МЕНИ

Насловна » Активности » Саопштења

Саопштења

20. август 2018.

ЧЕСТИТКА РУЖИЋА ПОВОДОМ KУРБАН БАЈРАМ

 Честитка Ружића поводом Kурбан Бајрам

 

 

Министар државне управе и локлане самоуправе Бранко Ружић упутио је честитке грађанима исламске вероисповести поводом Курбан-бајрама.

 

Свим верницима исламске вероисповести који данас прослављају, искрено честитам Kурбан Бајрам. Славите га са најближима у здрављу, весељу и благостању. Нека овај празник подсети да сви ми у основи гајимо исте вредности мира, солидарности, толеранције и поштовања међу људима“.

17. август 2018.

Избори за националне савете националних мањина   4. новембра

Министар за државну управу и локалну самоуправу Бранко Ружић расписао је данас изборе за националне савете националних мањина за 4. новембар.

Чланове за националне савете 2018.године бирају 22 мањинске заједнице, од тога 18 националних мањина је испунило услов за непосредне изборе (албанска, ашкалијска, бошњачка, бугарска, буњевачка, влашка, грчка, египћанска, мађарска, немачка, пољска, ромска, румунска, русинска, словачка, словеначка, украјинска, чешка), а четири за изборе путем електoрске скупштине (македонска, хрватска, црногорска и руска).

 Избори за националне савете националних мањина 4. новембра

Рок за предају листа за непосредне изборе је 15 дана пре одржавања непосредних избора, односно 30 дана пре одржавања избора путем електoрске скупштине.

“Након четири године расписујемо редовне изборе за националне савете као тела која су веома значајна за очување традиције, културе, употребе језика и писма. По пресеку стања 15. августа скоро 475.000 наших грађана је уписано у посебан бирачки списак”, рекао је Ружић.

Министар је још једном позвао све грађане припаднике мањина који живе у Србији да искористе бирачко право и да се упишу у посебан бирачки списак.

 Избори за националне савете националних мањина 4. новембра

Ружић је навео да је Министарство за државну управу и локалну самоуправу добило похвале за те законе од међународних институција.

„У протеклом периоду радили смо у синергији са националним саветима националних мањина у тражењу најбољих решења за остваривање њихових права. Наша држава данас јесте добар и међународне пажње вредан пример државе која је људска и мањинска права подигла до нивоа највиших међународних стандарда. На ту чињеницу, као и на чињеницу да у нашој Србији живи 13% припадника националних мањина треба да будемо веома поносни“, истакао је министар.

Редовни избори за чланове националних савета националних мањина одржавају се на четири године.

Национални савет има најмање 15, а највише 35 чланова. У случају националне мањине чији је број према резултатима последњег пописа становништва мањи од 10.000 лица, национални савет броји 15 чланова, односно 35 уколико је број већи од 100.000 лица. Савет може имати и 19, 23 и 29 чланова у зависности од резултата са пописа становништва.

15. август 2018.

ПРИВРЕМЕНО ЗАКЉУЧЕЊE ПОСЕБНОГ БИРАЧКОГ СПИСКА

 Привремено закључење посебног бирачког списка

Министарство државне управе и локалне самоуправе обавештава да ће Посебан бирачки списак (ПБС) за изборе националних савета националних мањина бити привремено закључен 15. августа у поноћ.

Посебан бирачки списак се привремено закључује како би се на основу броја уписаних припадника националне мањине донела одлука о начину избора националних савета – непосредно или путем електорске скупштине.

Непосредни избори одржавају се када је 24 часа пре расписивања избора у посебни бирачки списак одрђене националне мањине уписано више од 40% припадника према последњем попису становништва. Националне мањине које не испуњавају овај услов, чланове националног савета бираће путем електорске скупштине.

Министар државне управе и локалне самоуправе Бранко Ружић ће изборе за националне савете националних мањина расписати у петак, 17. августа 2018. године.

7. август 2018.

РУЖИЋ: КОРЕЈА ПОМАЖЕ СРБИЈУ СА 200.000 ЕВРА У КРЕИРАЊУ ПАМЕТНИХ ГРАДОВА

Министар државне управе и локалне самоуправе Бранко Ружић искрено се захвалио делегацији владе Јужне Кореје на свој помоћи коју ова држава пружа Србији у процесу модернизације и дигитализације рада, истакавши да једна од његових првих активности када је преузео функцију министра је била потписивање споразума са Националном агнецијом за Информационе технологије Републике Кореје.

 Ружић: Кореја помаже Србију са 200.000 евра у креирању паметних градова

"Ово потврђује колико нам је Кореја битан партнер већ дужи низ година. Само кроз пројекте са Министарством државне управе и локалне самоуправе, Влада Јужне Кореје је инвестирала око милион евра у подршку развоја електронске управе", рекао је Ружић.

