БОЉИ РАД ИНСПЕКЦИЈА-БОЉИ ПРИВРЕДНИ АМБИЈЕНТ

На данашњој 26. седници Координационе комисије за инспекцијски надзор званично је обележен и почетак рада свих инспекција у новом информационом систему еИнспектор, а најављени су и нова запошљавања, већа плата инспектора и јединствени контакт центар за инспекторе.

Председница Владе Ана Брнабић на 26. седници Координационе комисије за инспекцијски надзор

Председница Владе Србије Ана Брнабић истакла је значај реформе инспекција за боље услове пословања и смањење сиве економије у Србији. „Данас инспекције све ређе посећују привреднике, остварен је саветодавни однос инспектора према локалној привреди, а инспектори коначно добијају адекватне услове за рад“, рекла је премијерка. Она је нагласила да је дигитализација важна у свакој области рада у јавној управи и да ће нов информациони систем еИнспектор донети оно што је суштински важно за сваког привредника – координисан и транспарентан надзор.

Следећи корак у реформи је повећање броја инспектора и бољи услови за рад, најавио је министар државне управе и локалне самоуправе Бранко Ружић. Он je истакао да је мањак инспектора евидентан у скоро свакој инспекцији и сваком делу Србије, која у односу на ЕУ има 2,5 пута мање инспектора у односу на број становника. Отуда и парадоксалне ситуације да у Севернобачком округу који је житница Србије нема ниједног пољопривредног инспектора или да у неким локалним самоуправама, којима су

Министар Ружић на 26. седници Координационе комисије за инспекцијски надзор

поверени значајни инспекцијски послови, један човек ради посао еколошког, комуналног, грађевинског и саобраћајног инспектора. “Oчекујем да се ових дана на седници владе донесе одлука којом ће се запослити нових 1272 инспектора“, рекао је министар и додао да је недавно Влада Србије усвојила уредбу којом је омогућено да републички инспектори добију звање самосталног саветника и веће плате.

Директор Канцеларије за информационе технологије и еУправу Михаило Јовановић појаснио је да се сада са увођењем укупно 36 инспекција у нов информациони систем еИнспектор уједначава њихов рад, унапређује инспекцијски надзор и ствара својеврсна картотека српске привреде. „Преко Портала еУправа привредни субјекти ће моћи да виде све налазе инспекција, ризике у надзору и самим тим ће привредници моћи да побољшају своје пословање“, казао је Јовановић. Он је данас свечано уручио инспекторима и сертификате за положене обуке за рад у новом систему, а за потребе еИнспектора Канцеларија за ИТ и еУправу је обезбедила око 1340 лаптоп рачунара, квалификоване електронске сертификате и бежични приступ интернету у свим инспекцијама, као и преко 25000 инспектор/сати обука, тако да од данас све инспекције у пуном капацитету раде у еИнспектору.

Директорка ЕБРД за Западни Балкан Жужана Харгитаи

Реформу инспекција у Србији снажно подржава и Европска банка за обнову и развој (ЕБРД) која је у сарадњи са НАЛЕД-ом успоставила Јединицу за подршку Координационој комисији за инспекцијски надзор. Директорка ЕБРД за Западни Балкан Жужана Харгитаи нагласила је да је координација инспекција била кључна за успех ове реформе. Она је истакла и да ће подржати наредну активност – формирање контакт центра за подношење пријава ка свим инспекцијама на једном месту.

Јединствени контакт центар једна је од иницијатива НАЛЕД-а који би грађанима и привреди олакшао пријављивање случајева пословања у сивој зони и омогућио ефикасније реаговање инспекција. НАЛЕД је у сарадњи са Министарством државне управе допринео увођењу нових института у инспекцијској контроли кроз измене Закона о инспекцијском надзору за који данас 60% привредника истиче да је побољшао откривање сиве економије, а уз подршку влада Холандије и Норвешке омогућио увођење споразума о признању прекршаја у области сиве економије, као и јачање управног надзора над радом инспекција.