Потпредседница владе и министарка државне управе и локалне самоуправе Кори Удовички обишла је данас Градску управу у Београду да би и на терену видела како тече размена података из службених евиденција и том приликом поручила да је задовољна оним што види.
Примена одредаба која је предвиђена новим Законом о општем управном поступку, које се односе на размену података из службених евиденција, примењују се од среде, 8. јуна.
Удовички је разговарала са службеницима и истакла да посетом Градској управи жели да скрене пажњу грађанима и запосленима да је у току „мала револуција” у начину на који држава ради.
Она је подвукла да није реч само о томе да ће грађани са неколико пута мање папира одлазити у одређене институције како би остварили своја права, већ и о томе да свака управа нађе начин да такву услугу пружи, уз опаску да постоји стотине институција које треба међусобно да размењују податке.
„Задовољна сам тиме што видим, посао је почео да се ради и још није готов. У наредне две недеље ћемо видети колико све то добро функционише. Апелујем на грађане да захтевају да се подаци које имају у својим личним картама не проверавају, али и да имају мало стрпљења у наредним недељама. Београд захваљујући Електронској управи има у много чему већ успостављене базе и сада се ради само на унапређивању размене информација“, рекла је Удовички.
Министарка је подсетила да ЗУП предвиђа обавезу органа да за мање од 15 дана провере податке, а да је рок да се заврши услуга 30 дана тамо где нема доказивања поступка, па чак и краћи, до три дана, као на пример у Београду.
У функционисање управа по новим принципима увериле су се и начелница Градске управе Сандра Пантелић и секретарка за социјалну заштиту Наташа Станисављевић.
Након обиласка служби Градске управе одржан је и састанак код начелнице Градске управе, којем су, осим министарке Удовички, присуствовали и представници ПИО фонда и Централног регистра социјалног осигурања.