Он је подсетио да је отварањем Информатичко-приступног центра Национална агенција за ИТ Јужне Кореје омогућила да више од 7.000 људи буде обучавано на више од 200 тренинга и радионица за мање од годину дана, а потписани су и меморандуми о сарадњи са Републичким геодетским заводом и Министарством културе и информисања.

 Ружић: Кореја помаже Србију са 200.000 евра у креирању паметних градова

"Захвалан сам што нас сматрате једном од најразвијенијих држава у којима сте отворили такве центре, те морам да споменем да је кроз пројекат Волонтери Кореје одржана бесплатна летња ИТ школа коју је успешно завршило 700 полазника овог лета. И не мање битно, они нису учили само програмирање, већ и о корејској култури", рекао је министар.

Он је нагласио да је следећа фаза рада Кореје у Србији, на креирању концепта паметних градова, кроз пројекат вредан 200.000 евра, од пресудног значаја.

"Дигитализација је међу главним приоритетима у овом мандату владе, и имајући у виду да ће до 2050. године број становника у градовима бити удвостручен, морамо да почнемо да размишљамо о начинима како да, као управа, радимо брже, што је немогуће без увођења нових технологија", рекао је Ружић, захваљујући се представницима владе Јужне Кореје на дељењу искустава и вештина у тој области.

25. јул 2018.

СВИ МИ ЗАЈЕДНО ЧИНИМО СРБИЈУ!

Mинистарство државне управе и локалне самоуправе жели да вам представи промотивни спот „Сви ми, заједно, чинимо Србију“ у оквиру информативне кампање о новинама којима унапређујемо права и положај припадника националних мањина, као и о њиховим могућностима у сусрет изборима за националне савете националних мањина.

Спот представља најважније новине закона донетих у току пролећног заседања Народне скупштине Републике Србије, и то: Законом о националним саветима националних мањина, Законом о заштити права и слобода националних мањина, Законом о службеној употреби језика и писма, као и делом Законом о матичним књигама.

Да подсетимо, међу новинама су:
- Доношење политика у складу са потребама мањина. Законoм о изменама и допунама Закона о матичним књигама омогућавамо добровољни упис податка о националној припадности, чиме се нашим грађанима обезбеђује право на очување посебности, као изражавање, чување и неговање своје припадности одређеној националној мањини.
- Ефикаснији национални савети националних мањина и њихов транспарентнији рад. Изменама и допунама Закона о националним саветима националних мањина јасније су дефинисана овлашћења националних савета националних мањина, смањење прекомерне политизације и транспарентнији рад националних савета.
- позитивна дискриминација припадника националних мањина у погледу запошљавања. Тежња је да се са овом активности настави до постизања одговарајуће заступљености запослених у јавном сектору на свим нивоима територијалне организације.
- Исписивање топонима на језицима националних мањина. Прописано је да се у насељеним местима у општини или граду у којима национална мањина достиже 15% укупног становништва, називи улица, тргова, насељених места и други топоними исписују на језику те мањине.
- Обезбеђивање могућности да се мањински народни посланик обрати на свом језику у Народној скупштини Србије.

Истовремено, у споту подсећамо све припаднике националних мањина који желе да се упишу у Посебан бирачки списак, а који испуњавају опште услове за стицање бирачког права у Републици Србији, да тиме стичу право да бирају и буду бирани на изборима за националне савете националних мањина који ће бити расписани у августу, а одржани на јесен ове године. Бирач се уписује на посебном обрасцу који, у писаној форми, подноси општинској, односно градској управи према месту пребивалишта. Образац захтева може се преузети на https://bit.ly/2LmVXhW. Захтев се подноси према месту пребивалишта или месту боравишта за интерно расељена лица.

Спот можете погледати на званичном YouTube каналу МДУЛС:

 

24. јул 2018.

СРБИЈА ГРАДИ ОТВОРЕНУ УПРАВУ

Србија ће новим Акционим планом за спровођење иницијативе Партнерствo за отворену управу у Републици Србији за период 2018-2020 утврдити мере у циљу унапређења транспарентности, одговорности власти и учешћа јавности,  истакли су представници Министарства државне управе и локалне самоуправе на Глобалном самиту Партнерства за отворену управу који је одржан од 17-19 јула 2018. године у Тбилисију у Грузији.

 Србија гради отворену управу

Самиту је присуствовала и премијерка Ана Брнабић која је на свечаном отварању истакла да је дигитализација један од кључних приоритета Владе, пре свега у областима јавне управе, економије и образовања, и да је Србија у претходних годину дана повећала број услуга које грађани и привреда електронским путем могу да добију од државних институција и администрације.

Самит је одржан у циљу промоције размене информација и унапређења агенде отворене управе, као и решавања нових изазова са којима се државе суочавају ради унапређења живота грађана широм света. Ове године Самит је био фокусиран на грађанско ангажовање, борбу против корупције и пружање јавних услуга.

Представници Министарства учествовали су у раду Самита захваљујући подршци Регионалне школе за државну управу (РеСПА), у чијој организацији је одржан и Регионални панел посвећен Партнерству за отворену управу на коме су представници Министарства представили постигнућа у оквиру иницијативе отворених података у Србији.

