Координација инспекцијског надзора

У складу са Законом о инспекцијском надзору, а у циљу боље координације рада, Влада Републике Србије је јула 2015. године образовала међуминистарско Координационо тело, тј. Координациону комисију, чији је задатак да координише и контролише рад 42 републичкe инспекцијe у 14 министарстава које контролишу примену прописа у разним областима – безбедност објеката, инфраструктуре, хране, окружења, производа, саобраћаја, као и оне које контролишу рад државних органа, јавних служби, привредних субјеката.

 

Укупан број републичких и локалних инспектора је око 6500. Узимајући у обзир шареноликост, сложеност и велики обим материје, као и оне податке који су доступни, може се рећи да код нас један инспектор долази на 1.200 становника, док је у Европи један инспектор на 780 становника.

 

Поред промене модела  из репресивног у едукативно –превентивни модел, јако је важно да прекршајне пријаве када их инспектор већ напише добију судски епилог.

 

Зато је Министарство државне управе и локалне самоуправе са Удружењем прекршајних судова потписало споразум који ће омогућити с једне стране да инспектори који су различитих струка и најчешће нису правници боље упознају елементе писања прекршајних пријава, јачину доказа, а с друге стране омогућиће уједначену праксу судова у поступању са инспекторским пријавама.

13%

Привредника у анкети из 2017. сматрало је инспекцију отежавајућим фактором пословања.

У анкети из 2011. овакво мишљење имало је 60% испитаних привредника

Skip to content