Izrada Programa razvoja e-uprave za period od 2019. do 2022. godine traje od oktobra meseca 2018. godine. Proces izrade otpočeo je prihvatanjem Operativnog plana i Metodologije izrade Programa od strane Koordinacionog saveta za elektronsku upravu koji prema odluci Vlade Republike Srbije vrši koordinaciju aktivnosti na izradi ovog dokumenta. Izrada Programa je u potpunosti usklađena sa Zakonom o planskom sistemu Republike Srbije i predstavlja jedan od prvih dokumenata javne politike koji se izrađuje prema ovom zakonu.
Program predviđa veliki broj mera i aktivnosti koje su usmerene na podizanje kapaciteta javne uprave u funkciji pružanja elektronskih usluga građanima i privredi, poboljšavanje korisničkog iskustva elektronskih usluga i omogućavanje pravne sigurnosti korisnicima.
Radna grupa Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave, u čijoj se nadležnosti nalazi izrada Programa, ima sledeću strukturu članova:
- Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave;
- Ministarstvo unutrašnjih poslova;
- Ministarstvo finansija;
- Vlada Republike Srbije – Kabinet predsednika Vlade;
- Vlada Republike Srbije – Kancelarija za informacione tehnologije i elektronsku upravu;
- Republički sekretarijat za javne politike;
- Nacionalna alijansa za lokalni ekonomski razvoj – NALED.
Program ima sledeću strukturu ciljeva:
Opšti cilj:
- Razvoj efikasne i korisnički orijentisane uprave u digitalnom okruženju
Posebni ciljevi:
- Razvoj infrastrukture u elektronskoj upravi i obezbeđivanje interoperabilnosti;
- Unapređenje pravne sigurnosti u korišćenju elektronske uprave;
- Povećanje dostupnosti elektronske uprave građanima i privredi kroz unapređenje korisničkih servisa;
- Otvoreni podaci u elektronskoj upravi.
U skladu sa Zakonom o planskom sistemu, Radna grupa Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave je u saradnji sa Koordinacionim savetom za elektronsku upravu pripremilo Izveštaj o izradi Programa razvoja elektronske uprave za period od 2019. do 2022. godine.