21. јул 2018.

Ако сте припадник неке националне мањине,
ИСКОРИСТИТЕ ПРАВО И УПИШИТЕ СЕ У ПОСЕБАН БИРАЧКИ СПИСАК

 Ако сте припадник неке националне мањине, 
ИСКОРИСТИТЕ ПРАВО И УПИШИТЕ СЕ У ПОСЕБАН БИРАЧКИ СПИСАК

Министарство државне управе и локалне самоуправе позвало је припаднике и припаднице националних мањина, који испуњавају опште услове за стицање бирачког права у Републици Србији, да се упишу у Посебан бирачки списак и тиме стекну право да бирају и буду бирани на изборима за националне савете националних мањина који ће бити одржани на јесен ове године.

Избори ће бити расписани средином августа, а Закон о националним саветима националних мањина и његове недавно усвојене измене и допуне прецизно дефинишу читаву процедуру, која је оцењена транспарентном и демократичном од стране свих заинтересованих у овом процесу.

МДУЛС истиче да су национални савети тела која најефикасније остварују Уставом гарантована мањинска права на самоуправу у образовању, култури, информисању, употреби језика и писма.

За упис у бирачки списак неопходан је лични захтев грађана, што практично значи да без личног ангажмана припадница и припадника националних мањина у читавом процесу та права неће моћи да буду остварена у пуној мери.

Бирач се уписује на посебном обрасцу који, у писаној форми, подноси општинској, односно градској управи према месту пребивалишта. Образац захтева може се преузети на http://www.mduls.gov.rs/doc/zahtev%20za%20upis%20u%20poseban%20biracki%20spisak%20nacionalne%20manjine.pdf. Захтев се подноси према месту пребивалиста или месту боравишта за интерно расељена лица.

МДУЛС подсећа и да од броја уписаних у посебне бирачке спискове зависи и да ли ће одређени национални савет бити биран на непосредним или електорским изборима.

16. јул 2018.

АНТИЋ: БОЛЦАНО ПРЕПОРУКЕ СУ АКТУЕЛНЕ И НАКОН 10 ГОДИНА

„Република Србија придаје велики значај заштити права националних мањина“, истакла је помоћница министра државне управе и локалне самоуправе Ивана Антић на конференцији одржаној поводом 10 година од усвајања Болцано препорука о националним мањинама у међудржавним односима.

 Антић: Болцано препоруке су актуелне и након 10 година

Она је рекла на конференцији одржаној у Удинама да Република Србија исказује велику спремност да штити националне мањине третирајући то питање као оквир у коме се могу развијати и продубљивати пријатељски односи између држава

„Наша држава је то исказала испуњавајући у доброј вери одредбе свих релевантних међународноправних инструмената који се односе на заштиту националних мањина закључивши чак четири билатерална споразума“, додала је Антић која је била један од панелиста на скупу.

 Антић: Болцано препоруке су актуелне и након 10 година

Она је закључила да су Болцано препоруке и након 10 година актуелне и указала на значај потпуног поштовања препорука.

13. јул 2018.

РУЖИЋ: РЕФОРМА ПЛАТА У ЈАВНОЈ УПРАВИ ОБЕЗБЕЂУЈЕ ПРАВЕДАН, ТРАНСПАРЕНТАН И УПРАВЉИВ СИСТЕМ

Министар државне управе и локалне самоуправе Бранко Ружић представио је данас нацрте два закона који уређују радне односе и систем плата у државној управи и истако да је циљ законских измена унапређење управљања људским ресурсима у државним органима, запошљавање у складу са знањем и вештинама, успостављање система вредновања и награђивања у складу са заслугама и залагањем на радном месту.

 Ружић: Реформа плата у јавној управи обезбеђује праведан, транспарентан и управљив систем

Он је, говорећи о предложеним изменама и допунама Закона о државним службеницима рекао је да су оне наредна фаза у реформи јавно-службеничког система и неопходне су, каже, како би се изградила ефикаснија и стручна државна управа и како би нов ситем плата у јавној управи могао да се примени од 1. јануара 2019. године.

У јавној управи по последњим подацима ради око 470.000 запослених на неодређено, без републичких јавних предузећа, и цела реформа се управо односи на овај број, додаје министар.

Нацрти два закона за које је министартсво расписало јавну расправу се односе на 24.000 државних службеника и, последњи су у низу корака које је потребно прећи да би се до 1. јануара 2019. године почело са успостављањем новог система плата који се темељи на компетенцијама и заслугама.

"Када је реч о утврђивању плата, накнада плата и трошкова, као и других примања државних службеника, овим законом превазилазимо досадашње оквире омогућавањем награђивања, применом новог система вредновања радне успешности", каже Ружић.

Додатно, наводи министар, овим законом се кроз могућност одређивања већег почетног коефицијента и кроз институт корективног коефицијента, привлаче и задржавају квалитетни кадрови, што је, каже, у складу са препорукама Европске комисије и СИГМА.

