МИНИСТАРСТВО ДРЖАВНЕ УПРАВЕ И ЛОКАЛНЕ САМОУПРАВЕ на основу члана 54. Закона о државним службеницима (,,Службени гласник РС” бр. 79/05, 81/05 – исправка, 83/05 – исправка, 64/07, 67/07 – исправка, 116/08, 104/09, 99/14, 94/17, 95/18, 157/20 и 142/22), члана 9. став 1. Уредбе о интерном и јавном конкурсу за попуњавање радних места у државним органима („Службени гласник РС“, бр. 2/19 и 67/21), Закључка Комисије за давање сагласности за ново запошљавање и додатно радно ангажовање код корисника јавних средстава 51 Број: 112-6517/2023 од 26. јула 2023. године и Закључка Комисије за давање сагласности за ново запошљавање и додатно радно ангажовање код корисника јавних средстава 51 Број: 112-10112/2023 од 30. октобра 2023. године, оглашава
ЈАВНИ КОНКУРС
ЗА ПОПУЊАВАЊЕ ИЗВРШИЛАЧКИХ РАДНИХ МЕСТА
I Орган у коме се радна места попуњавају: Министарство државне управе и локалне самоуправе, 11000 Београд, Бирчанинова број 6.
II Радна места која се попуњавају:
- Радно место за опште и послове одбране, у звању саветник, Одељење за опште и информатичке послове, Секретаријат Министарства државне управе и локалне самоуправе – 1 извршилац.
Опис посла: Припрема потребна акта која су у вези са пословима одбране; обавља послове вођења евиденција у области одбране; врши преглед појединачних планова одбране субјеката планирања и припрема предлоге мишљења на појединачне планове; сарађује са Министарством одбране и учествује у спровођењу обука за лица која врше израду појединачних планова; обавља послове планирања и предузимања активности које се односе на остваривање безбедности и здравља на раду, води послове противпожарне заштите; припрема предлоге аката о образовању радних група и води евиденције о радним групама ;води евиденције и на основу њих припрема упутства и анализе о обављеним службеним путовањима, коришћењу услуга превођења, организацији округлих столова, конференција и других догађаја; води евиденције о утрошку средстава, сарађује са добављачима и прати извршење уговора; координира послове техничке подршке при организацији округлих столова, конференција и других догађаја; обавља и друге послове по налогу начелника Одељења.
Услови: Стечено високо образовање из научне, односно стручне области у оквиру образовно-научног поља друштвено-хуманистичких или техничко-технолошких наука на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету; најмање три године радног искуства у струци; положен државни стручни испит; као и потребне компетенције за обављање послова радног места.
- Радно место за информатичку подршку, у звању референт, Одељење за опште и информатичке послове, Секретаријат Министарства државне управе и локалне самоуправе – 1 извршилац.
Опис посла: Пружа подршку корисницима ИТ ресурса Министарства ради омогућавања коришћења појединих сервиса и ресурса и отвара налоге за коришћење интернет услуга; остварује сарадњу са Канцеларијом за информационе технологије и електронску управу ради ефикасног фунционисања рачунарске опреме; инсталира и одржава рачунарску и ЛАН мрежу, рачунаре, штампаче и комуникациону опрему и у сарадњи са запосленима идентификује и отклања проблеме функционисања рачунарске опреме и система електронског канцеларијског пословања; администрира апликацију електронске писарнице; води евиденцију информатичке опреме и стара се о исправности и набавци неопходне опреме; обавља и друге послове по налогу начелника Одељења.
Услови: Средња стручна спрема друштвеног, природног или техничког смера; најмање две године радног искуства у струци; положен државни стручни испит; као и потребне компетенције за обављање послова радног места.
III Место рада: Бирчанинова 6, Београд.
IV Врста радног односа: Радна места попуњавају се заснивањем радног односа на неодређено време.
