Министарство државне управе и локалне самоуправе спроводи јавну расправу о Нацрту закона о Централном регистру становништва, који ће заправо бити свеобухватна евиденција о грађанима Србије и један од информационих стубова јавне управе.
„Успостављање оваквог регистра је још један корак ближе модерној, ефикасној и економичној управи којој тежимо. Суштина оваквог посла је да нашим грађанима још више олакшамо пословање са управом, и да тај сусрет не буде више оптерећујући, већ брз, јасан и ефикасан, налик земљама ЕУ“, рекао је овим поводом министар Бранко Ружић. Регистар је „круна“ посла који се односи на уређивање електронских база, јер су базе основ за даљи процес дигитализације“, додаје он.
Министар је објаснио да ће Централни регистар становништва објединити податке о грађанима Србије из 11 евиденција које сада воде различите инстиуције. „Овим ћемо поједноставити поступке и убзрати услуге јер већина њих захтева прибављање података о нашим грађанима. Овим новинама омогућавамо да, ако неком службенику треба податак нпр. о истеку возачке дозволе да би грађанину завршио посао око регистрације аутомобила, он тај податак може видети у Централном регистру. Не тражи га ни од странке, нити од колега из других иституција, већ једноставно, приступи Централном регистру. Нема одуговлачења, трошкова по грађане и губљења времена“, објаснио је Ружић.
Корист од успостављања Регистра имаће не само грађани, већ и државни органи пред којима се грађини појавњују као корисници услуга. Већ деценијама подаци који се односе на становништво у Републици Србији налазе се у више различитих база података (матичне књиге, Књига држављана, …..). Ове базе података воде се на различите начине, а размена информација је веома отежана и спора због великог броја евиденција, разноврсности вођења и начина приступа тим подацима. Успостављањем Централног регистра становништва, посао службеницима се поједностављује, а трошкови рада се смањују.
Министар је и нагласио да је посебна пажња у Нацрту закона посвећена заштити и безбедности, тако да приступ овим подацима неће имати свако, већ само овлашћени службеници, с тим што ће и грађани моћи да изврше увид у своје податке.
Јавна расправа спроводи се у периоду од 8. до 27. октобра 2018. године. Предлози, сугестије, иницијативе и коментари пошаљите нам на: maticneknjigeiregistri@mduls.gov.rs или на поштанску адресу Министарства државне управе и локалне самоуправе, Београд, Бирчанинова 6, са напоменом: ,,За јавну расправу о Нацрту закона о Централном регистру становништва“ .