Poziv za dostavljanje Izjave o zainteresovanosti za angažovanje pravnog lica za pružanje usluge
Pozicija: Izrada funkcionalnih analiza u 15 JLS
Referentni broj: SRB-SDC-MDULS3-FA-2023-71
Datum objave: 27. oktobar 2023
Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave (MDULS) u saradnji sa Republičkim sekretarijatom za javne politike (RSJP) sprovodi projekat „Lokalna samouprava za 21. vek“ koji podržava Vlada Švajcarske konfederacije.
Projekat je usmeren na aktivnosti u oblasti reforme sistema lokalne samouprave, decentralizacije, poboljšanje kapaciteta i obezbeđivanje boljeg korišćenja resursa na nivou lokalne samouprave za pružanje usluga građanima i privrednim subjektima u skladu sa zakonskim nadležnostima, participaciju i veće učešće građana, unapređenje izbornog sistema, kao i unapređenje sistema planiranja na lokalnom nivou.
Deo sredstava Projekta namenjen je angažovanju konsultanta za realizaciju sledećeg zadatka:
Izrada funkcionalne analize u 15 JLS
Cilj funkcionalne analize jeste da opštinama i gradovima ponudi modele za efikasniju organizaciju. Funkcionalna analiza biće sprovedena u petnaest novih JLS, različitih struktura, veličina i stepena razvijenosti. Analiza će za rezultat imati izrađene preporuke i modele funkcionalnog organizovanja prilagođene objektivnim potrebema JLS, imajući u vidu važeći zakonodavni okvir, a u skladu sa principima ekonomičnosti, efektivnosti, odgovornosti za rezultate rada i transparentnosti.
U cilju izrade kvalitetne analize konsultantima će od strane ministarstva biti dostavljena metodologija na osnovu koje su izrađene funkcionalne analize za 15 JLS tokom 2019. godine i Jedinstvenim popisom poslova na lokalnom nivou vlasti u Republici Srbiji.
U skladu sa navedenim potrebama, MDULS raspisuje:
Poziv za dostavljanje Izjave o zainteresovanosti za angažovanje Konsultanta (pravnog lica) za poziciju: Izrada funkcionalne analize u 15 JLS
Rezultati koje Konsultant mora da ostvari su:
- izrađena prilagođena metodologija za sprovođenje analize funkcija u 15 lokalnih samouprava (svih funkcija koje obavljaju JLS ). Osnov za izradu ove metodologije biće metodologija koja je urađena u prvoj fazi projekta;
- izrađen plan sprovođenja metodologije;
- sprovedena analiza;
- prikazan broj zaposlenih po određenim kategorijama funkcija (glavne funkcije, funkcije podrške u radu i prateće funkcije);
- izrađena analiza opisa poslova datih u Pravilniku o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u predloženih 15 JLS, uz uporednu proveru da li opisi poslova odgovaraju propisanim uslovima u pogledu obavljanja tih poslova (stručna sprema, licence, odnosno uslovi propisani posebnim zakonima);
- određene funkcije koje se preklapaju i predlozi za rešavanje problema;
- određene funkcije koje nedostaju i predlozi za rešavanje problema;
- izrađene preporuke sa kriterijumima za obavljanje sve tri kategorije funkcija (glavne funkcije, funkcije podrške u radu i prateće funkcije) sa procenom efekata predloženih promena;
- procene ušteda po datom modelu funkcija;
- izrađene preporuke za standardizaciju funkcija po različitim tipovima JLS (u cilju efikasnije -optimalne organizacije);
- izrađena finalna objedinjena funkcionalna analiza u 15 JLS.
Zainteresovani Konsultanti – pravna lica, treba da ispunjavaju sledeće minimalne kvalifikacije:
Konsultant, mora biti pravno lice koje zadovoljava sledeće minimalne kriterijume:
- Iskustvo u izradi metodologija u oblasti funkcionalnih analiza, organizacionih, upravljačkih i drugih projekata;
- Iskustvo u izradi funkcionalnih analiza, organizacionih modela poslovnih procesa, iskustvo u dizajniranju poslovnih procesa;
- Iskustvo u sprovođenju modela upravljanja promenama u privatnom i/ili javnom sektoru;
- Iskustvo u upravljanju ljudskim resursima.
