Извештај о спроведеној анализи ефеката програма развоја електронске управе у Републици Србији за период 2020 – 2022 састављен је у складу са Законом о планском систему и садржи све информације прописане важећом методологијом. Израђен је у циљу систематичног и конзистетнтног извештаја о спроведеној анализи, са фокусом на информацијама о резултатима спроведене анализе ефеката. Извештај је израђен уз помоћ пројекта „Подршка реформи јавне управе у Србији у оквиру Секторског реформског уговора за сектор реформе јавне управе“
Анализа упоредне праксе и места Републике Србије на међународним листама конкурентности у области е-управе пратити положај Србије у односу на друге државе света и региона на индексима конкурентности, како би се искористила знања других земаља, идентификовале успешне праксе и константно пратили и примењивали иновативни приступи у развоју е-управе
У овом документу приказани су основни резултати широког консултативног процеса који је спроведен у периоду новембра 2018. до фебруара 2019. чији је основни циљ био утврђивање тренутног стања развоја е-управе како у погледу људских и техничких капацитета, стања развоја евиденција/регистара и база података, као и тренутног начина пружања услуга и обраде захтева од стране институција. Урађена је уз подршку пројекта „Програм развоја е-управе –УНДП“
Анализа важећих докумената јавних политика релевантних за развој е- управе спроводи се у циљу конзистентног и усклађеног планирања јавних политика у области е-управе, усмеравајући се на документа јавних политика који дефинисаним циљевима, мерама или активностима могу утицати на развој електронске управе. Урађена је уз подршку пројекта „Програм развоја е-управе –УНДП“
Анализа прописа који утичу на развој е-управе у Републици Србији је део процеса израде Програма развоја е-управе у периоду 2020-2022. године. Ова анализа спроведена је у циљу идентификације прописа који уређују е-управу и утичу на њен рад, анализе ефеката одредби које утичу на рад е-управе и потребе за усклађивањем тих прописа са јавним политикама у области е-управе и предлагања унапређења регулаторног оквира, укључујући измену важећих и доношење нових прописа. Урађена је уз подршку пројекта „Програм развоја е-управе –УНДП“
Анализи ефеката Стратегије развоја електронске управе у Републици Србији за период 2015 – 2018 урађена је за потребу израде Програме развоја е-управе за период 2020-2022. Циљ анализе је да покаже ниво реализиције, учинак и ефекте јавних политика утврђених претходним планским документима. Ова анализа је израђена у оквиру пројекта „Подршка реформи јавне управе у Србији у оквиру Секторског реформског уговора за сектор реформе јавне управе“
Брошура „Шта би требало да знате када оснивате удружење, задужбину или фондацију?“ је намењена новооснованим организацијама цивлног друштва и садржи преглед њихових основних права и обавеза у складу са важећим законима, као и могућности за сарадњу са јавним властима
Брошура „Сарадњом до развоја локалних заједница“ садржи преглед начина и механизама за сарадњу јединица локалне самоуправе и цивилног друштва (сарадња у процесу доношења одлука, буџетска подршка програмима и пројектима ОЦД, сарадња у пружању услуга и партнерства на међународним пројектима ), уз позивање на правни оквир и друге релевантне информације и препоруке
У циљу унапређења интерне комуникације, информисања службеника о постигнутим резултатима и циљевима у оквиру реформе јавне управе, Министарство приређује Билтен Реформа јавне управе. Пред вама је троброј за период јул-септембар 2020. године
У циљу унапређења интерне комуникације, информисања службеника о постигнутим резултатима и циљевима у оквиру реформе јавне управе, Министарство приређује Билтен Реформа јавне управе. Пред вама је троброј за период април-јун 2020. године
„Студију о изводљивости употребе блокчејн технологије у раду јавне управе Републике Србије“ је на основу „Акционог плана за стратегију реформе јавне управе Републике Србије за период 2018-2020“ израдио тим младих стручњака из Сеула, предавача у Српско-корејском информатичко приступном центру, у оквиру пројекта МДУЛС-а и Националне агенције за информационо друштво Владе Републике Кореје
У циљу унапређења интерне комуникације, информисања службеника о постигнутим резултатима и циљевима у оквиру реформе јавне управе, Министарство приређује Билтен Реформа јавне управе. Пред вама је троброј за период јануар-март 2020. године
У циљу лакше припреме за полагања државног стручног испита, као битног услова за рад у органима управе, Министарство државне управе и локалне самоуправе је за потребе свих кандидата израдило Приручник за полагање државног стручног испита. Жеља Министарства да се на најлакши начин приступи припреми и полагању државног стручног испита, условили су неопходност израде новог, значајно измењеног и допуњеног издања Приручника.