 Ружић: Реформа плата у јавној управи обезбеђује праведан, транспарентан и управљив систем

Вршиоци дужности (в.д) на различитим функцијама у државној управи неће више моћи бесконачно да се налазе у том статус, већ ће њихов мандат бити ограничен на најдуже девет месеци, најавио је данас министар државне управе и локалне самоуправе Бранко Ружић.

Ружић је на "Округлом столу о Нацртима закона о изменама и допунама Закона о државним службеницима и Закона о платама државних службеника", објаснио да на пример, стање в.д. директора неће више моћи да буде продужавано у недоглед, већ се ограничава на шест месеци (плус евентуално још три месеца), а државни орган који га поставља мораће у року од 30 дана да распише конкурс за ту позицију, након чега положај остаје упражњен док се не попуни на конкурсу.

"Ова новина може да изазове различите реакције, али мислим да је ово управо један од темељних места где се види жеља и воља да реформу спроведемо на прави начин”, напомиње Ружић.

6. јул 2018.

СВИ УСПЕСИ МИНИСТАРСТВА ДРЖАВНЕ УПРАВЕ И ЛОКАЛНЕ САМОУПРАВЕ У ПРВИХ ГОДИНУ ДАНА ВЛАДЕ СРБИЈЕ

Наши циљеви су ефикаснији рад управе, веће укључивање грађана у процесе доношења политика, отвореније друштво и фер и управљиви систем рада, а да бисмо их остварили у протеклих годину дана припремили смо 16 закона које је усвојила Народна скупштина Републике Србије.

Изменама Закона о јединицама локалне самоуправе (ЈЛС) омогућили смо веће укључивање грађана. Општинске и градске управе мораће убудуће да спроводе анкете током припреме инвестиционог дела буџета локалне самоуправе. Пет одсто грађана са бирачким правом у некој јединици локалне самоуправе ће својим потписима убудуће моћи да покрећу грађанске иницијативе, а само 100 потписа ће бити довољно да би ЈЛС покренула јавну расправу о некој планираној одлуци.

Овим изменама омогућили смо и ефикаснији рад ЈЛС. Минималан рок за сазивање седнице скупштине општине или града сада је 24 часа, смањен је број локалних функционера, а побољшан је и положај месних заједница. Законом је формализована могућност међуопштинске сарадње и очекујемо да ће ово бити кориштено у покретању већих пројеката којима ће се решавати проблеми грађана на локалу.

Подржали смо и директно јединице локалне самоуправе кроз Фонд за локал, који је увећан 32 пута у односу на претходну годину. Овим путем је одобрено 320 милиона динара за инфраструктурне радове, развој еУправе и локалне културне и спортске манифестације.

 Сви успеси Министарства државне управе и локалне самоуправе у првих годину дана Владе Србије

Изменама Закона о матичним књигама и набавком опреме вредне више од 30 милиона динара успоставили смо Регистар матичних књига чиме ће се размена података из ових база вршити електронским путем.

Грађани ће, ако желе, ма где год се налазили у Србији или ван ње, моћи да добију изводе из матичних књига. Матичне књиге дипломатско-конзуларних представништва биће саставни део Регистра матичних књига, поред матичних књига свих општина и градова, које су закључно са мајом 2018. године пребацили више од 98% података из матичних књига. Паралелно са MУП-ом радимо на успостављању електронске евиденције о држављанима Србије и пребецивању књиге држављана у Регистар матичних књига.

 Сви успеси Министарства државне управе и локалне самоуправе у првих годину дана Владе Србије

У еЗУП-у ради 279 ЈЛС, социјални центри, вртићи, државни органи, факултети и више школе. Преко њега су размењени подаци за више од 256.000 упита, а да није тражен документ од грађана. Предузимају се активности да све општинске и градске управе постану корисници система у најкраћем року.

За успостављање јединствених шалтера у ЈЛС обезбедили смо 48 милиона дирана из буџета, како би њих десет добило прилику да у складу са одређеним критеријумима и другим потребним предусловима успоставе своја јединствена управна места и одговоре свим изазовима добре управе. Нпр, само за пренос власништва аутомобила, грађанин мора да посети 8 службеника у 4 државна органа, да попуни 8 формулара, плати 7 уплатница (укупно 15.000 рсд) и за све ово му треба 5 дана. У Немачкој 1 шалтер, 1 папир, 20 евра.

 Сви успеси Министарства државне управе и локалне самоуправе у првих годину дана Владе Србије

Донет је и Закон о електронској управи, један од стубова развоја потпуне и функционалне е-управе. Он ће у пракси да омогући равноправно коришћење електронског са папирним документом у свим административим, управним и судским поступцима. Његова примена омогућиће ефикасност, смањити трошкове и створити нове вредности у скоро свим областима живота и рада.

