Израда Програма развоја е-управе за период од 2019. до 2022. године траје од октобра месеца 2018. године. Процес израде отпочео је прихватањем Оперативног плана и Методологије израде Програма од стране Координационог савета за електронску управу који према одлуци Владе Републике Србије врши координацију активности на изради овог документа. Израда Програма је у потпуности усклађена са Законом о планском систему Републике Србије и представља један од првих докумената јавне политике који се израђује према овом закону.
Програм предвиђа велики број мера и активности које су усмерене на подизање капацитета јавне управе у функцији пружања електронских услуга грађанима и привреди, побољшавање корисничког искуства електронских услуга и омогућавање правне сигурности корисницима.
Радна група Министарства државне управе и локалне самоуправе, у чијој се надлежности налази израда Програма, има следећу структуру чланова:
- Министарство државне управе и локалне самоуправе;
- Министарство унутрашњих послова;
- Министарство финансија;
- Влада Републике Србије – Кабинет председника Владе;
- Влада Републике Србије – Канцеларија за информационе технологије и електронску управу;
- Републички секретаријат за јавне политике;
- Национална алијанса за локални економски развој – НАЛЕД.
Програм има следећу структуру циљева:
Општи циљ:
- Развој ефикасне и кориснички оријентисане управе у дигиталном окружењу
Посебни циљеви:
- Развој инфраструктуре у електронској управи и обезбеђивање интероперабилности;
- Унапређење правне сигурности у коришћењу електронске управе;
- Повећање доступности електронске управе грађанима и привреди кроз унапређење корисничких сервиса;
- Отворени подаци у електронској управи.
У складу са Законом о планском систему, Радна група Министарства државне управе и локaлне самоуправе је у сарадњи са Координационим саветом за електронску управу припремило Извештај о изради Програма развоја електронске управе за период од 2019. до 2022. године.