еУправа за све: Покренут пројекат за дигитални напредак локалних самоуправа

Десет локалних самоуправа у Србији добиће прилику да уз стручну и техничку подршку унапреде своје дигиталне капацитете и приближе електронске услуге грађанима – у оквиру новог пројекта „еУправа за све“, који је покренула Канцеларија за информационе технологије и електронску управу (ИТЕ) уз подршку Министарства државне управе и локалне самоуправе, НАЛЕД-а и Програма Уједињених нација за развој (УНДП). Позив за пријаву општина и градова отворен је до 18. јула.

Иако је Србија достигла висок степен развоја еУправе, о чему говори скоро 2,5 милиона регистрованих корисника на Порталу еУправа, пројекат долази у правом тренутку, јер понекад локални ниво заостаје у погледу дигиталне трансформације, каже директор Канцеларије Михаило Јовановић.

– Дигитализација мора да буде свима доступна и равномерно спроведена у свим крајевима земље. Желимо да сваки грађанин, без обзира на то да ли живи у великом граду или мањој општини, има приступ ефикасним, брзим и савременим електронским услугама које штеде време грађанима. Зато је циљ овог пројекта пружање подршке дигиталној трансформацији 10 пилот локалних самоуправа кроз јачање капацитета службеника за пружање електронских услуга и коришћење постојећих информационих система и софтверских решења, као и кроз пружање подршке у унапређењу постојеће дигиталне инфраструктуре – поручује Јовановић.

У оквиру пројекта биће формиран тим за дигиталну трансформацију који ће бити састављен од експерата и ментора за пружање подршке како на терену, тако и „на даљину“ – телефоном, мејлом и путем обука. Њихов задатак биће да идентификују потребе локалних самоуправа, спроведу обуке, развију промотивне материјале и помогну у увођењу конкретних услуга попут еЗУП-а, еСандучета, еПлаћања, еДоставе и других.

-Пројекат еУправа за све покрећемо са циљем да подржимо локалне самоуправе које желе да направе искорак ка савременој, ефикасној и грађанима доступној управи. Кроз ову иницијативу нудимо конкретну подршку – од увођења кључних дигиталних решења као што су е-Писарница, е-Плаћање, Генератор услуга и систем за размену података, до јачања капацитета запослених и промоције електронских услуга. Желимо да локалне управе постану доступне 24 сата дневно, седам дана у недељи – без редова, папира и шалтера. Овим пројектом градимо не само технички модернизован систем, већ и нову културу рада у јавној управи, у којој су знање, дигитална писменост и спремност на промене једнако важни као и технологија – саопштила је министарка државне управе и локалне самоуправе Снежана Пауновић.

 

Подаци из Локалног индекса еУправе (ЛЕИ) који је спровео НАЛЕД показују да већина општина и градова има само средње развијене дигиталне услуге, док је тек мали број достигао висок ниво дигиталне зрелости.

– Свакодневно видимо колико је локалним самоуправама потребна подршка да прате темпо дигитализације. Не можемо говорити о ефикасној јавној управи ако грађанин у једној општини може све да заврши онлине, а у другој мора да узима слободан дан због једног папира. еУправа мора бити једнако доступна свима, а наш циљ је да градовима и општинама обезбедимо знање, алате и људе да то и остваре  – истиче Владислав Цветковић, председник Управног одбора НАЛЕД-а.

За Програм Уједињених нација за развој ова иницијатива је важан корак ка већој инклузивности и одрживости дигиталних услуга широм земље.

– Заједно са националним партнерима помоћи ћемо локалним самоуправама да унапреде  електронске услуге у у складу са потребама грађана и привреде у својим заједницама, како би сви имали једнаку корист од напретка који доносе дигиталне технологије. Ова иницијатива се надовезује на наш дугогодишњи заједнички рад са ИТЕ у спровођењу дигиталне трансформације, а посебно на укључивању грађанки и грађана у све фазе развоја електронских јавних услуга, рекао је Јакуп Бериш, стални представник УНДП-а у Србији.

Foto: Zorana Jevtić



Skip to content