У последњих годину дана начинили смо један од кључних корака ка успостављању јединственог и интегрисаног система стручног усавршавања за све запослене у јавној управи - донет је Закон о Националној академији за јавну управу. Од Националне академије, коју смо основали по узору на сличне европске установе, као модерне, функционалне и централне институције система стручног усавршавања у јавној управи Републике Србије, очекујемо много на пољу унапређења и подизања капацитета запослених у јавној управи, поготову на локалном нивоу.

Изменама Закона о државној управи уведене су обавезне јавне консултације у најранијим фазама процеса доношења нових закона, чиме укључујемо најширу јавност у сам поступак припреме закона, стратешких и других докумената јавних политика.

 Сви успеси Министарства државне управе и локалне самоуправе у првих годину дана Владе Србије

Донето је још пет закона у области реформе система плата како би држава боље управљала јавним финансијама, кадровима, политикама и услугама. Кровни, Закон о систему плата запослених у јавном сектору, утврдио је јединствену методологију за вредновање, односно разврставање свих радних места у платне групе и платне разреде према јединственој матрици коефицијената. Успостављање платних група и платних разреда и примена коефицијената радних места у јавним службама започеће 1. јануара 2019.године. Усвојени Каталог радних места за јавне службе пописао је све послове и груписао их на око 870 радних места. Кроз све законе важан нам је принцип једнаке плате за рад исте или сличне сложености и квалитет и знање као главни критеријум за запошљавање искључиво преко конкурса.

Последња два закона која су усвојена тичу се јавних агенција и плата запослених у њима. Прописали смо обавезан јавни конкурс при запошљавању и проверу знања кандидата, а на место директора или члана УО могу бити именована лица са минимум девет година (пет за локал) радног искуства из области рада агенције. Такође, ограничили смо број и трајање мандата, а директор не може да буде функционер политичке странке.

Сав вишак прихода агенције се мора усмерити на развој агенције или се враћа у буџет, а плате запослених у агенцијама се усклађују са Законом о систему плата запослених у јавном сектору и платама других запослених у јавном сектору.

 Сви успеси Министарства државне управе и локалне самоуправе у првих годину дана Владе Србије

Током ових годину дана радили смо и на побољшању положаја националних мањина изменама три закона из те области, као и Закона о матичним књигама. Омогућен је добровољан упис података о националној припадности, као и ефикаснији и транспарентнији рад националних савета националних мањина. Трошење средстава биће транспарентније, а смањује се и политизација функционера националних савета, пошто они неће моћи да буду чланови руководећих органа странака, нити да раде у органима који се баве мањинским политикама.

Након 15 година смо прошле године активирали Фонд за националне мањине са фокусом на информисање на језицима националних мањина. Ове године Фонд је увећан 12 пута и износи 21.8 милиона динара.

 Сви успеси Министарства државне управе и локалне самоуправе у првих годину дана Владе Србије

Спровели смо реформу инспекција што је омогућило боље пословно окружење, видљиво и из првих резултата. У 415 хиљада извршених инспекцијских надзора у 2017. години утврђено је свега 3.000 нерегистрованих привредника, што је већ 10% мање него 2016. године.

Фокус је стављен на превентивно и саветодавно поступање инспекција. Имали смо преко 3.000 службених саветодавних посета у прошлој години, изрекли 8.000 превентивних мера! Привредници су се 650 пута сами оценили, а инспектори су 25.000 пута најавили привредницима надзор. Број ванредних надзора свели смо на 30%, док се 70% обавља по редовној процедури сходно плановима који су јавни и са којима се привредници могу упознати.

Стандаризовани су и уједначени поступци и праксе чиме је достигнуто да је прошле године у просеку привреднике посетила једна инспекција и то свега једанпут. Боља организација и комуникација инспектора остварена је кроз рад Координационе комисије у чијим су радним групама и представници свих релевантних привредних удружења – НАЛЕД, ПКС, Савета Страних инвеститора. Тако је привреда заједно са инспекторима усвојила 18 планова заједничких координисаних инспекцијских надзора према главним областима сиве економије, али и за робе и услуге које битно утичу на квалитет и безбедност грађана.

У наредном периоду радићемо на имплементацији софтверске платформе еИнспектор преко које ће инспектори да комуницирају боље, а ми да ефикасније контролишемо њихов рад. Од половине октобра ће прве четири пилот инспекције – Санитарна, Тржишна, Инспекција рада и Управна кренути са радом у овом софтверу, док ће им се на пролеће, након што испробамо систем на ове четири, прикључити и остале инспекције.

Од сада ће бити могуће за привреднике да уколико су начинили прекршај у области рада или трговине, склопе споразум и смање себи казну. То смо постигли смерницама усвојеним на КК, а припремају се и остале за друге области инспекцијског надзора.

У току је анализа капацитета инспекција која треба да послужи за креирање Акционог плана за запошљавање инспектора у наредне три и по године, као и нови модел опремања и занављања опреме инспекција. Континуирано радимо на усавршавању инспектора, па ће и они похађати обуке на Националној академији.

