JAVNI KONKURS ZA POPUNJAVANJE IZVRŠILAČKIH RADNIH MESTA

MINISTARSTVO DRŽAVNE UPRAVE I LOKALNE SAMOUPRAVE na osnovu člana 54. Zakona o državnim službenicima (,,Službeni glasnik RS” br. 79/05, 81/05 – ispravka, 83/05 – ispravka, 64/07, 67/07 – ispravka, 116/08, 104/09, 99/14, 94/17,  95/18, 157/20 i 142/22), člana 9. stav 1. Uredbe o internom i javnom konkursu za popunjavanje radnih mesta u državnim organima („Službeni glasnik RS“, br. 2/19 i 67/21), Zaključka Komisije za davanje saglasnosti za novo zapošljavanje i dodatno radno angažovanje kod korisnika javnih sredstava 51 Broj: 112-6517/2023 od 26. jula 2023. godine i Zaključka Komisije za davanje saglasnosti za novo zapošljavanje i dodatno radno angažovanje kod korisnika javnih sredstava 51 Broj: 112-10112/2023 od 30. oktobra 2023. godine, oglašava

JAVNI KONKURS

ZA POPUNJAVANJE IZVRŠILAČKIH RADNIH MESTA

 

I Organ u kome se radna mesta popunjavaju: Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave, 11000 Beograd, Birčaninova broj 6.

 

II Radna mesta koja se popunjavaju:

 

  1. Radno mesto za opšte i poslove odbrane, u zvanju savetnik, Odeljenje za opšte i informatičke poslove, Sekretarijat Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave – 1 izvršilac.

 

Opis posla: Priprema potrebna akta koja su u vezi sa poslovima odbrane; obavlja poslove vođenja evidencija u oblasti odbrane; vrši pregled pojedinačnih planova odbrane subjekata planiranja i priprema predloge mišljenja na pojedinačne planove; sarađuje sa Ministarstvom odbrane i učestvuje u sprovođenju obuka za lica koja vrše izradu pojedinačnih planova; obavlja poslove planiranja i preduzimanja aktivnosti koje se odnose na ostvarivanje bezbednosti i zdravlja na radu, vodi poslove protivpožarne zaštite; priprema predloge akata o obrazovanju radnih grupa  i vodi evidencije o radnim grupama ;vodi evidencije i na osnovu njih priprema uputstva i analize o obavljenim službenim putovanjima, korišćenju usluga prevođenja, organizaciji okruglih stolova, konferencija i drugih događaja; vodi evidencije o utrošku sredstava, sarađuje sa dobavljačima i prati izvršenje ugovora; koordinira poslove tehničke podrške pri organizaciji okruglih stolova, konferencija i drugih događaja; obavlja i druge poslove po nalogu načelnika Odeljenja.

Uslovi: Stečeno visoko obrazovanje iz naučne, odnosno stručne oblasti u okviru obrazovno-naučnog polja društveno-humanističkih ili tehničko-tehnoloških nauka na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu; najmanje tri godine radnog iskustva u struci; položen državni stručni ispit; kao i potrebne kompetencije za obavljanje poslova radnog mesta.

 

  1. Radno mesto za informatičku podršku, u zvanju referent, Odeljenje za opšte i informatičke poslove, Sekretarijat Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave – 1 izvršilac.

Opis posla: Pruža podršku korisnicima IT resursa Ministarstva radi omogućavanja korišćenja pojedinih servisa i resursa i otvara naloge za korišćenje internet usluga; ostvaruje saradnju sa Kancelarijom za informacione tehnologije i elektronsku upravu radi efikasnog funcionisanja računarske opreme; instalira i održava računarsku i LAN mrežu, računare, štampače i komunikacionu opremu i u saradnji sa zaposlenima identifikuje i otklanja probleme funkcionisanja računarske opreme i sistema elektronskog kancelarijskog poslovanja; administrira aplikaciju elektronske pisarnice; vodi evidenciju informatičke opreme i stara se o ispravnosti i nabavci neophodne opreme; obavlja i druge poslove po nalogu načelnika Odeljenja.

Uslovi: Srednja stručna sprema društvenog, prirodnog ili tehničkog smera; najmanje dve godine radnog iskustva u struci; položen državni stručni ispit; kao i potrebne kompetencije za obavljanje poslova radnog mesta.

 

III Mesto rada: Birčaninova 6, Beograd.

 

IV Vrsta radnog odnosa: Radna mesta popunjavaju se zasnivanjem radnog odnosa na neodređeno vreme.

