Остварен значајан напредак у квалитету услуга за грађане

Систем електронске размене докумената између државних институција је једна од највећих користи за грађане и привреду, а  успостављен је напредак у пружању услуга и поједностављењу административних поступака, изјавио је данас министар државне управе и локалне самоуправе Бранко Ружић на представљању извештаја Сигма.

Министар је рекао да је добар правни темељ успостављен усвајањем Закона о управном поступку  и Закона о е-управи, на шта указује ниво задовољства физичких и правних лица.

На порталу отворених податка, како је додао, објављено је више од 200 скупова података од стране 40 институција, овакав правни оквир представља основу за отворене податке, што даље омогућава развој који ће значајно смањити корупцију, повећати конкуретност и транспаретност.

„Од изузетне важности  је да улажемо у државне службенике, као носиоце реформе јавне управе, због чега је уведен систем компетенција како бисмо вршили адекватну селекцију приликом запошљавања, процену њиховог рада, али и развој њихове каријере“, рекао је министар Ружић.

Подсетио је да је основана Национална академија за јавну управу, као централна институција за професионални развој која укључује и запослене на локалном нивоу.

„Сигмин Извештај указује да су се у овом случају вредности индикатора побољшале у пет од седам показатеља у односу на процену из 2017. године што указује на знатан напредак“, истакао је министар.

Српско-корејски центар за информације и приступ, како је додао, проглашен је за најуспешнији центар ове врсте у свету. „У протекле две године, више од 20 000 државних службеника и грађана бесплатно је похађало око 800 различитих програма од којих су многи били дигитални пројекти од посебног значаја за унапређење јавне управе: Адресни регистар, е-Зуп, дигитална платформа за вођење е-Инспектора“, рекао је он.

Од изузетног значаја, према његовим речима, је успостављање информационог система за управљање људским ресурсима који ће значајно олакшати рад запосленима у јединицама за кадрове, јер ће их ослободити досадашњих компликованих процедура.

„Омогућићемо и бољу мобилност кадрова кроз унапређену евиденцију интерног тржишта рада. Сигуран сам да ће ово знатно допринети унапређењу система управљања људским ресурсима у јавној управи у Србији“, рекао је он. „Намера нам је да се посветимо професионализацији лица на положају уз помоћ Националне академије, Програмског савета, СИГМА итд. Програми стручног усавршавања за руководиоце ће помоћи да се формира руководилачка структура, како нижих, тако и виших руководилаца, која ће побољшати ефикасност управе,“, рекао је министар Ружић.

Најавио је и почетак процеса израде нове Стратегије реформе јавне управе за период од 2021. до 2030. године.



Skip to content