Удовички у Срему и Мачви о новом Закону о општем управном поступку

Потпредседница Владе Републике Србије и министарка државне управе и локалне самоуправе др Кори Удовички обишла је са сарадницима Сремску Митровицу и Богатић где је са начелницима и представницима више локалних самоуправа разговарала о спровођењу Закона о општем управном поступку (ЗУП) и примени одредаба које се тичу размене података из службених евиденција, што ће бити обавеза за све државне органе од 8. јуна.

Удовички је поручила да ће размена података умногоме олакшати живот службеницима, али и запосленима, који ће, примењујући те одредбе, увидети да су многе процедуре које сада спроводе потпуно непотребне.

Она је нагласила да је неопходна боља међусобна сарадња свих имајући у вид циљ, а то је да грађани и привредници добију захтевану услугу разменом података из службених евиденција. У том контексту, она је похвалила Општину Горњи Милановац која у 26 услуга за грађане, не тражи ништа осим личне карте.

 

Дијалог са представницима локалних самоуправа отворио је државни секретар у Министарству Иван Бошњак, који је поручио да ново време захтева нова поступања и оријентацију у односу администрације и грађана и то је управо оно што доноси ЗУП. Бошњак је рекао да би од 8. јуна администрација морала да се оријентише ка својим корисницима и да од тог датума почиње несметана размена података из службених евиденција што је, како је подсетио, дефинисао и претходни Закон, али је постојала озбиљна мањкавост у примени те одредбе.

Градоначелник Сремске Митровице Бранислав Недимовић је нагласио да локалне самоуправе од 8. јуна морају да почну са примењивањем одредбе о размени података из службених база, али је истакао да је са аспекта локалних самоуправа та одредба у интересу саме управе, јер је њен крајњи резултат веће задовољство грађана будући да терет прибављања докумената више неће бити на њима, већ на институцијама.

Градоначелник је напомену да један од горућих проблема у том процесу лежи у чињеници да постоји мноштво носилаца јавних овлашћења, али да је ефикасна и добра комуникација органа кључ који треба да олакша тај задатак. „Недовољно добро комуницирање представљаће заједнички проблем свих институција“, истакао је Недимовић. У циљу што боље  и ефикасније  електронске управе у Сремској Митровици он је најавио и планове градске управе да се кроз процес комуникацијске кампање у јавности промовишу све добити употребе електронске управе на нивоу града.

Начелник градске управе за опште и заједничке послове Мирослав Јокић, представио је  рад градске управе и постојеће механизме размене података као и начин рада општинског услужног центра који је уведен кроз програм Exchange. Он је најавио и планове о креирању новог софтвера који ће увезати све органе на градском нивоу.

 

Састанку у Сремској Митровици присуствовали су представници општина Шид, Шабац, Лозница, Мали Зворник, Крупањ, Пећинци, Рума, Стара Пазова, Ириг, Бачки Петровац, Беочин, Бачка Паланка, као и представници Министарства унутрашњих послова, Националне службе за запошљавање, Агенција за привредне регистре, Центра за социјални рад, Републичког геодетског завода и други.

После посете Сремској Митровици, потпредседница Удовички је била у Општини Богатић где је својим саговорницима, челницима Општине, рекла да је већ много тога урађено, да држава од грађана не треба да тражи информације које већ има у сопственим евиденцијама, већ да је дужна да их размењује према одредбама ЗУП.

Она је додала да размена података на такав начин у овом тренутку зависи искључиво од добре воље и договора и подвукла да то није сложен посао. Она је подсетила на праксу некадашње Службе друштвеног књиговодства и негативно наслеђе да мора „негде да пише шта је урађено и шта још треба да се уради“, указавши да у данашње време за то заиста нема потребе.

„Тога морамо да се ослободимо, мали део тога треба да тражимо од грађана да бисмо посао одрадили и нови ЗУП је управо корак у том правцу“, закључила  је Удовички.

У Сремској Митровици је одржан други од укупно шест планираних консултативних састанака и радионица за представнике локалних медија, који ће бити организовани у наредних неколико месеци. Те радионице организује Министарство државне управе и локалне самоуправе у оквиру пројекта „Ка доброј управи усмереној ка грађанима“, уз подршку Фонда за добру управу Владе Велике Британије.



Skip to content