Ожеговић: Инвеститори регион посматрају као једно тржиште

Државни секретар у Министарству државне управе и локалне самоуправе Жељко Ожеговић учествовао је на Четвртом регионалном конгресу о повољном пословном окружењу у југоисточној Европи, одакле је поручио да је за промоцију региона изузетно важан заједнички приступ и рад на јачању капацитета локалних самоуправа, стратешких планова и стандардизацији услуга.

Ожеговић је на скупу у Подгорици указао на важност политичке подршке за креирање другачијег економског окружења, али и постојање одрживе политичке стабилности.

 

Државни секретар у МДУЛС је констатовао да је процес стандардизације и сертфикације до сада у Србији прошао 31 град и општина, који су привукли готово две милијарде евра инвестиција до 2012. године. Он је додао да сада више од 60 локалних самоуправа у региону унапређује пословно окружење кроз БФЦ програм.

“То су значајне цифре”, оценио је Ожеговић и додао да је веома важна и едукација службеника у том процесу.

Он је указао да Влада Србије поздравља све регионалне иницијативе које воде стварању услова за одрживи раст и развој и унапређење стандарда живота грађана кроз размену искустава и знања. То је и разлог што српска влада подржава Програм сертификације општина са повољним пословним окружењем. Ожеговић је додао да је поносан на чињеницу да су квалитет програма препознале владе Немачке и Швајцарске, које су подржале  даљи развој и ширење програма сертификације на Хрватску, Босну и Херцеговину, Македонију и сада Црну Гору.

Државни секретар је такође навео да је тренутно БФЦ СЕЕ програм једини пројекат који се бави унапређењем пословног окружења и хармонизацијом локалних услова за пословање и улагање у региону југоисточне Европе, а да ће за његов даљи успех бити потребна снажна институционална подршка свих земаља учесница.

Ожеговић је закључио да инвеститори гледају регион као једно тржиште и очекују да наиђу на услове који макар приближни стандардима који постоје у земљама из којих долазе и зато је неопходна сарадња, усаглашавање услова пословања, креирање позитивне конкуренције, али и боље позиционирање на глобалној инвестиционој мапи заједничком промоцијом.



Skip to content