Удовички у Крагујевцу, Великом Градишту и Пожаревцу

Потпредседница владе и министарка државне управе и локалне самоуправе Kори Удовички обишла је данас локалне сампуправе у Крагујевцу, Великом Градишту и Пожаревцу да би се и лично уверила како се на терену спроводи размена података из службених евиденција.

Она је у Градској управи у Крагујевцу поручила да је управа свесна прописа које доноси нови Закон о општем управном поступку (ЗУП) и да размишља о најбољем начину да се они примене.

Удовички је рекла да је задовољна начином на који се од 8. јуна примењују чланови ЗУП који се тичу размене података из службених евиденција и указала да је један од циљева тих законских решења смањење папирогије и слање у историју реченице – „фали ти још један папир“.

 

Министарка је, после обиласка управе и разговора са градоначелником Kрагујевца Радомиром Николићем и његовим сарадницима, још једном рекла да применом чланова ЗУП грађани више не треба да доносе уверења о чињеницама и подацима које држава о њима већ има.

„Управа не сме да тера грађане да доносе документа које управа међусобно треба да размењује, проверава и нађе начин да уради за грађане. Битне чињинице стоје у личној карти и поред личне карте не би требало више никада тражити уверење да се неко родио, да је држављанин, његово пребивалиште…“, додала је Удовички и указала да држава не може да проверава једино оно што је у сфери приватних информација грађана.

Уз напомену да свака управа одређује како ће размењивати податке имајући у виду техничку опремљеност, министарка је новинарима рекла да је циљ да до пуне примене Закона 1. јуна идуће године све функционише како треба.

Осим размене података из службених евиденција, потпредседница владе је са челницима Kрагујевца разговарала и о Закону о финансирању локалних самоуправа и рационализацији броја запослених. Градоначелник Николић је навео да се разменом података из службених евиденција и применом ЗУП-а показује да су органи локалне самоуправе заправо „једна породица“ и да коначно почињу да се користе јединствене базе података како би се што мање малтретирали грађани.

Потпредседница владе је такође навела да ће управна инспекција едуковати локалне самоуправе о потребним процедурама за примену ЗУП-а и размену података из службених евиденција, а после састанка са челницима Пожаревца подсетила да локалне самоуправе имају око 180 поступака које обављају.

Према њеним речима, постоји и више од стотину база и типова информација, а основни циљ је да грађани буду услужени.

“Очекујемо да ће потрајати мало времена да се управа ухода у размени података и да схвате задатак озибљно и професионално и спроводе наша упутства”, рекла је Удовички.

Говорећи о томе како су се управе за примену Закона припремиле, она је рекла да „утисак варира“ од управе до управе, да све управе морају бити много флексибилније и најавила је покретање сајта www.dobrauprava.rs наредне седмице, где ће грађани моћи да оставе своје коментаре о томе како се процедуре одвијају у појединим општинама.



Skip to content