„Дигитална трансформација јавне управе не може бити спроведена споља, већ изнутра, снагом и умећем запослених јавних службеника. Сви досадашњи успеси базирани су на промени свести како у јавној управи, тако и међу грађанима, који су препознали бенефите дигиталне трансформације“, изјавила је данас министарка Марија Обрадовић на хибридној конференцији под називом „Иновације у јавној управи – питање избора“, у организацији Националне академије за јавну управу, и уз подршку француске Националне школе за администрацију (ЕНА) и амбасаде Француске у Србији.
Она је навела да је Србија у претходних девет година препознала важност коју дигиталне технологије имају за раст и развој привреде, модернизацију јавне управе и што је најважније за унапређење квалитета живота грађана. Иако млада, електронска управа у нашој земљи постигла је много, а успех је уследио као последица снажне дигитализације и улагања у знање и вештине јавних службеника, поручила је Обрадовић.
Као један од највећих успеха и најбољих примера како иновативне технологије јавног сектора служе на добробит грађана, министарка је истакла процес масовне имунизације становништва против КОВИД 19, која се у Србији спроводи уз снажну подршку електронске управе.
„Неизмерно смо поносни што смо глобални предводници у вакцинацији становништва, али морам да нагласим да битка против короне још није добијена и учинићемо све да наша еУправа буде темељ и ослонац те коначне победе“, навела је Обрадовић.
Она је навела да је Министарство препознало вредност иновација и зато спровелo свеукупну реформу стручног усавршавања у јавној управи. Основана је Национална академија за јавну управу, уведени су јединствени критеријуми, мерила и стандарди и једнак приступ праву на стручно усавршавање свих запослених, користе се најсавременији облици стручног усавршавања, а перманентно се иновирају програми обука који су усмерени ка стицању практичних и примењивих знања и вештина.
Програмом развоја електронске управе у Републици Србији, као и новом Стратегијом реформе јавне управе један од приоритетних циљева је изградња најсавременије дигиталне администрације, администрације која ће на ефикасан и иновативан начин пружати услуге које у потпуности одговарају потребама корисника, закључила је Обрадовић.