Министарка Марија Обрадовић присуствовала је данас почетку рада и промoцији Централног регистра становништва, који је заједнички пројекат Министарства државне управе и локалне самоуправе и Канцеларије за информационе технологије и електорнску управу, као и институција које воде службене евидентнције.
Први пут ће се на једном месту, у оквиру јединствене електронске базе података, наћи подаци о грађанима који су од значаја за остваривање њихових права, без трошкова. Централни регистар обједињује податке из 13 службених евиденција које воде различите институције.
После обиласка Државног дата центра, заједно са директором Канцеларије за информационе технологије и електронску управу Михаилом Јовановићем, министарка Обрадовић је позвала грађане да преко Портала е-Управе изврше увид у податке који се о њима воде у Централном регистру.
„Суштина данашње посете и промоције Централног регистра становништва је да се грађани упуте у поште Србије и локалне пореске администрације, где ће добити даља упутства како да користе овај Регистар. Ако хоћемо да будемо сервис грађана морамо да им будемо при руци, а приступом овом Регистру не морају више да иду од шалтера до шалтера“, изјавила је министарка Обрадовић.
Директор Канцеларије за информационе технологије и електронску управу Михаило Јовановић поручио је да је овај Регистар потпуно нова услуга грађанима и изразио задовољство што се данас прави велики искорак, заједно са ресорним министарством, на његовом успостављању и омогућавању грађанима да виде своје податке на једном месту.
Централни регистар становништва је једна од значајнијих новина у систему модерне и ефикасне државе и управе, која се заснива на четири регистра: регистру грађана, привреде, непокретности и адресном регистру. Такође, Регистар ће омогућити да податке о становништву користе како грађани, тако и органи и институције за потребе вођења поступака.