 

V Kompetencije koje se proveravaju u izbornom postupku:

Saglasno članu 9. Zakona o državnim službenicima (,,Službeni glasnik RS” br. 79/05, 81/05 – ispravka, 83/05 – ispravka, 64/07, 67/07 – ispravka, 116/08, 104/09, 99/14, 94/17,  95/18, 157/20 i 142/22) propisano je da su kandidatima pri zapošljavanju u državni organ pod jednakim uslovima dostupna sva radna mesta i da se izbor kandidata vrši na osnovu provere kompetencija.

Izborni postupak sprovodi se u više obaveznih faza, i to sledećim redosledom: provera opštih funkcionalnih kompetencija, provera posebnih funkcionalnih kompetencija, provera ponašajnih kompetencija i intervju sa komisijom.

U svakoj fazi izbornog postupka vrši se vrednovanje kandidata i samo kandidat koji ispuni unapred određeno merilo za proveru određenih kompetencija u jednoj fazi izbornog postupka može da učestvuje u proveri sledeće kompetencije u istoj ili narednoj fazi izbornog postupka.

 

Provera opštih funkcionalnih kompetencija za oba radna mesta:

  • „Organizacija i rad državnih organa RS“ – proveravaće se putem testa na računaru.
  • „Digitalna pismenost“ – proveravaće se rešavanjem zadataka  (praktičnim radom na računaru).
  • „Poslovna komunikacija“- proveravaće se putem simulacije (pisano) na računaru.

 

Napomena: U pogledu provere opšte funkcionalne kompetencije „Digitalna pismenost“ (posedovanju znanja i veština u osnovama korišćenja računara, osnovama korišćenja interneta, obradi teksta i tabela, tabelarne kalkulacije), ako kandidat poseduje važeći sertifikat, potvrdu ili drugi odgovarajući dokaz o posedovanju znanja i veština iz navedenih oblasti, na traženom nivou i želi da na osnovu njega bude oslobođen testiranja kompetencije „Digitalna pismenost“, neophodno je da uz prijavni obrazac (uredno i u potpunosti popunjen u delu “Rad na računaru“), dostavi i traženi dokaz u originalu ili overenoj fotokopiji.

Konkursna komisija može odlučiti da se kandidatu izvrši provera navedene kompetencije ako uvidom u dostavljeni dokaz ne može potpuno da oceni posedovanje ove kompetencije.

Informacije o materijalima za pripremu kandidata za proveru opštih funkcionalnih kompetencija mogu se naći na internet prezentaciji Službe za upravljanje kadrovima (www.suk.gov.rs).

Provera posebnih funkcionalnih kompetencija:

Nakon prijema izveštaja o rezultatima provere opštih funkcionalnih kompetencija, među kandidatima koji su ispunili merila za proveru opštih funkcionalnih kompetencija, vrši se provera posebnih funkcionalnih kompetencija.

 

Za radno mesto pod rednim brojem 1:

  1. Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada stručno-operativnih poslova – Metode analize i zaključivanja o stanju u oblasti – proveravaće se putem simulacije (usmeno);
  2. Posebne funkcionalne kompetencije za određeno radno mesto – Planska dokumenta, propisi i akta iz nadležnosti i organizacije organa (Zakon o državnim službenicima) – proveravaće se putem simulacije (usmeno);
  3. Posebne funkcionalne kompetencije za određeno radno mesto – Propisi iz delokruga radnog mesta (Zakon o javnim nabavkama, Zakon o odbrani, Zakon o bezbednosti i zdravlju na radu i Direktiva o uređenju postupka nabavki u Ministarstvu državne uprave i lokalne samouprave) – proveravaće se putem simulacije (usmeno).

 

Za radno mesto pod rednim brojem 2:

  1. Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada informatičkih poslova – Serverski i operativni sistemi (MS Windows, Linux) – proveravaće se putem simulacije (pisano);
  2. Posebne funkcionalne kompetencije za određeno radno mesto – propisi iz delokruga radnog mesta (Direktiva o bezbednosti informaciono – komunikaciionog sistema) – proveravaće se putem simulacije (pisano).

 

Informacije o materijalima za pripremu kandidata za proveru posebnih funkcionalnih kometencija mogu se naći na internet prezentaciji Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave (www.mduls.gov.rs).

Provera ponašajnih kompetencija:  

Ponašajne kompetencije (upravljanje informacijama, upravljanje zadacima i ostvarivanje rezultata, orijentacija ka učenju i promenama, izgradnja i održavanje profesionalnih odnosa i savesnost, posvećenost i integritet) proveravaće se putem psihometrijskih testova i intervjua baziranog na kompetencijama.

 

Intervju sa komisijom:
Procena motivacije za rad na radnom mestu i prihvatanje vrednosti državnih organa – proveravaće se putem intervjua sa komisijom (usmeno).

