Koordinacija inspekcijskog nadzora

U skladu sa Zakonom o inspekcijskom nadzoru, a u cilju bolje koordinacije rada, Vlada Republike Srbije je jula 2015. godine obrazovala međuministarsko Koordinaciono telo, tj. Koordinacionu komisiju, čiji je zadatak da koordiniše i kontroliše rad 42 republičke inspekcije u 14 ministarstava koje kontrolišu primenu propisa u raznim oblastima – bezbednost objekata, infrastrukture, hrane, okruženja, proizvoda, saobraćaja, kao i one koje kontrolišu rad državnih organa, javnih službi, privrednih subjekata.

 

Ukupan broj republičkih i lokalnih inspektora je oko 6500. Uzimajući u obzir šarenolikost, složenost i veliki obim materije, kao i one podatke koji su dostupni, može se reći da kod nas jedan inspektor dolazi na 1.200 stanovnika, dok je u Evropi jedan inspektor na 780 stanovnika.

 

Pored promene modela  iz represivnog u edukativno –preventivni model, jako je važno da prekršajne prijave kada ih inspektor već napiše dobiju sudski epilog.

 

Zato je Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave sa Udruženjem prekršajnih sudova potpisalo sporazum koji će omogućiti s jedne strane da inspektori koji su različitih struka i najčešće nisu pravnici bolje upoznaju elemente pisanja prekršajnih prijava, jačinu dokaza, a s druge strane omogućiće ujednačenu praksu sudova u postupanju sa inspektorskim prijavama.

13%

Privrednika u anketi iz 2017. smatralo je inspekciju otežavajućim faktorom poslovanja.

U anketi iz 2011. ovakvo mišljenje imalo je 60% ispitanih privrednika

Skip to content