NASTAVLJAMO REFORMU UPRAVNOG POSTUPANJA, STVARAMO UPRAVU U SLUŽBI GRAĐANA I PRIVREDE

Reforma upravnog postupanja osnov je za sve druge promene kako bi od uprave napravili servis koji će biti u službi građana i privrede, ocenjeno je danas na konferenciji „Bolje usluge za građane i privredu u eri digitalizacije – šta donosi reforma upravnog postupanja?”.

Skup su organizovali Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave i Projekat nemačko-srpske razvojne saradnje “Podrška reformi javne uprave u Srbiji”, koji sprovodi GIZ.

Ministar državne uprave i lokalne samouprave Branko Ružić istakao je da je prvi korak ka kreiranju uprave po meri svih nas, upravo bio donošenje Zakona o opštem upravnom postupku, koji je omogućio da državni organi sami pribavljaju i razmenjuju podatke o kojima se vodi službena evidencija, a ne da ih traže od građana.

Prestali smo da zahtevamo od građana da budu naši kuriri, šetaju od institucije do institucije, čekajući u redu po nekoliko sati, bacajući pare na nepotrebne troškove. Do danas smo već 1.400.000 puta razmenili podatke preko eZUP-a bez da smo iste tražili od naših građana“, rekao je Ružić.

On je istakao da je potrebno veće informisanje građana o prednostima koje je ZUP doneo. Podsetio je da je potpisano 188 administrativnih postupaka na lokalu u cilju ujednačavanja prakse kako bi se izbegle razlike u postupanju uprave u gradovima i opštinama u Srbiji. kao i veće motivisanje opština i gradova da odgovore na potrebe građana.

Ambasador Nemačke u Srbiji Tomas Šib rekao je da Nemačka ostaje posvećena podršci Srbiji na njenom putu ka EU i dodao da je reforma javne uprave jedna od osnovnih reformi na evropskom putu Srbije.

Reforma javne uprave ostaje visoko pozicionirana u planu razvojne saradnje Nemačke i Srbije, dodao je on.

Vođa projekta “Podrška reformi javne uprave u Srbiji” Aleksandra Hilbig rekla je da cilj današnje konferencije da podrži debatu o tome šta je potrebno i šta se može učiniti u pogledu približavanja usluga koje javna uprava pruža građanima, kako bi te usluge za njih bile pristupačnije i jednostavnije.

Na panelima su predstavnici organa državne uprave, pravosuđa, udruženja građana, akademske zajednice i stručnjaci iz inostranstva govorili o promenama koje se dešavaju u oblasti unapređenja usluga za građane i privredu, izazovima sa kojima se građani i privreda suočavaju u komunikaciji sa administracijom i ključnim preduslovima za dobre rezultate.

Istaknuto je da je reforma upravnog postupanja započeta 2016. kako bi se obezbedila veća pravna sigurnost građana i privrednika, odnosno, cilj je da ne bude iznenađenja u postupcima, već da se postigne očekivano, istovetno ponašanje svih u upravi.

Ocenjeno je da je cilj reforme ustavnog postupanja da se problemi građana rešavaju sprovođenjem zakona.

Kao primer, istaknuto je da ranije za roditeljski dodatak bilo potrebno dostaviti sedam dokumenata, a da danas zahvaljujući Zakonu o upravnom postupku, uprava postaje servis građana i traži samo jedan dokument.

Novi Zakon o opštem upravnom postupku, koji je u punoj primeni od juna 2017. godine, jedan je od stubova za uspostavljanje moderne i efikasne javne uprave kroz optimizaciju, standardizaciju i digitalizaciju administrativnih procedura.

 



Skip to content