Udovički u Sremu i Mačvi o novom Zakonu o opštem upravnom postupku

Potpredsednica Vlade Republike Srbije i ministarka državne uprave i lokalne samouprave dr Kori Udovički obišla je sa saradnicima Sremsku Mitrovicu i Bogatić gde je sa načelnicima i predstavnicima više lokalnih samouprava razgovarala o sprovođenju Zakona o opštem upravnom postupku (ZUP) i primeni odredaba koje se tiču razmene podataka iz službenih evidencija, što će biti obaveza za sve državne organe od 8. juna.

Udovički je poručila da će razmena podataka umnogome olakšati život službenicima, ali i zaposlenima, koji će, primenjujući te odredbe, uvideti da su mnoge procedure koje sada sprovode potpuno nepotrebne.

Ona je naglasila da je neophodna bolja međusobna saradnja svih imajući u vid cilj, a to je da građani i privrednici dobiju zahtevanu uslugu razmenom podataka iz službenih evidencija. U tom kontekstu, ona je pohvalila Opštinu Gornji Milanovac koja u 26 usluga za građane, ne traži ništa osim lične karte.

 

Dijalog sa predstavnicima lokalnih samouprava otvorio je državni sekretar u Ministarstvu Ivan Bošnjak, koji je poručio da novo vreme zahteva nova postupanja i orijentaciju u odnosu administracije i građana i to je upravo ono što donosi ZUP. Bošnjak je rekao da bi od 8. juna administracija morala da se orijentiše ka svojim korisnicima i da od tog datuma počinje nesmetana razmena podataka iz službenih evidencija što je, kako je podsetio, definisao i prethodni Zakon, ali je postojala ozbiljna manjkavost u primeni te odredbe.

Gradonačelnik Sremske Mitrovice Branislav Nedimović je naglasio da lokalne samouprave od 8. juna moraju da počnu sa primenjivanjem odredbe o razmeni podataka iz službenih baza, ali je istakao da je sa aspekta lokalnih samouprava ta odredba u interesu same uprave, jer je njen krajnji rezultat veće zadovoljstvo građana budući da teret pribavljanja dokumenata više neće biti na njima, već na institucijama.

Gradonačelnik je napomenu da jedan od gorućih problema u tom procesu leži u činjenici da postoji mnoštvo nosilaca javnih ovlašćenja, ali da je efikasna i dobra komunikacija organa ključ koji treba da olakša taj zadatak. „Nedovoljno dobro komuniciranje predstavljaće zajednički problem svih institucija“, istakao je Nedimović. U cilju što bolje  i efikasnije  elektronske uprave u Sremskoj Mitrovici on je najavio i planove gradske uprave da se kroz proces komunikacijske kampanje u javnosti promovišu sve dobiti upotrebe elektronske uprave na nivou grada.

Načelnik gradske uprave za opšte i zajedničke poslove Miroslav Jokić, predstavio je  rad gradske uprave i postojeće mehanizme razmene podataka kao i način rada opštinskog uslužnog centra koji je uveden kroz program Exchange. On je najavio i planove o kreiranju novog softvera koji će uvezati sve organe na gradskom nivou.

 

Sastanku u Sremskoj Mitrovici prisustvovali su predstavnici opština Šid, Šabac, Loznica, Mali Zvornik, Krupanj, Pećinci, Ruma, Stara Pazova, Irig, Bački Petrovac, Beočin, Bačka Palanka, kao i predstavnici Ministarstva unutrašnjih poslova, Nacionalne službe za zapošljavanje, Agencija za privredne registre, Centra za socijalni rad, Republičkog geodetskog zavoda i drugi.

Posle posete Sremskoj Mitrovici, potpredsednica Udovički je bila u Opštini Bogatić gde je svojim sagovornicima, čelnicima Opštine, rekla da je već mnogo toga urađeno, da država od građana ne treba da traži informacije koje već ima u sopstvenim evidencijama, već da je dužna da ih razmenjuje prema odredbama ZUP.

Ona je dodala da razmena podataka na takav način u ovom trenutku zavisi isključivo od dobre volje i dogovora i podvukla da to nije složen posao. Ona je podsetila na praksu nekadašnje Službe društvenog knjigovodstva i negativno nasleđe da mora „negde da piše šta je urađeno i šta još treba da se uradi“, ukazavši da u današnje vreme za to zaista nema potrebe.

„Toga moramo da se oslobodimo, mali deo toga treba da tražimo od građana da bismo posao odradili i novi ZUP je upravo korak u tom pravcu“, zaključila  je Udovički.

U Sremskoj Mitrovici je održan drugi od ukupno šest planiranih konsultativnih sastanaka i radionica za predstavnike lokalnih medija, koji će biti organizovani u narednih nekoliko meseci. Te radionice organizuje Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave u okviru projekta „Ka dobroj upravi usmerenoj ka građanima“, uz podršku Fonda za dobru upravu Vlade Velike Britanije.



Skip to content