РУЖИЋ: ВАЖНО ЈЕ ДА СХВАТИМО ДА ДИГИТАЛИЗАЦИЈА ОЛАКШАВА РАД И ДОНОСИ КВАЛИТЕТНИЈЕ УСЛУГЕ ЗА ГРАЂАНЕ

Дигитализација је кључна за реформу јавне управе и важно је да сви прихватимо да доноси промену на боље за све нас, изјавио је министар државне управе и локалне самоуправе Бранко Ружић на Дигиталном самиту Западног Балкана у Београду.

Министар Ружић је учествовао на министарском панелу еСрбија и истакао да се  дигитализација прожима кроз све сегменте и користи се да олакша посао службеницима ради ефикасније услуге грађанима.

«Најбољи пример је то што смо кроз еЗУП 1,5 милиона пута разменили сами податке без оптерећивања грађана», рекао је Ружић и додао да то показује да дигитализација јавне управе значи уштеду новца, енергије и времена.

Министар Ружић на панелу еСрбија

Истакао је и да је реформа јавне управе једна од три критеријума на нашем путу ка ЕУ и да и у том смислу треба сагледати саму дигитализацију.

«Реформа администрације је започета, јер је оно претходно стање било неодрживо и недопустиво, како за управљање финансијама, кадровима, политикама у држави, тако и према нашим грађанима, који су губили много у сваком контакту са државом – своје време, новац, стрпљење, на крају и поверење према својој држави“, рекао је Ружић.

Подсетио је да је Закон о општем управном поступку увео обавезу да државни органи размењују податаке између себе, а не да исте траже од грађана, а превиђене су и казне за оне који не поступе тако.

Нов Закон о еУправи, како је додао, обавезао је на коришћење модерних технологија у раду управе.

„Преписали смо све матичне књиге у електронски облик Заједно са МУП-ом смо започели и пребацивање података из Књиге држављана у електронски облик“, рекао је Ружић и подсетио да је усвојен Закон којим ће се обезбедити Централни регистар становништва, јединствена база 13 садашњих евиденција.

Он је додао да је било неопходно уредити и систем управљања кадровима.

„Стварали смо јавно-службенички систем, базиран на компетенцијама, стварајући услове да од конкурса за запошљавање будемо сигурни да имамо најбољег могућег службеника за рад, преко новог начина вредновања рада, напредовања, и наравно усавршавања, а ту посебно мислим на Академију“, рекао је он.

Највећи изазов биће, како је рекао, промена става о дигитализаицији и наравно страх да немају капацитете, финансијска средства да крену са већим променама. «Зато је било важно саслушати, разумети и обезбедити им подршку, посебно општинама и градовима који су најближи грађанима.», рекао је Ружић.

Из Фонда за локал који, како је додао,  ове године износи пола милијарде динара, као једна од мера за која су опредељена је и развој еУправе.

Министар Ружић је рекао да је министарство одобрило укупно 52 милиона динара за осам градова и општина за успостављање јединственог управног места, како би грађани могли захваљујући дигитализацији све послове са управом да заврше на једном месту.