Посебно смо се заложили да се инспекторима на локалу омогући корективни коефинцијент који може да донесе повећање плата и до 20%.

 Сви успеси Министарства државне управе и локалне самоуправе у првих годину дана Владе Србије

Основан је Српско-корејски информатички приступни центар за бесплатне обуке државних службеника и грађана у области информационих и комуникационих технологија, који је финансирала Република Кореја са 250.000 евра. Министарство је обезбедило простор, а Република Кореја опрему, технологију, знање и обуке. До сада је одржано преко 200 обука и радионица за преко 6000 полазника.

45 изабраних општина учествује у пројекту „Реформа пореза на имовину“ који финансира Швајцарска канцеларија за развој и сарадњу СДЦ, а реализује се у сарадњи са МДУЛС и Сталном конференцијом градова и општина (СКГО). Пројекат траје четири године, а радићемо на томе да се што више некретнина уведе у пореску евиденцију, као и да се реално стање имовине на терену слаже са пореском пријавом коју грађани плаћају. За почетак општине и градови ће са своје листе незапослених из Националне службе за запошљавање бирати људе који ће на одређено време радити као пописивачи и одлазити у контролу непокретности тих градова и општина.

У периоду од 1. до 15. јуна у девет најактивнијих локалних заједница у такмичењу Узми рачун и победи 2018, које су освојиле средства у износу од по 23.000 евра, организовано је гласање за избор пројекта реконструкције и опремања објеката и добара од јавног значаја у које ће новац бити уложен. Неки су изгласали модернизацију основне школе, опремање вртића, уређење дечијих игралишта набавку возила или медицинског апарата, итд.

5. јул 2018.

ВЛАДА СРБИЈЕ У СУБОТИЦИ OБЕЛЕЖИЛА 365 ДАНА РАДА

Председница Владе Србије Ана Брнабић, која са својим тимом борави у целодневној посети Суботици у оквиру обележавања годину дана рада Владе, посетила је апотеку „Суботица“, где је истакла да су модернизација државне управе и боље услуге за све грађане приоритет Владе.

 Влада Србије у Суботици  oбележила 365 дана рада

"Више електронских сервиса значи мање редова и бирократије, краће процедуре и мањи ризик од корупције. Модерне јавне услуге штеде новац, што омогућава више инвестиција", изјавила је Брнабић приликом презентације система еРецепт и јединствене листе чекања на здравствене интервенције.

Председница Владе подсетила је да су електронски сервиси осим у државној управи и здравству уведени и у судству, просвети, пољопривреди, грађевинарству.

Нагласила је да Србија има све предуслове да успешно одговори на изазове четврте индустријске револуције, што је основ за даљи развој економије.

Министар државне управе и локалне самоуправе Бранко Ружић казао је да су електронски рецепти само један делић успешног мозаика који се зове дигитализација и модерна еУправа.

"Оно што ми желимо то је да направимо управу транспарентнијом, једноставнијом, да држава постане сервис грађана и на томе радимо сваког дана у неколико правца. Доносимо непоходне законе, набављамо потребну опрему и улажемо у знање и вештине службеника који су важни јер све промене које уводимо они имплементирају", рекао је министар Ружић.

Премијерка Ана Брнабић поручила да је идеја водиља Владе да направи брзе, ефикасне и транспарентније јавне услуге за грађане, те да се не чека у редовима и на шалтерима.

4. јул 2018.

ДОДЕЉЕНИ СЕРТИФИКАТИ УЧЕСНИЦИМА ПРОГРАМА ОБУКЕ „ОСНАЖИВАЊЕ ЛИДЕРСКИХ ВЕШТИНА У ДРЖАВНОЈ УПРАВИ“

Министарство државне управе и локалне самоуправе, у оквиру пројекта „Подршка реформи јавне управе у Републици Србији кроз даљу подршку унапређењу система управљања људским ресурсима у државној управи“, уз финансијску помоћ Фонда за добру управу Владе Велике Британије (GGF), успешно је спровело двомесечни програм обуке за државне службенике на положају „Оснаживање лидерских вештина у државној управи“, као још једну у низу активности која треба да допринесе унапређењу управљања људским ресурсима у државној управи – кључног предуслова за спровођење укупних реформских циљева у процесу европских интеграција.

 Додељени сертификати учесницима програма обуке „Оснаживање лидерских вештина у државној управи“

У обукама које су реализоване у сардањи са Pricewaterhouse Coopers (PwC) и Центар за европске политике (ЦЕП), учествовало је 30 полазника из различитих органа државне управе.

Поводом успешног завршетка програма обуке, данас је у просторијама Pricewaterhouse Coopers Академије организовано свечано уручење сефтификата.

Том приликом учесницима се обратио Mattew Jordan, други секретар Амбасаде Велике Британије у Београду. Он је изразио задовољство што су Фонд за добру управу Владе Велике Британије и Амбасада Велике Британије у Београду били у прилици да подрже реализацију овог програма обуке, посебно имајући у виду значај перманентног унапређења лидерских компетенција највиших државних службеника за успешно остваривање кључних функција руковођења у државним органима.