V Компетенције које се проверавају у изборном поступку:
Сагласно члану 9. Закона о државним службеницима (,,Службени гласник РС” бр. 79/05, 81/05 – исправка, 83/05 – исправка, 64/07, 67/07 – исправка, 116/08, 104/09, 99/14, 94/17, 95/18, 157/20 и 142/22) прописано је да су кандидатима при запошљавању у државни орган под једнаким условима доступна сва радна места и да се избор кандидата врши на основу провере компетенција.
Изборни поступак спроводи се у више обавезних фаза, и то следећим редоследом: провера општих функционалних компетенција, провера посебних функционалних компетенција, провера понашајних компетенција и интервју са комисијом.
У свакој фази изборног поступка врши се вредновање кандидата и само кандидат који испуни унапред одређено мерило за проверу одређених компетенција у једној фази изборног поступка може да учествује у провери следећe компетенцијe у истој или наредној фази изборног поступка.
Провера општих функционалних компетенција за оба радна места:
- „Организација и рад државних органа РС“ – провераваће се путем теста на рачунару.
- „Дигитална писменост“ – провераваће се решавањем задатака (практичним радом на рачунару).
- „Пословна комуникација“- провераваће се путем симулације (писано) на рачунару.
Напомена: У погледу провере опште функционалне компетенције „Дигитална писменост“ (поседовању знања и вештина у основама коришћења рачунара, основама коришћења интернета, обради текста и табела, табеларне калкулације), ако кандидат поседује важећи сертификат, потврду или други одговарајући доказ о поседовању знања и вештина из наведених области, на траженом нивоу и жели да на основу њега буде ослобођен тестирања компетенције „Дигитална писменост“, неопходно је да уз пријавни образац (уредно и у потпуности попуњен у делу “Рад на рачунару“), достави и тражени доказ у оригиналу или овереној фотокопији.
Конкурсна комисија може одлучити да се кандидату изврши провера наведене компетенције ако увидом у достављени доказ не може потпуно да оцени поседовање ове компетенције.
Информације o материјалимa за припрему кандидата за проверу општих функционалних компетенција могу се наћи на интернет презентацији Службе за управљање кадровима (www.suk.gov.rs).
Провера посебних функционалних компетенција:
Након пријема извештаја о резултатима провере општих функционалних компетенција, међу кандидатима који су испунили мерила за проверу општих функционалних компетенција, врши се провера посебних функционалних компетенција.
За радно место под редним бројем 1:
- Посебна функционална компетенција за област рада стручно-оперативних послова – Методе анализе и закључивања о стању у области – провераваће се путем симулације (усмено);
- Посебне функционалне компетенције за одређено радно место – Планска документа, прописи и акта из надлежности и организације органа (Закон о државним службеницима) – провераваће се путем симулације (усмено);
- Посебне функционалне компетенције за одређено радно место – Прописи из делокруга радног места (Закон о јавним набавкама, Закон о одбрани, Закон о безбедности и здрављу на раду и Директива о уређењу поступка набавки у Министарству државне управе и локалне самоуправе) – провераваће се путем симулације (усмено).
За радно место под редним бројем 2:
- Посебна функционална компетенција за област рада информатичких послова – Серверски и оперативни системи (МС Windows, Linux) – провераваће се путем симулације (писано);
- Посебне функционалне компетенције за одређено радно место – прописи из делокруга радног места (Директива о безбедности информационо – комуникациионог система) – провераваће се путем симулације (писано).
Информације о материјалима за припрему кандидата за проверу посебних функционалних кометенција могу се наћи на интернет презентацији Министарства државне управе и локалне самоуправе (www.mduls.gov.rs).
Провера понашајних компетенција:
Понашајне компетенције (управљање информацијама, управљање задацима и остваривање резултата, оријентација ка учењу и променама, изградња и одржавање професионалних односа и савесност, посвећеност и интегритет) провераваће се путем психометријских тестова и интервјуа базираног на компетенцијама.
Интервју са комисијом:
Процена мотивације за рад на радном месту и прихватање вредности државних органа – провераваће се путем интервјуа са комисијом (усмено).
