Позив за достављање Изјаве о заинтересованости за ангажовање правног лица за пружање услуге
Позиција: Израда функционалних анализа у 15 ЈЛС
Референтни број: SRB-SDC-MDULS3-FA-2023-71
Датум објаве: 27. октобар 2023
Министарство државне управе и локалне самоуправе (МДУЛС) у сарадњи са Републичким секретаријатом за јавне политике (РСЈП) спроводи пројекат „Локална самоуправа за 21. век“ који подржава Влада Швајцарске конфедерације.
Пројекат је усмерен на активности у области реформе система локалне самоуправе, децентрализације, побољшање капацитета и обезбеђивање бољег коришћења ресурса на нивоу локалне самоуправе за пружање услуга грађанима и привредним субјектима у складу са законским надлежностима, партиципацију и веће учешће грађана, унапређење изборног система, као и унапређење система планирања на локалном нивоу.
Део средстава Пројекта намењен је ангажовању консултанта за реализацију следећег задатка:
Израда функционалне анализе у 15 ЈЛС
Циљ функционалне анализе јесте да општинама и градовима понуди моделе за ефикаснију организацију. Функционална анализа биће спроведена у петнаест нових ЈЛС, различитих структура, величина и степена развијености. Анализа ће за резултат имати израђене препоруке и моделе функционалног организовања прилагођене објективним потребема ЈЛС, имајући у виду важећи законодавни оквир, а у складу са принципима економичности, ефективности, одговорности за резултате рада и транспарентности.
У циљу израде квалитетне анализе консултантима ће од стране министарства бити достављена методологија на основу које су израђене функционалне анализе за 15 ЈЛС током 2019. године и Јединственим пописом послова на локалном нивоу власти у Републици Србији.
У складу са наведеним потребама, МДУЛС расписује:
Позив за достављање Изјаве о заинтересованости за ангажовање Консултанта (правног лица) за позицију: Израда функционалне анализе у 15 ЈЛС
Резултати које Консултант мора да оствари су:
- израђена прилагођена методологија за спровођење анализе функција у 15 локалних самоуправа (свих функција које обављају ЈЛС ). Основ за израду ове методологије биће методологија која је урађена у првој фази пројекта;
- израђен план спровођења методологије;
- спроведена анализа;
- приказан број запослених по одређеним категоријама функција (главне функције, функције подршке у раду и пратеће функције);
- израђена анализа описа послова датих у Правилнику о организацији и систематизацији радних места у предложених 15 ЈЛС, уз упоредну проверу да ли описи послова одговарају прописаним условима у погледу обављања тих послова (стручна спрема, лиценце, односно услови прописани посебним законима);
- одређене функције које се преклапају и предлози за решавање проблема;
- одређене функције које недостају и предлози за решавање проблема;
- израђене препоруке са критеријумима за обављање све три категорије функција (главне функције, функције подршке у раду и пратеће функције) са проценом ефеката предложених промена;
- процене уштеда по датом моделу функција;
- израђене препоруке за стандардизацију функција по различитим типовима ЈЛС (у циљу ефикасније -оптималне организације);
- израђена финална обједињена функционална анализа у 15 ЈЛС.
Зaинтeрeсoвaни Консултанти – правна лица, трeбa дa испуњaвajу слeдeћe минималне квалификације:
Консултант, мора бити правно лице које задовољава следеће минималне критеријуме:
- Искуство у изради методологија у области функционалних анализа, организационих, управљачких и других пројеката;
- Искуство у изради функционалних анализа, организационих модела пословних процеса, искуство у дизајнирању пословних процеса;
- Искуство у спровођењу модела управљања променама у приватном и/или јавном сектору;
- Искуство у управљању људским ресурсима.
- искуство у раду са јединицама локалне самоуправе
Консултант треба да формира тим, који треба да има најмање 7 експерата са обавезним универзитетским образовањем, и то:
- Вођу тима са организационим и управљачким знањем у домену организационог и функционалног реструктурирања, са искуством у вођењу тимова, искуством у раду са ЈЛС, и 8 година општег радног искуства.
