Јутрос почела примена најновијег сертификата на националном порталу Е-Управа

Дирекција за електронску управу прибавила је ССЛ сертификат који ће наставити да обезбеђује највиши ниво заштите личних података грађана и сигурности електронских комуникација и он се од данас примењује на Порталу еУправа.

„Ово је још један пример добре сарадње јавности, медија и Mинистарства да смо препознали да код грађана постоји зебња од злоупотребе личних података услед чега смо додатно убрзали процес набавке и имплементације ССЛ сертификата који је иначе био планиран,“ изјавила је министарка Ана Брнабић. „Грађани могу бити сигурни да су њихови подаци безбедни и позивам их да користе услуге портала Е-Управе и тако многе административне обавезе заврше од куће, без непотребног чекања пред шалтерима“, каже Брнабић.

Подсећамо да су, према резултатима најрелевантнијег глобалног теста провајдера информационе безбедности „SSL Labs“ сертификати националног Портала еУправа имали високу Б оцену до јануара ове године. Тада је уведен нови протокол и Дирекција за електронску управу је одмах започела процес набавке ССЛ сертификата базираних на најновијим алгоритмима и протоколима.

Дирекција за електронску управу помно прати развој и раст еУправе и у сваком тренутку се стара да лични подаци корисника буду максимално заштићени – чак и приликом комуникације и размене информација са другим органима јавне управе“, истакао је Душан Стојановић, директор Дирекције за електронску управу и подсетио да од оснивања до данас на Порталу еУправе није забележен ни један безбедносни инцидент, што доказује да су подаци корисника били добро заштићени и до сада.

Додатни разлог за набавку новог сертификата је што постојећи  сертификат издат од стране Поште Србије, више не препознају водећи Интернет претраживачи као што су Chrome, Safari, Firefox i Windows Explorer. Због овога су се корисници сусретали са упозоравајућим порукама о томе да њихова конекција није безбедна, иако је размена података била заштићена према свим признатим прописима.

„Претходни Сертификат Поште Србије прибављен је као најједноставније решење за чију набавку није било потребно расписивање тендера. Иако технички исправан и до сада препознат, самом сертификату престала је да важи подршка водећих Интернет прегледача – означавајући приступ овом сајту небезбедним. Нови сертификат је уклонио опасност од незаштићене конекције и сада је сигурност Портала оцењена са највишом оценом А, што немају ни водеће банке које обављају финансијске трансакције за грађане.“, додао је Стојановић.

Сертификат је на Портал постављен још у среду, а његова потпуна примена окончана је у ноћи између петка и суботе. Као додатна мера предострожности, на порталу еУправе постављено је упозорење намењено свима који без претходне сагласности отварају налоге у име трећих лица. Дирекцији су се јављали грађани чији матични број је неко претходно употребио, на пример приликом регистрације кола и у том случају они нису могли да  отворе налог, јер их трећа лица која су овакве услуге обављала у њихово име о томе претходно нису обавестила. Сада на порталу постоји упозорење, а Дирекција позива све грађане који имају то искуство је да јој се директно обрате.

Следећа фаза унапређења портала еУправе, који користи све већи број грађана, је комплетан функционални редизајн, како би портал био прегледнији и једноставнији за употребу, кажу у Дирекцији за електронску управу.



Skip to content