Само инклузивна јавна управа може бити добра управа за грађане

Само отворена и приступачна јавна управа може бити добра за грађане, поручено је данас, између осталог, на међународној конференцији о иновацијама и комуникацијама у јавној управи и јавним предузећима – FOCUS.

Помоћница министра државне управе и локалне самоуправе Ивана Антић истакла је да управа може бити добра само ако је транспарентна, модерна и приступачна.

„Важно је да данас у оквиру теме комуникације, дигитализације и иновација скренемо пажњу да у фокусу добре управе треба да буду сви грађани и грађанке Републике Србије, то јест да информационо-комуникационе технологије и дигитализација треба да допринесу и отворености и инклузивности“, рекла је Антић.

Она је рекла да је веома важно да и особе са инвалидитетом имају приступ јавној управи и да софтверска решења буду и њима прилагођена. Међутим истакла је да се приступачност не односи само на особе са инвалидитетом, већ да архитектонске и информационо-комуникационе баријере отежавају живот и старијим лицима, као и родитељима са малом децом, те да зато тема инклузивне и приступачне управе погађа сваког четвртог становника.

Антић истиче да је зато потребна савремена интернет комуникација између грађана и државне управе, односно да софтверска решења (апликације) буду приступачне и особама са инвалидитетом, како би олакшали и убрзали комуникацију и омогућили једнак третман свих грађана пред државом“ додала је Антић

„Овакву управу можемо имати ако у дигиталну стратегију унесемо принцип инклузивности где год је то могуће и ако изградимо и унапредимо поверење у двосмерну комуникацију грађана са државним органима преко интернета“, рекла је Антићева.



Skip to content