Samo inkluzivna javna uprava može biti dobra uprava za građane

Samo otvorena i pristupačna javna uprava može biti dobra za građane, poručeno je danas, između ostalog, na međunarodnoj konferenciji o inovacijama i komunikacijama u javnoj upravi i javnim preduzećima – FOCUS.

Pomoćnica ministra državne uprave i lokalne samouprave Ivana Antić istakla je da uprava može biti dobra samo ako je transparentna, moderna i pristupačna.

„Važno je da danas u okviru teme komunikacije, digitalizacije i inovacija skrenemo pažnju da u fokusu dobre uprave treba da budu svi građani i građanke Republike Srbije, to jest da informaciono-komunikacione tehnologije i digitalizacija treba da doprinesu i otvorenosti i inkluzivnosti“, rekla je Antić.

Ona je rekla da je veoma važno da i osobe sa invaliditetom imaju pristup javnoj upravi i da softverska rešenja budu i njima prilagođena. Međutim istakla je da se pristupačnost ne odnosi samo na osobe sa invaliditetom, već da arhitektonske i informaciono-komunikacione barijere otežavaju život i starijim licima, kao i roditeljima sa malom decom, te da zato tema inkluzivne i pristupačne uprave pogađa svakog četvrtog stanovnika.

Antić ističe da je zato potrebna savremena internet komunikacija između građana i državne uprave, odnosno da softverska rešenja (aplikacije) budu pristupačne i osobama sa invaliditetom, kako bi olakšali i ubrzali komunikaciju i omogućili jednak tretman svih građana pred državom“ dodala je Antić

„Ovakvu upravu možemo imati ako u digitalnu strategiju unesemo princip inkluzivnosti gde god je to moguće i ako izgradimo i unapredimo poverenje u dvosmernu komunikaciju građana sa državnim organima preko interneta“, rekla je Antićeva.



Skip to content