РУЖИЋ: УСПЕХ РЕФОРМЕ НЕСПОРАН

Министар државне управе и локалне самоуправе Бранко Ружић истакао да је реформа јавне управе веома важна за грађане и свеобухватни напредак Србије на путу ка ЕУ и да је екстерна и независна оцена битна како би знали на које активности би требало да се фокусирамо у наредном периоду.

Он је поводом представљања извештаја ове организације о реформи јавне управе у Србији оценио да овај извештај потврђује да је напредак неспоран и да је много тога урађено, како на законодавном плану, тако и на имплементацији различитих активности које доносе промену у раду управе.

„Услуге које пружамо грађанима су брже, јефтиније, модерније. Поставили смо темеље за увођење компетенција у службенчки систем, а службеници добро реагују на обуке које им нудимо у Националној академији за јавну управу и кроз донаторске пројекте. И иако поносни на постигнуто у области управљања људским ресурсима, морамо бити реални и рећи да је потребно још рада на имплементацији нових решења, што се поклапа са препорукама СИГМЕ“ рекао је министар и најавио да ће ускоро бити видљиви и први резултати новоуведеног система компетенција, оцењивања и вредновања рада.

Ружић је најавио да почиње рад на новој Стратегији реформе јавне управе, која ће утврдити циљеве и активности за наредни период. „Мисији СИГМА је са нама на овом путу и даје јасне смернице које веома уважавамо и примењујемо у нашем раду“, рекао је министар.

Извештај СИГМА за 2019. годину фокусиран је на две области – јавна служба и управљање људским ресурсима и квалитет пружања услуга. Када је прва област у питању забележен је напредак у пет од укупно седам индикатора којима се мери. Најзначајнији напредак је постигнут у успостављању правног оквира, адекватност и обим саме политике, њену примену у пракси и институционалну структуру за професионално управљање људским ресурсима. Похваљен је и нов начин мерења ефикасности рада и запошљавања државних службеника, док још увек треба да се на руководилачка места запошљавају лица на бази компетитивног поступка.

У области Пружања услуга истакнут је снажан подстицај дигитализацији са означеним напретком у три од четири индикатора. Наводи се да се стварају сервиси окренути грађанима и да се услуге пружају фер и ефикасно, као и да су оне доступне, међутим ту се очекује још напретка.