За непуне четири године Контакт центар републичких инспекција примио више од 50.000 захтева

Контакт центар републичких инспекција, који је почео са радом у марту 2020. године у циљу сузбијања сиве економије, унапређења пословног окружења и наставка реформе инспекцијског надзора, примио је до данас више од 50.000 представки грађана и привреде. Од укупног броја примљених представки, 32% њих упућено је пореској, а 10% тржишној инспекцији.

Статистички подаци у прве две године рада Контакт центра указују на његову велику ефикасност у време ванредног стања, омогућавајући да се на једном месту пријаве све могуће неправилности у доба вируса короне. То је омогућило лакши рад инспекцијама, које су поднеле огроман терет вршећи своје послове. У периоду након епидемије, пријаве инспекцијским органима најчешће су биле у вези са неиздавањем фискалних рачуна, као и пријављивањем нерегистрованих субјеката. На овај начин, Контакт центар је постао једна од најважнијих карика у борби против сиве економије и њеног сузбијања.

Највећи број корисника Контакт центра пријаву проблема инспекцијским органима послао је путем имејла или попуњавањем веб форме на адреси https://inspektor.gov.rs/submission док су 33% захтева упућена телефонским путем на број Контакт центра 011. 635.0.322.  Путем гласовних порука примљено је 21% представки, док је 3% пријава проблема стигло преко четбота IVA који је доступан на сајту Координационе комисије за инспекцијски надзор https://inspektor.gov.rs/.

Иначе, Контакт центар републичких инспекција прима представке путем веб форме и чет бота на сајту Координационе комисије (inspektor.gov.rs), путем телефона, остављањем говорне поруке и слањем имејла. Оснивање Контакт центра имало је за циљ формирање јединственог места где ће грађани и привредни субјекти моћи да пријављују сиву економију, нерегистроване субјекте и нелојалну конкуренцију, као и неправилности у раду инспектора и притужбе на њихов рад. Контакт центар пружа велику подршку републичким инспекцијама, с обзиром да у већини ових инспекција не постоје контакт центри за подношење представки, као и инспекцијама јединица локалних самоуправа и аутономних покрајина прослеђивањем знатног броја пристиглих представки које су из њихове надлежности.

Контакт центар републичких инспекција део је реформе јавне управе чији је циљ повећање квалитета услуга које држава нуди корисницима, а успоставила га је Координациона комисија за инспекцијски надзор Владе Републике Србије. Стручну и административно-техничку подршку раду Контакт центру, давање одговора на питања заинтересованих страна, као и прослеђивање представки и захтева надлежним инспекцијама обавља Министарство државне управе и локалне самоуправе.  Осим тога што представља место за подношење представки из области инспекцијског надзора и притужби на рад инспектора, Контакт центар доприноси јачању поверења грађана у инспекцијски систем, јавну управу и владавину права.

 



Skip to content