Учесницима обуке сертификате је уручила Јасмина Бенмансур, помоћник министра државне управе и локалне самоуправе и том приликом се захвалила свим партнерима који су помогли да се овај програм обуке припреми и спроведе на обострано задовољство организатора и учесника обуке, који су показали висок степен заинтересованости за тему и спремност да наставе даље усавршавање у овој области и развоју лидерских вештина.

3. јул 2018.

РУЖИЋ: ЛОКАЛНИ ЕКОНОМСКИ РАЗВОЈ НИЈЕ САМО ЗАКОНСКА, ВЕЋ И ЖИВОТНА ОБАВЕЗА

Министар државне управе и локалне самоуправе Бранко Ружић оценио је на данашњој додели награда „Шампиони локалног развоја“ да општине и градови имају могућности и механизме да подрже своја предузећа и подстакну локални развој.

 Ружић: Локални економски развој није само законска, већ и животна обавеза

„Локални развој зависи и од ефикасности у раду локалних самоуправа, односа и комуникације са пословним сектором, али и инфраструктурне опремљености, квалитета радне снаге“, рекао је министар.

Он је упозорио да локални економски развој није само законска обавеза градоначелника и председника општина, већ и животна, јер свака инвестиција, сваки напредак у унапређењу пословања директно утиче на квалитет и стандард живота њихових суграђана.

„И немојте бити себични, па стечена знања, примере добрих пракси да чувате само за себе, већ поделите са не тако срећним комшијама како би свима било добро“, рекао је Ружић.

Он је подсетио да ће јаки окрузи пре да привуку велике инвеститоре од општина и градова појединачно и да би јединице локалне самоуправе оствариле такав циљ у Закону о локалној самоуправи предвиђени су механизми за међуопштинску сарадњу, те је апеловао на градоначелнике и председнике општина да те механизме и употребе.

„Управу реформишемо из темеља како бисмо успоставили ефикаснији, професионалнији и модернији рад и били на услузи свим грађанима, свим привредницима, али и говорећи о структури управе - и општинама и градовима. Једино таква управа престаје да буде кочничар промена, већ њихов покретач“, нагласио је министар.

 Ружић: Локални економски развој није само законска, већ и животна обавеза

Ружић је честитао награђенима подсетивши да је заједнички циљ свих нас да свака локална самоуправа у Србији понесе титулу шампион економског развоја.

У оквиру заједничког пројекта НАЛЕД-а и Развојне агенције Србије додељена су признања истакнутим појединцима, градовима и општинама победницима такмичења Шампиони локалног развоја који су својим радом допринели развоју локалних самоуправа. Градови шампиони су Ниш, Шабац, Бечеј и Крушевац. На наградном конкурусу за новинаре "Реформа локалне администрације у служби економског развоја" награђена је новинарка РТС-а Тамара Танкосић.

Признања су уручили потпредседница Владе Србије и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић и министар Ружић.

3. јул 2018.

РУЖИЋ: ГРАЂАНИ ДЕВЕТ НАГРАЂЕНИХ ОПШТИНА СУ ПОКАЗАЛИ КАКО СЕ БОРИ ПРОТИВ СИВЕ ЕКОНОМИЈЕ

Министар државне управе и локалне самоуправе, Бранко Ружић,  доделио је данас на конференцији "Борба против сиве економије-прво полувреме" представницима девет победничких локалних самоуправа, чији су становници били најактивнији у наградној игри „Узми рачун и победи“, признања и чекове на по 23.000 евра.

 Ружић: Грађани девет награђених општина су показали како се бори против сиве економије

“Грађани Беле Паланке, Блаца, Димитровграда, Кикинде, Куле, Медијане, Савског венца, Врања и Врбаса су, одговорним понашањем, помогли да њихове заједнице освоје наградни фонд од по 23.000 евра за улагање у пројекте од јавног значаја”, рекао је он.

Министар Ружић је истакао да ће ова средства бити уложена у пројекте по избору грађана и да је то прави начин да се укаже на који начин се троше новци од пореза. „Зато што грађани треба да се консултују где и шта треба градити и зато што је то начин практиковања непосредне демократије, ми смо изменама Закона о локалној самоуправи и прописали да све општине и градови, приликом израде локалних буџета, морају консултовати грађане око тога шта и где треба градити“ рекао је министар.

 Ружић: Грађани девет награђених општина су показали како се бори против сиве економије

Говорећи о резултатима у борби против сиве економије, Ружић је нагласио да су  инспектори у првим борбеним редовима и подсетио да је реформом инспекцијског система, која је започета 2015. године, овај систем промењен из корена, јер је омогућено да инспектори контролишу нерегистроване субјекте, што раније није био случај, улога инспекција је првенствено саветодавна, а многе новине се односе на ефикаснији рад самих инспектора. Резултати су већ видљиви у овој области, рекао је министар и изразио задовољство, јер су привредници већ позитивно оценили ову реформу.

