Да би јавна управа могла ефикасно, делотворно и стручно да одговори на потребе грађана и пружи квалитетне јавне услуге у складу са принципима и стандардима „доброг управљања“, део реформских активности је и повећање транспарентности рада јавне управе и унапређење етичких стандарда и одговорности при обављању послова.
Активно учешће грађана у формулисању и спровођењу јавних политика представља једну од кључних претпоставки транспарентног рада управе. У Републици Србији су утврђене обавезе јавности рада органа и организација јавне управе, као и право јавности на приступ информацијама од јавног значаја.
Kвалитет јавних политика зависи од обезбеђивања учешћа јавности у току читавог процеса доношења одлука, од утврђивања концепта политике до њеног спровођења. У складу са овим принципом, изменама Закона о државној управи и Законом о планском систему предвиђен је процес спровођења свеопштих консултација у процесу доношења прописа, пре расписивања самих јавних расправа.
Србија је 2012. године постала учесница Партнерства за отворену управу – Open Government Partnership, међународне иницијативе чија је сврха обезбеђивање подршке и већег ангажовања влада широм света у циљу побољшања интегритета, транспарентности, ефикасности и одговорности јавне власти, кроз изградњу поверења јавности, сарадњу са организацијама цивилног друштва, оснаживање учешћа грађана у управљању, борбу против корупције, приступ информацијама, употребу нових технологија.