Ружић: Дигитализација важан део реформе јавне управе

Дигитализација прожима све процесе рада управе и важан је сегмент нашег посла да убрзамо и подигнемо квалитет услуга за грађане, изјавио је министар државне управе и локалне самоуправе Бранко Ружић на седници Координационог савета за развој еУправе.

„С једне стране она је подршка у успостављању система. Помаже самој управи, људима који у њој раде, да ефикасно и професионално обављају свој посао. С друге стране, савремене технологије омогућавају да грађанима пружамо услуге врло брзо и директно, да будемо ефикасна и кориснички оријентисана управа у дигиталном окружењу, како смо то као општи циљ дефинисали у Програму развоја е-управе“, навео је министар.

Он је објаснио да је Предлог програм развоја е-управе за период од 2019. до 2022. године настао у широком, једногодишњем консултативном процесу, током ког је анализирано стање, утврђиврђени нови циљеве и сагледали потребе и мере за унапређење.

„Предлог Програма је готов и на јавној расправи је од 7. до 28. октобра. Иако сам уверења да је овај план заиста свеобухватан, реалан и да обезбеђује добру координацију, јавна расправа је прилика да најдинамичнији сектори, академска заједница и привреда додатно својим знањем и искуством допринесу развоју електронских услуга за грађане и привреду“, рекао је министар.

Министар Ружић је истакао да је у току рад и на још неколико стратешких документата који се тичу реформе јавне управе, као што је Предлог Стратегије реформе јавне управе за период након 2021.

„Од следеће године започињемо рад и на 4. Акционом плану за Партнерство за отворену управу, иницијативе чија смо учесница од 2012. године и у оквиру које унапређујемо транспарентност, јавну одговорност и обезбеђујемо веће укључивање јавности у утврђивање политика“, најавио је министар.

Како је додао, свим овим активностима Влада Републике Србије показује опредељеност да мења управу и обезбеди континуитет.

Државни секретар Зоран Касаловић  истакао је да је еИнспектор моћан алат у рукама инспектора и да им олакшава свакодневни рад.

„До сада је кроз еИнспектор обављено 14.000 надзора, а до краја године очекујемо до 50.000“, изјавио је Касаловић напомињући да ће се у наредном периоду пажња посветити увезивању са другим системима како бисмо се у потпуности решили папира.

 



Skip to content