VI Адреса на коју се подноси попуњен образац пријаве:
Образац пријаве на конкурс шаље се поштом или предаје непосредно на адресу писарнице Министарства државне управе и локалне самоуправе, Бирчанинова 6, 11000 Београд, са назнаком „За јавни конкурс” или електронским путем на адресу: kadrovi.mduls@mduls.gov.rs.
Напомена: Ако се пријава подноси електронским путем, на месту које је предвиђено за потпис уноси се име и презиме кандидата, а кандидат пријаву потписује пре почетка прве фазе изборног поступка.
VII Лице које је задужено за давање обавештења о јавном конкурсу:
Маријана Бурић, тел: 011/3643-900 од 9:00 до 13:00 часова.
VIII Општи услови за запослење: Држављанство Републике Србије; да је кандидат пунолетан; да кандидату раније није престајао радни однос у државном органу због теже повреде дужности из радног односа и да није осуђиван на казну затвора од најмање шест месеци.
IX Рок за подношење пријава на јавни конкурс је осам дана и почиње да тече наредног дана од дана оглашавања текста јавног конкурса у периодичном издању огласа Националне службе за запошљавање.
X Пријава на јавни конкурс врши се на Обрасцу пријаве који је доступан на интернет презентацији Службе за управљање кадровима (www.suk.gov.rs), на интернет презентацији Министарства државне управе и локалне самоуправе (www.mduls.gov.rs) и у штампаној верзији на писарници Министарства државне управе и локалне самоуправе, Бирчанинова 6, Београд.
Приликом предаје пријаве на јавни конкурс, пријава добија шифру под којом подносилац пријаве учествује у даљем изборном поступку. Шифра пријаве уноси се у образац пријаве након што комисија састави списак кандидата међу којима се спроводи изборни поступак.
Подносилац пријаве се обавештава о додељеној шифри у року од три дана од пријема пријаве, достављањем наведеног податка на начин који је у пријави назначио за доставу обавештења.
Напомена: Пример правилно попуњеног обрасца пријаве се може погледати на блогу Службе за управљање кардовима (https://kutak.suk.gov.rs/vodic-za-kandidate) у одељку ,,Образац пријаве“.
XI Докази које прилажу кандидати који су успешно прошли фазе изборног поступка пре интервјуа са Конкурсном комисијом: оригинал или оверена фотокопија дипломе којом се потврђује стручна спрема; оригинал или оверена фотокопија доказа о положеном државном стручном испиту за рад у државним органима (кандидати са положеним правосудним испитом уместо доказа о положеном државном стручном испиту подносе доказ о положеном правосудном испиту); оригинал или оверена фотокопија доказа о радном искуству у струци (потврда, решење и други акти којима се доказује на којим пословима, у ком периоду и са којом стручном спремом је стечено радно искуство); оригинал или оверена фотокопија решења о распоређивању или премештају у органу у коме ради или решења да је државни службеник нераспоређен.
Сви докази прилажу се у оригиналу или фотокопији која је оверена код јавног бележника (изузетно у градовима и општинама у којима нису именовани јавни бележници, приложени докази могу бити оверени у основним судовима, судским јединицама, пријемним канцеларијама основних судова, односно општинским управама као поверени посао).
Као доказ се могу приложити и фотокопије докумената које су оверене пре 1. марта 2017. године у основним судовима, односно општинским управама. Законом о општем управном поступку („Службени гласник РС“, број 18/16 и 95/18 – др. пропис) је, између осталог, прописано да су органи у обавези да по службеној дужности, када је то непходно за одлучивање у складу са законским роковима, бесплатно размењују, врше увид, обрађују и прибављају личне податке о чињеницима садржаним у службеним евиденцијама, осим ако странка изричито изјави да ће податке прибавити сама.
Документа о чињеницама о којима се води службена евиденција су: уверење о држављанству, извод из матичне књиге рођених, уверење о положеном државном стручном испиту за рад у државним органима, односно уверење о положеном правосудном испиту.
Потребно је да учесник конкурса у делу Изјава*, у обрасцу пријаве, заокружи на који начин жели да се прибаве његови подаци из службених евиденција.
