто“, рекао је министар Ружић.

Додао је да је циљ да се такво повећање обезбеди и за инспекторе на републичком нивоу, што ће се десити након што Влада и Скупштина Србије усвоје измене и допуне закона о платама државних службеника.

Он је истакао значај платформе Е-инспектор, која представља дигитализацију рада инспектора на делу, и у коју су за сада умрежене четири инспекције - тржишна, инспекција рада, санитарна и управна.

У Србији има 42 инспекције у 14 министарстава које контролишу примену прописа у разним областима - безбедност објеката, инфраструктуре, хране, окружења, производа, саобраћаја, као и оне које контролишу рад државних органа, јавних служби, привредних субјеката. Укупан број републичких и локалних инспектора је око 6500.

05. децембар 2018.

МДУЛС И МИСИЈА САВЕТА ЕВРОПЕ: ИМАМО ИСТИ ЦИЉ – БОЉА УПРАВА ЗА СВЕ ГРАЂАНЕ!

Министар државне управе и локалне самоуправе Бранко Ружић разговарао је данас са новим шефом Мисије Савета Европе Тобиасом Флесенкемпером о наставку сарадње у циљу подизања капацитета локалних самоуправа и унапређења услова за остваривања права припадника националних мањина.

 МДУЛС и Мисија Савета Европе: Имамо исти циљ – боља управа за све грађане!

Веома смо захвални на досадашњим пројектима“, рекао је министар и додао да су они итекако подигли ниво разумевања, знања запослених у општинама и градовима о новом законодавном оквиру чиме се омогућава и његова адекватнија примена. Ту посебно мисли на Закон о локалној самоуправи, који је донео веће укључивање грађана у доношење политика и јачање међуопштинске сарадње, као и три закона којима се унапређује остваривање права мањина у области језика и писма, заштити права и слобода, као и рад националних савета националних мањина.

 МДУЛС и Мисија Савета Европе: Имамо исти циљ – боља управа за све грађане!

Флесенкемпер је истакао да ће се, захваљујући Европској унији и Савету Европе, почетком наредне године обезбедити још четири милиона евра за наставак подршке локалу, посебно у области унапређења људских ресурса.

У свему овоме што радимо кључна је координација свих активности како бисмо осигурали успех пројеката“, рекао је он и подвукао да је у томе важна улога Министарства које је до сада овај посао до сада одлично радило.

Погледајте старија саопштења

 Врх стране
 Провера уписа у Посебан бирачки списак   Избори за националне савете националних мањина 2018   Конкурс за доделу средстава из буџетског фонда за националне мањине  Адресни регистар  Узми рачун и победи!  Провера уписа у Јединствени бирачки списак  е Управа  Јавне расправе и консултације  Информациони систем еЗУП  Модели административних поступака на локалном нивоу  Савет за стручно усавршавање запослених у ЈЛС   Усклађивање посебних закона са ЗУП-ом  Партнерство за отворену управу  Реформа јавне управе  Инспекцијски надзор  Јавне набавке  Испити  Управљање променама