 

VI Adresa na koju se podnosi popunjen obrazac prijave:

Obrazac prijave na konkurs šalje se poštom ili predaje neposredno na adresu pisarnice Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave, Birčaninova 6, 11000 Beograd, sa naznakom „Za javni konkurs” ili elektronskim putem na adresu: kadrovi.mduls@mduls.gov.rs.

Napomena: Ako se prijava podnosi elektronskim putem, na mestu koje je predviđeno za potpis unosi se ime i prezime kandidata, a kandidat prijavu potpisuje pre početka prve faze izbornog postupka.

 

VII Lice koje je zaduženo za davanje obaveštenja o javnom konkursu:

Marijana Burić, tel: 011/3643-900 od 9:00 do 13:00 časova.

 

VIII Opšti uslovi za zaposlenje: Državljanstvo Republike Srbije; da je kandidat punoletan; da kandidatu ranije nije prestajao radni odnos u državnom organu zbog teže povrede dužnosti iz radnog odnosa i da nije osuđivan na kaznu zatvora od najmanje šest meseci.

 

IX Rok za podnošenje prijava na javni konkurs je osam dana i počinje da teče narednog dana od dana oglašavanja teksta javnog konkursa u periodičnom izdanju oglasa Nacionalne službe za zapošljavanje.

 

X Prijava na javni konkurs vrši se na Obrascu prijave koji je dostupan na internet prezentaciji Službe za upravljanje kadrovima (www.suk.gov.rs), na internet prezentaciji Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave (www.mduls.gov.rs) i u štampanoj verziji na pisarnici Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave, Birčaninova 6, Beograd.

Prilikom predaje prijave na javni konkurs, prijava dobija šifru pod kojom podnosilac prijave učestvuje u daljem izbornom postupku. Šifra prijave unosi se u obrazac prijave nakon što komisija sastavi spisak kandidata među kojima se sprovodi izborni postupak.

Podnosilac prijave se obaveštava o dodeljenoj šifri u roku od tri dana od prijema prijave, dostavljanjem navedenog podatka na način koji je u prijavi naznačio za dostavu obaveštenja.

Napomena: Primer pravilno popunjenog obrasca prijave se može pogledati na blogu Službe za upravljanje kardovima (https://kutak.suk.gov.rs/vodic-za-kandidate) u odeljku ,,Obrazac prijave“.

 

XI  Dokazi koje prilažu kandidati koji su uspešno prošli faze izbornog postupka pre intervjua sa Konkursnom komisijom: original ili overena fotokopija diplome kojom se potvrđuje stručna sprema; original ili overena fotokopija dokaza o položenom državnom stručnom ispitu za rad u državnim organima (kandidati sa položenim pravosudnim ispitom umesto dokaza o položenom državnom stručnom ispitu podnose dokaz o položenom pravosudnom ispitu); original ili overena fotokopija dokaza o radnom iskustvu u struci (potvrda, rešenje i drugi akti kojima se dokazuje na kojim poslovima, u kom periodu i sa kojom stručnom spremom je stečeno radno iskustvo); original ili overena fotokopija rešenja o raspoređivanju ili premeštaju u organu u kome radi ili rešenja da je državni službenik neraspoređen.

Svi dokazi prilažu se u originalu ili fotokopiji koja je overena kod javnog beležnika (izuzetno u gradovima i opštinama u kojima nisu imenovani javni beležnici, priloženi dokazi mogu biti overeni u osnovnim sudovima, sudskim jedinicama, prijemnim kancelarijama osnovnih sudova, odnosno opštinskim upravama kao povereni posao).
Kao dokaz se mogu priložiti i fotokopije dokumenata koje su overene pre 1. marta 2017. godine u osnovnim sudovima, odnosno opštinskim upravama. Zakonom o opštem upravnom postupku („Službeni glasnik RS“, broj 18/16 i 95/18 – dr. propis) je, između ostalog, propisano da su organi u obavezi da po službenoj dužnosti, kada je to nephodno za odlučivanje u skladu sa zakonskim rokovima, besplatno razmenjuju, vrše uvid, obrađuju i pribavljaju lične podatke o činjenicima sadržanim u službenim evidencijama, osim ako stranka izričito izjavi da će podatke pribaviti sama.

Dokumenta o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija su: uverenje o državljanstvu, izvod iz matične knjige rođenih, uverenje o položenom državnom stručnom ispitu za rad u državnim organima, odnosno uverenje o položenom pravosudnom ispitu.

Potrebno je da učesnik konkursa u delu Izjava*, u obrascu prijave, zaokruži na koji način želi da se pribave njegovi podaci iz službenih evidencija.