- 5 експерата за спровођење анализе од којих је један са искуством у изради методологија. Експрети треба да имају обавезно искуство у спровођењу анализа и најмање 5 година генералног радног искуства.
- Финансијског експерта са најмање 5 година радног искуства и обавезним искуством у спровођењу финансијских анализа.
Предвиђено је да одабрани консултант посао заврши у року од шест месеци од дана потписивања Уговора, у периоду децембар 2023. године – јун 2024. године.
Како пројекат Локална самоуправа за 21. век, из којег се фианансира активност: Израда функционалне анализе за 15 ЈЛС, траје до 28.2.2024. године, Пројектни задатак ће бити подељен на два дела, први део који обухвата Први извештај о раду, који треба да се заврши до краја фебруара 2024. године и други део, са Другим извештајем о раду, до краја јуна 2024. године. У међувремену ће Министарство државне управе и локалне самоуправе (МДУЛС) добити званичну информацију од донатора о продужетку пројекта. Став МДУЛС је да уколико наступе околности услед којих се више не може остварити сврха закљученог уговора, уговор ће се реализовати у обиму у којем је то могуће, без кривице било које уговорне стране. Односно, одабраном консултанту биће плаћен део посла планиран и извршен до фебруара 2024. године, односно посао обухваћен Првим извештајем о раду. Уколико донатор одобри продужетак пројекта, Уговор са одабраним консултантом биће анексиран и продужен да би се завршиле све активности предвиђене Пројектним задатаком.
Евалуациони критеријуми и оцене
- Информације о Консултантској фирми и траженом искуству – 40 поена
- Тим консултанта – 60 поена
Изjaвa o зaинтeрeсoвaнoсти трeбa дa сaдржи слeдeћe инфoрмaциje:
1) Инфoрмaциje o заинтересованој консултантској фирми (правно лице) са доказима о регистрацији код надлежног органа, односно уписан у одговарајући регистар.
Доказ:
ПРАВНО ЛИЦЕ: Извод из регистра Агенције за привредне регистре, односно извод из регистра надлежног Привредног суда;
Напомена:
У случају да понуду подноси група консултаната (правних лица), овај доказ доставити за сваког учесника.
У случају да консултанат подноси понуду са подизвођачем, овај доказ доставити и за подизвођача (ако је више подизвођача доставити за сваког од њих)
2) Инфoрмaциje и прoпрaтни мaтeриjaл o искуству у рeaлизaциjи сличних aктивнoсти из којих се могу видети квaлификaциjе и спoсoбнoсти консултанта да спрoвeдe прojeктни зaдaтaк, са доказима о искуству на сличним пројектима
Докази:
Копија уговора или потврде о реализацији сличног задатка у Републици Србији или окружењу.
3) информације о члановима тима са доказима о искуству у реализацији сличних пројектата.
Докази:
Биографије чланова тима;
Консултант се може удруживати са другим фирмама или појединцима како би побољшао своје квалификације.
Избoр ћe се вршити применом метода: “Избор на основу квалификација консултаната“, у складу са поступком предвиђеним Прилогом бр. 3 Споразума између Владе Швајцарске и Владе Републике Србије.
Зaинтeрeсoвaни мoгу дoбити вишe инфoрмaциja нa е-маил адреси рaдним дaнoм oд 10:00 дo 15:00 часова, нajкaсниje три дaнa прe истeкa дaтумa зa дoстaвљaњe Изjaвe о зaинтeрeсoвaнoсти.
Moлимo дa Изjaву o зaинтeрeсoвaнoсти на српском језику, потписану и печатирану, доставите у електронској или писаној форми, најкасније до 10. новембра 2023. године на следећу адресу:
Министарство државне управе и локалне самоуправе
Сектор за регистре и локалну самоуправу: Биљана Ђокић
Бирчанинова 6
Београд
Е-маил адреса: biljana.djokic@mduls.gov.rs
cc: sladjana.djordjevic@mduls.gov.rs