- iskustvo u radu sa jedinicama lokalne samouprave
Konsultant treba da formira tim, koji treba da ima najmanje 7 eksperata sa obaveznim univerzitetskim obrazovanjem, i to:
- Vođu tima sa organizacionim i upravljačkim znanjem u domenu organizacionog i funkcionalnog restrukturiranja, sa iskustvom u vođenju timova, iskustvom u radu sa JLS, i 8 godina opšteg radnog iskustva.
- 5 eksperata za sprovođenje analize od kojih je jedan sa iskustvom u izradi metodologija. Ekspreti treba da imaju obavezno iskustvo u sprovođenju analiza i najmanje 5 godina generalnog radnog iskustva.
- Finansijskog eksperta sa najmanje 5 godina radnog iskustva i obaveznim iskustvom u sprovođenju finansijskih analiza.
Predviđeno je da odabrani konsultant posao završi u roku od šest meseci od dana potpisivanja Ugovora, u periodu decembar 2023. godine – jun 2024. godine.
Kako projekat Lokalna samouprava za 21. vek, iz kojeg se fianansira aktivnost: Izrada funkcionalne analize za 15 JLS, traje do 28.2.2024. godine, Projektni zadatak će biti podeljen na dva dela, prvi deo koji obuhvata Prvi izveštaj o radu, koji treba da se završi do kraja februara 2024. godine i drugi deo, sa Drugim izveštajem o radu, do kraja juna 2024. godine. U međuvremenu će Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave (MDULS) dobiti zvaničnu informaciju od donatora o produžetku projekta. Stav MDULS je da ukoliko nastupe okolnosti usled kojih se više ne može ostvariti svrha zaključenog ugovora, ugovor će se realizovati u obimu u kojem je to moguće, bez krivice bilo koje ugovorne strane. Odnosno, odabranom konsultantu biće plaćen deo posla planiran i izvršen do februara 2024. godine, odnosno posao obuhvaćen Prvim izveštajem o radu. Ukoliko donator odobri produžetak projekta, Ugovor sa odabranim konsultantom biće aneksiran i produžen da bi se završile sve aktivnosti predviđene Projektnim zadatakom.
Evaluacioni kriterijumi i ocene
- Informacije o Konsultantskoj firmi i traženom iskustvu – 40 poena
- Tim konsultanta – 60 poena
Izjava o zainteresovanosti treba da sadrži sledeće informacije:
1) Informacije o zainteresovanoj konsultantskoj firmi (pravno lice) sa dokazima o registraciji kod nadležnog organa, odnosno upisan u odgovarajući registar.
Dokaz:
PRAVNO LICE: Izvod iz registra Agencije za privredne registre, odnosno izvod iz registra nadležnog Privrednog suda;
Napomena:
U slučaju da ponudu podnosi grupa konsultanata (pravnih lica), ovaj dokaz dostaviti za svakog učesnika.
U slučaju da konsultanat podnosi ponudu sa podizvođačem, ovaj dokaz dostaviti i za podizvođača (ako je više podizvođača dostaviti za svakog od njih)
2) Informacije i propratni materijal o iskustvu u realizaciji sličnih aktivnosti iz kojih se mogu videti kvalifikacije i sposobnosti konsultanta da sprovede projektni zadatak, sa dokazima o iskustvu na sličnim projektima
Dokazi:
Kopija ugovora ili potvrde o realizaciji sličnog zadatka u Republici Srbiji ili okruženju.
3) informacije o članovima tima sa dokazima o iskustvu u realizaciji sličnih projektata.
Dokazi:
Biografije članova tima;
Konsultant se može udruživati sa drugim firmama ili pojedincima kako bi poboljšao svoje kvalifikacije.
Izbor će se vršiti primenom metoda: “Izbor na osnovu kvalifikacija konsultanata“, u skladu sa postupkom predviđenim Prilogom br. 3 Sporazuma između Vlade Švajcarske i Vlade Republike Srbije.
Zainteresovani mogu dobiti više informacija na e-mail adresi radnim danom od 10:00 do 15:00 časova, najkasnije tri dana pre isteka datuma za dostavljanje Izjave o zainteresovanosti.
Molimo da Izjavu o zainteresovanosti na srpskom jeziku, potpisanu i pečatiranu, dostavite u elektronskoj ili pisanoj formi, najkasnije do 10. novembra 2023. godine na sledeću adresu:
Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave
Sektor za registre i lokalnu samoupravu: Biljana Đokić
Birčaninova 6
Beograd
E-mail adresa: biljana.djokic@mduls.gov.rs
cc: sladjana.djordjevic@mduls.gov.rs