ОДРЖАНА ШЕСТА СЕДНИЦА ОДБОРА ЗА КООРДИНАЦИЈУ ИНСПЕКЦИЈСКОГ НАДЗОРА

Државни секретар у Министарству државне управе и локалне самоуправе, Жељко Ожеговић, председавао је данас у Палати Србија, шестом седницом Одбора за координацију инспекцијског надзора којој су, осим чланова Одбора, присуствовали и представници републичких и градских инспекцијских служби, Дирекције за електронску управу, као и колеге из УСАИД Пројекта за боље услове пословања.

 

Након усвајања дневног реда и записника са претходне седнице Одбора, Ожеговић је анализирао реализоване активности између два заседања Одбора и рекао да је у међувремену одржан састанак са начелницима Управних округа на ком је констатовано да би Окрузи требало да се активније укључе у координисање инспекцијских служби. Он је додао и да су у овом периоду одржане обуке за инспекторе у Новом Саду, Нишу и Крагујевцу.

„Према извештајима, туристичка инспекција може очекивати боље резултате у односу на прошлу годину, а посебно добар резултат је остварила инспекција рада која је у само два месеца регистровала око 2700 радника „на црно“. Од овог броја, 75% радника је већ пријављено у легалне токове.“, истакао је Ожеговић и додао да нам предстоји још много посла до почетка пуне примене Закона о инспекцијском надзору.

Посебан део скупа био је резервисан за размену искустава и консултације између представника инспекција и судије Прекршајног суда у Београду, Светлане Планојевић. Том приликом су обе стране изнеле тешкоће са којима се суочавају у сарадњи тих служби, па су инспектори навели проблеме застаревања пријава и често неуједначене казне за исте прекршаје, док је судија Планојевић као главни проблем навела преоптерећеност особља Суда.

Изнет је и заједнички закључак да би било сврсисходно организовати презентације на којима би се усагласиле и уједначиле инспекцијска и судска пракса. Констатовано је и да је потребна чвршћа сарадња и боља координација Суда и инспекцијских служби, како би инспектори могли одговорно и мотивисано да наставе да раде свој посао.