“У прошлој години обављено је 415 хиљада инспекцијских надзора и утврђено 3.000 нерегистрованих привредника, што је смањење за од 10 одсто у односу на 2016. годину, а инспекцијске службе обавиле су више од 3.000 службених саветодавних посета у прошлој години и изрекли осам хиљада превентивних мера” рекао је Ружић и додао да су се привредници 650 пута сами оценили, а инспектори су 2.500 пута најавили привредницима надзор.

“Број ванредних надзора свели смо на 30 процената, док се 70 обавља по редовној процедури, сходно плановима који су јавни ", каже он.

Министар Ружић је најавио да ће министарство у наредном периоду радити на имплементацији софтверске платформе е-инспектор, а од половине октобра ће прве четири "пилот" инспекције , Тржишна, Санитарна, Инспекција рада и Управна кренути са радом у овом софтверу, док ће им се на пролеће следеће године придружити и остале инспекције.

Ружић каже да, као што је код саобраћајних прекршаја могуће склопити споразум о признању прекршаја у области трговине или рада, привредници ће то моћи од сада да учине и са овим инспекцијама.

 Ружић: Грађани девет награђених општина су показали како се бори против сиве економије

Министарство је свесно да у Србији има мањак инспектора, као и опреме, те да су плате запосленима у овом сектору ниске, али каже “Министарство се заложило да инспекторима на локалу омогући корективни коефицијент, који може да донесе повећање плата и до 20 одсто".

"Надам се да ће то, бар мало, исправити неправду, допринети да положај инспектора буде побољшан и да ће, у коначном, утицати на њихову мотивацију да реформу изнесу до краја", рекао је Ружић.

2. јул 2018.

БАЧИНА ЋЕ БИТИ ДЕЛИЋ УСПЕШНОГ МОЗАИКА КОЈИ СЕ ЗОВЕ СРБИЈА

Министар државне управе и локалне самоуправе Бранко Ружић обишао је радове на изградњи секундарне водоводне мреже у насељу Бачина у општини Варварин који су подржани са девет милиона динара из Фонда за локалну самоуправу.

 Бачина ће бити делић успешног мозаика који се зове Србија

Радови би требало да буду завршени до краја ове године, када ће и мештани овог села добити здраву пијаћу воду

Приликом посете општини Варварин, министар је рекао да „нас очекује да сагледамо како ћемо да помогнемо општини Варварин да се заврши читав тај пројект, а да у том систему буду још четири насељена места“.

Министар је подсетио да се пројекат водоснабдевања са језера Ћелије који је започет још 1994.године и вредео је више од десет милиона евра, са већим закашњењем сада практично завршава, те да ће мештани овог краја коначно имати водоснабдевање достојно 21. века.

Истакао је да је ово крај у коме живе вредни људи, да је препознатљив по туристичким али и привредним потенцијалима, пре свега по воћарству и повртарству, али да проблем водоснабдевања није решен брзином и динамиком коју су очекивали мештани.

"Свака инфраструктура значи опстанак и останак и веће искоришћење постојећих потенцијала. Сигуран сам да ће мештани умети на прави начин да искористе то што ће им бити решен проблем водоснабдевања, да ће умети да ставе у функцију развоја саме општине и да ће то бити само један делић успешног мозаика који се зове Србија, једна развијена, економски јака и социјално праведна држава у којој желимо да живимо", поручио је министар Ружић

 Бачина ће бити делић успешног мозаика који се зове Србија

Председник општине Варварин Војкан Павић казао је да се Варварин за разлику од Ћићевца још увек није прикључио на регионални систем водоснабдевања са акумулационог језера Ћелије, да је у већини села у тој општини у току изградња секундарне мреже, те да ће се након што ти пројекти буду завршени, ова општина прикључити на регионални систем водоснабдевања.

Павић је рекао и то да се упоредо са водоводном мрежом ради и на изградњи канализационе мреже што је, како је истакао, велики проблем не само села у варваринској општни, већ и у многим селима широм Србије.

Иначе, мештани насељеног места Бачина се водом снабдевају са индивидуалних бунара од којих већина није исправна- Део становништва по здраву пијаћу воду одлази у друга места, а највећи број њих водом се снабдева са чесме “Пчела” у селу Шанац код Крушевца.

Погледајте старија саопштења

 Врх стране
 Провера уписа у Посебан бирачки списак   Избори за националне савете националних мањина 2018   Конкурс за доделу средстава из буџетског фонда за националне мањине  Адресни регистар  Узми рачун и победи!  Провера уписа у Јединствени бирачки списак  е Управа  Јавне расправе и консултације  Информациони систем еЗУП  Модели административних поступака на локалном нивоу  Савет за стручно усавршавање запослених у ЈЛС   Усклађивање посебних закона са ЗУП-ом  Партнерство за отворену управу  Реформа јавне управе  Инспекцијски надзор  Јавне набавке  Испити  Управљање променама