 

XII Rok za podnošenje dokaza: kandidati koji su uspešno prošli prethodne faze izbornog postupka, pre intervjua sa Konkursnom komisijom pozivaju se da u roku od pet radnih dana od dana prijema obaveštenja, dostave navedene dokaze koji se prilažu u konkursnom postupku.

Kandidati koji konkurišu na više radnih mesta, koja se razlikuju u pogledu traženih dokaza o dužini radnog iskustva u struci (potvrda, rešenje i drugi akti iz kojih se vidi na kojim poslovima, u kom periodu i sa kojom stručnom spremom je stečeno radno iskustvo), dužni su da ih dostave, u originalu ili overenoj fotokopiji, prema uslovu o dužini radnog iskustva u struci za radna mesta na koja konkurišu.

 

Kandidati koji ne dostave dokaze koji se prilažu u konkursnom postupku, odnosno koji na osnovu dostavljenih ili pribavljenih dokaza ne ispunjavaju uslove za zaposlenje, pismeno se obaveštavaju da su isključeni iz daljeg izbornog postupka. Dokazi se dostavljaju na adresu

Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave, Birčaninova broj 6, Beograd.

 

XIII Datum i mesto provere kompetencija kandidata u izbornom postupku: Sa kandidatima čije su prijave blagovremene, dopuštene, razumljive, potpune i koji ispunjavaju uslove predviđene oglasom o javnom konkursu, na osnovu podataka navedenih u obrascu prijave na konkurs, izborni postupak će se sprovesti počev od 27. decembra 2023. godine, o čemu će kandidati biti obavešteni pismeno na adrese koje su naveli u svojim prijavama.

Provera opštih funkcionalnih kompetencija za oba radna mesta obaviće se u prostorijama Službe za upravljanje kadrovima, Beograd, Bulevar Mihaila Pupina broj 2 (istočno krilo Palate Srbija).

 

Provera posebnih funkcionalnih kompetencija:

za radno mesto pod rednim brojem 1 obaviće se u prostorijama Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave, Beograd, Birčaninova 6;

za radno mesto pod rednim brojem 2 obaviće se u prostorijama Službe za upravljanje kadrovima, Beograd, Bulevar Mihaila Pupina broj 2 (istočno krilo Palate Srbija).

Provera ponašajnih kompetencija za oba radna mesta obaviće se u prostorijama Službe za upravljanje kadrovima, Beograd, Bulevar Mihaila Pupina broj 2 (istočno krilo Palate Srbija).

 

Intervju sa Konkursnom komisijom za oba radna mesta obaviće se u prostorijama Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave, Beograd, ulica Birčaninova broj 6.

 

Kandidati koji uspešno prođu jednu fazu izbornog postupka obaveštavaju se o datumu, mestu i vremenu sprovođenja naredne faze izbornog postupka na kontakte (brojeve telefona ili email adrese), koje navedu u svojim obrascima prijave.

 

Kao državni službenik na izvršilačko radno mesto, može da se zaposli i lice koje nema položen državni stručni ispit, ali je dužno da ga položi u propisanom roku. Položen državni stručni ispit nije uslov, niti prednost za zasnivanje radnog odnosa. Probni rad je obavezan za sve koji prvi put zasnivaju radni odnos u državnom organu. Probni rad za radni odnos na neodređeno vreme traje šest meseci. Državni službenik na probnom radu, koji je zasnovao radni odnos na neodređeno vreme i državni službenik koji je zasnovao radni odnos na neodređeno vreme, a koji nema položen državni stručni ispit, polaže državni stručni ispit u roku od šest meseci od dana zasnivanja radnog odnosa.

 

Napomena: Neblagovremene, nedopuštene, nerazumljive ili nepotpune prijave biće odbačene. Javni konkurs sprovodi Konkursna komisija koju je imenovao ministar državne uprave i lokalne samouprave.

 

Ovaj konkurs se objavljuje na internet prezentaciji i oglasnoj tabli Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave, na internet prezentaciji Službe za upravljanje kadrovima, na portalu e-uprave i periodičnom izdanju oglasa Nacionalne službe za zapošljavanje.

 

Svi izrazi, pojmovi, imenice, pridevi i glagoli u ovom oglasu koji su upotrebljeni u muškom gramatičkom rodu, odnose se bez diskriminacije i na osobe ženskog pola.

 

Preuzmite:

Obrazac prijave za radno mesto 1

Obrazac prijave za radno mesto 2 

Zakon o bezbednosti i zdravlju na radu 

Zakon o odbrani

Zakon o javnim nabavkama

Direktiva o bezbednosti informaciono komunikacionog sistema

Direktivna o uređivanju postupka nabavki u MDULS-u

 

Lista kandidata među kojima se sprovodi izborni postupak



Skip to content