XII Рок за подношење доказа: кандидати који су успешно прошли претходне фазе изборног поступка, пре интервјуа са Конкурсном комисијом позивају се да у року од пет радних дана од дана пријема обавештења, доставе наведене доказе који се прилажу у конкурсном поступку.
Кандидати који конкуришу на више радних места, која се разликују у погледу тражених доказа о дужини радног искуства у струци (потврда, решење и други акти из којих се види на којим пословима, у ком периоду и са којом стручном спремом је стечено радно искуство), дужни су да их доставе, у оригиналу или овереној фотокопији, према услову о дужини радног искуства у струци за радна места на која конкуришу.
Кандидати који не доставе доказе који се прилажу у конкурсном поступку, односно који на основу достављених или прибављених доказа не испуњавају услове за запослење, писмено се обавештавају да су искључени из даљег изборног поступка. Докази се достављају на адресу
Министарства државне управе и локалне самоуправе, Бирчанинова број 6, Београд.
XIII Датум и место провере компетенција кандидата у изборном поступку: Са кандидатима чије су пријаве благовремене, допуштене, разумљиве, потпуне и који испуњавају услове предвиђене огласом о јавном конкурсу, на основу података наведених у обрасцу пријаве на конкурс, изборни поступак ће се спровести почев од 27. децембра 2023. године, о чему ће кандидати бити обавештени писмено на адресе које су навели у својим пријавама.
Провера општих функционалних компетенција за оба радна места обавиће се у просторијама Службе за управљање кадровима, Београд, Булевар Михаила Пупина број 2 (источно крило Палате Србија).
Провера посебних функционалних компетенција:
– за радно место под редним бројем 1 обавиће се у просторијама Министарства државне управе и локалне самоуправе, Београд, Бирчанинова 6;
– за радно место под редним бројем 2 обавиће се у просторијама Службе за управљање кадровима, Београд, Булевар Михаила Пупина број 2 (источно крило Палате Србија).
Провера понашајних компетенција за оба радна места обавиће се у просторијама Службе за управљање кадровима, Београд, Булевар Михаила Пупина број 2 (источно крило Палате Србија).
Интервју са Конкурсном комисијом за оба радна места обавиће се у просторијама Министарства државне управе и локалне самоуправе, Београд, улица Бирчанинова број 6.
Кандидати који успешно прођу једну фазу изборног поступка обавештавају се о датуму, месту и времену спровођења наредне фазе изборног поступка на контакте (бројеве телефона или email адресе), које наведу у својим обрасцима пријаве.
Као државни службеник на извршилачко радно место, може да се запосли и лице које нема положен државни стручни испит, али је дужно да га положи у прописаном року. Положен државни стручни испит није услов, нити предност за заснивање радног односа. Пробни рад је обавезан за све који први пут заснивају радни однос у државном органу. Пробни рад за радни однос на неодређено време траје шест месеци. Државни службеник на пробном раду, који је засновао радни однос на неодређено време и државни службеник који је засновао радни однос на неодређено време, а који нема положен државни стручни испит, полаже државни стручни испит у року од шест месеци од дана заснивања радног односа.
Напомена: Неблаговремене, недопуштене, неразумљиве или непотпуне пријаве биће одбачене. Јавни конкурс спроводи Конкурсна комисија коју је именовао министар државне управе и локалне самоуправе.
Овај конкурс се објављује на интернет презентацији и огласној табли Министарствa државне управе и локалне самоуправе, на интернет презентацији Службе за управљање кадровима, на порталу е-управе и периодичном издању огласа Националне службе за запошљавање.
Сви изрази, појмови, именице, придеви и глаголи у овом огласу који су употребљени у мушком граматичком роду, односе се без дискриминације и на особе женског пола.
Преузмите:
Образац пријаве за радно место 1
Образац пријаве за радно место 2
Закон о безбедности и здрављу на раду
Директива о безбедности информационо комуникационог система
Директивна о уређивању поступка набавки у МДУЛС-у