Жарић Ковачевић у Нишу промовисала услугу еПисарницa и посетила ИТ центар

Министарка државне управе и локалне самоуправе Јелена Жарић Ковачевић боравила је данас у Нишу. Осим што је одржала радни састанак са градоначелником Драгославом Павловићем, овом приликом министарка је обишла јединствено управно место где је промовисала услугу еПисарница, а посетила је и Српско-корејски информатичко-приступни центар за бесплатне обуке који је отворен пре годину дана захваљујући сарадњи Министарства и Националне агенције за информационо друштво Републике Кореје.

Приликом посете ИТ центру Жарић Ковачевић је подсетила да је 2017. године уз помоћ Републике Кореје Министарство отворило модеран ИТ центар за бесплатне обуке за грађане у центру Београда, а да је на основу успешног рада овог центра, у којем је до сада спроведено близу 4.000 бесплатних обука и обучено више од 80.000 грађана, у Нишу отворен такав центар 12. јула 2023. године, опет уз подрушку партнера из Кореје.

„Драго ми је да видим да нишки центар добро функционише, да се обуке одвијају континуирано и да грађани и у овом делу Србије имају корист од његовог функционисања. У СКИП центру Ниш одржано је преко 200 догађаја, а услуге центра од његовог отварања користило је око 3.000 корисника, како најмлађих, ученика основних и средњих школа, тако и студената, те запослених у јавном или приватном сектору, али и пензионера“, изјавила је министарка честитајући менаџменту на резултатима и томе да је центар за нешто више од годину дана рада постао препознатљиво место за све који желе да се едукују, развију своје дигиталне вештине и учествују у стварању будућности утемељене на знању и технологијама.

Током обиласка јединственог управног места Жарић Ковачевић је подсетила да је Министарство са пет милиона динара подржало његово успостављање и да је важно да јединице локалне самоуправе буду на услузи грађанима, истински сервис који је ефикасан и приступачан, те да ту своју основну улогу јачају преко Јединствених управних места, модерних услужних шалтера. Осим тога, нагласила је и да је важно да грађани користе доступне дигиталне услуге, те да је данас у Нишу и да би промовисала нову услугу на Порталу еУправа.

„Грађанима смо омогућили да потпуно електронски комуницирају с државом, да подносе захтеве, шаљу допуне, прате стање предмета. Најважнија новина јесте да грађани не морају да знају који орган је надлежан, који је назив поступка или какав је образац. Без губљења времена, онлајн од своје куће, претрагом према кључној речи грађани могу да покрену један од 2.000 тренутно доступних поступака. Посебна погодност јесте да грађани добијају обавештења о статусу свог предмета, путем мејла или СМС поруке, а решење добијају у еСандуче“, објаснила је Жарић Ковачевић и позвала грађане да се региструју на Порталу еУправа, односно да постану еГрађани, којих до сада у Србији има више од 2,2 милиона, јер је еУправа дигитални шалтер, доступан 24 сата, 7 дана у недељи, 365 дана у години и нема више чекања у редовима.

На састанку у Нишу министарка је са градоначелником разговарала о развоју електронске управе и функционисању градске управе, као и моделу њене организације и функционисања.

Иначе, Министарство државне управе и локалне самоуправе у Нишу помаже успостављање међуопштинске сарадње са Гаџиним Ханом у циљу оснивању заједничке канцеларије локалног омбудсмана. У оквиру Годишњих награда које Министарство додељује за четири области доброг управљања, Ниш је проглашен за најбољу локалну самоуправу у области „ефикасност и делотворност“ за 2023. годину.

autor Tamara Mladenović.



Skip to content