ПРВА МЕЂУОПШТИНСКА ПАРТНЕРСТВА У СРБИЈИ

Министар државне управе и локалне самоуправе Бранко Ружић потписао је данас уговоре о реaлизацији прва четири међуопштинска партнерства у која су се удружили 33 општине и града да би обезбедили боље услуге за грађане. Ова четири пројекта међуопштинских партнерстава  биће финансиранa из Фонда за међуопштинску сарадњу, уз подршку Владе Швајцарске.

Ружић је рекао да ће градови и општине успоставити заједничке службе, како би правовремено и превентивно деловали у случају елементарних непогода, управу учинили доступном особама са инвалидитетом и боље управљали јавним финансијама.

Он је захвалио Влади Швајцарске, која је за ове пројекте издвојила укупно 117.000 швајцарских франака.

„У току је припрема нове фазе пројекта са Швајцарском, а Министарство ће покушати да у оквиру фонда за међуопштинску сарадњу обезбеди и додатну подршку за наредне године. Поред тога, Министарство планира да део средства из Буџетског фонда за локалне самоуправе усмери и на пројекте међуопштинске сарадње“, најавио је Ружић.

Он је подсетио да су прошле године усвојене Измене и допуне Закона о локалној самоуправи.

„Тада сам рекао да је механизам међуопштинске сарадње у духу реформе јавне управе и њене трансформације у сервис грађана и привреде, и да омогућава да се општине и градови удружују у циљу бољег одговора на потребе својих заједница. А потребе су велике и послова је много“, навео је Ружић.

Како је додао, међуопштинском сарадњом општтине могу да превазиђу ситуације у којима локалне самоуправе немају довољно капацитета да врше неке изворне или поверене послове, попут комуналних или инспекцијских. „Оне сада могу заједно, уз договор, да удруже средства и људе и организују заједничке службе које ће радити у корист грађана“, објаснио је министар.

Директорка Швајцарске канцеларије за сарадњу Урсула Лојбли изразила је задовољство jер Швајцарска подржава прве пројекте међуопштинске сарадње у Србији.

Подсетила је да та земља већ годинама подржава локалне самоуправе у Србији, како би пружили боље услуге грађанима и истакла да ће та подршка бити настављена.

Градови Београд и Нови Сад и три градске општине Београда – Врачар, Савски Венац и Звездара, започели су заједнички пројекат тако што су препознали проблеме особа са инвалидитетом и заједно осмислили начине да им олакшају приступ информацијама и пружање услуга.

Начелница Градске управе града Београда Сандра Пантелић истакла је да ће те општине основати заједничку службу, која ће бити смештена на Звездари и пружаће услуге особама са инвалидитетом кроз штампање материјала на Брајевом писму, нове апликације за  боље оствривање њихових права и услуге тумача за знаковни језик.

У сливу Западне Мораве 18 градова и општина (Краљево, Чачак, Крушевац, Ужице, Нови Пазар, Врњачка Бања, Трстеник, Кнић, Ивањица, Ариље, Косјерић, Горњи Милановац, Рашка, Пожега, Лучани, Чајетина, Александровац и Тутин) удружују се за бољу комуникацију и реаговање у случају елементарних непогода.

Заменик градоначелника града Краљево, који је водећи партнер на пројекту, Вукман Ракочевић захвалио је на помоћи и подсетио да долази из локалне самоуправе у којој су имали проблеме са елементарним непогодама, као што је на пример земљотрес, који је пре неколико година погодио Краљево.

То је, како је рекао, показало да једна локална самоуправа  не може сама да се бори са елементарним непогодама и да је међусобна сарадња неопходна како би били отпорнији.

Осам општина (Лозница, Мали Зворник, Осечина, Љубовија, Бајина Башта, Крупањ, Нова Варош и Прибој) у сливу Дрине успостављају систем за прикупљање и размену података у области ванредних ситуација.

Помоћник градоначелника Лознице Љубинко Ђокић рекао је да је потребно да се локалне самоуправе боље умреже и ставе у пуну функцију расположиве капацитете, како би боље реаговали у случају ванредних ситуација.

Бољевац и Сокобања  успоставиће заједничку службу интерне ревизије и на тај начин превазићи проблем недовољних материјалних и кадровских капацитета.

Председник општине Бољевац Небојша Марјановић захвалио је на подршци и помоћи у овом пројекту и истакао да је за њих важан, јер је интерна буџетска ревизија сада законска обавеза сваке локалне самоуправе.

Више о пројектима погледајте у брошури – Прва међуопштинска партнерства у Србији



Skip to content