Испит за матичаре уведен је у систем 2009. године, а надлежно министарство, поред услова за спровођење овог испита, започело је праксу припреме и штампе Приручника за полагање посебног стручног испита за матичара. Пред вама је пето издање.
Приручник за спровођење Закона о јединственом бирачком списку je значајан алат у раду службеника који су овлашћени за вођење, односно ажурирање бирачког списка. У Приручнику је представљен поступак ажурирања бирачког списка од расписивања избора до закључења бирачког списка, са детаљним објашњењима поступка обавештавања грађана о начину увида у бирачки списак и остваривању права за гласање по месту боравишта у земљи или у иностранству.
Каталог најчешћих албанских имена и презимена са транскрипцијом на српски језик и ћириличко писмо настао је из потребе да се права грађана из албанске заједнице унапреде, у складу са Уставом Републике Србије и релевантним законодавним оквиром. Намењен је запосленима у матичним службама, болницама и породилиштима и доприноси једноставнијем остваривању прописа који уређују начин уписа имена и презимена грађана из албанске заједнице.
У публикацији су представљени резултати истраживања јавног мњења спроведеног је у оквиру програма „Подршка Влада Швајцарске развоју општина кроз унапређење доброг управљања и социјалне укључености – Swiss PRO. Истраживање рађено у периоду од 15. марта до 20. априла 2019. године на територији 50 општина и градова у Србији.
Ситуациона анализа је сачињена као основа за дефинисање делотворног Комуникационог оквира за остваривање видљивости и комуникације о реформама јавне управе и управљања јавним финансијама. Анализирано је тренутно комуникационо окружење и напори за подизање нивоа свести у вези са целокупном реформом јавне управе и управљањем јавним финансијама (укључујуц́и и ПОУ), заједно са утицајем тих напора на свест грађана.
Публикаиција има за циљ да на квалификован и целовит начин представи све облике спровођења стручног усавршавања утврђене законима. Намењена је органима, организацијама и лицима одговорним за управљање људским ресурсима у јавној управи, који ће у наредном периоду у припреми програма стручног усавршавања, поред осталог, бити у потреби и да дефинишу најадекватније облике и методе реализације обука. Приређена је у оквиру пројекта „Подршка реформи јавне управе у Републици Србији“, уз подршку Немачке развојне сарадње у Србији
Публикација представља значајан алат јединицама локалне самоуправе у примени Закона о запосленима у аутономним покрајинама и јединицама локалне самоуправе који је донео озбиљне и корените промене локалних управа. Приређена је у оквиру Пројекта „Управљање људским ресурсима у локалној самоуправи“, уз подршку Савета Европе.
Овај позициони документ поставља оквир и општу оцену потенцијала за повећање продуктивности запослених у држави. Сврха овог документа јесте стварање слике о обиму, специфичностима и простору за модернизацију најбитнијих функција државе, те су подаци првенствено информативног карактера.
Лифлет о потенцијалима за повећање продуктивности запослених у држави
Лифлет објашњава појам управљачке одговорорности и њен значај за систем државне управе. Израђен је уз подршку Владе Уједињеног Краљевства, у оквиру Пројекта „Подршка реформама у Србији“
Публикација има за циљ да на једноставан начин и кроз конкретне примере приближи одредбе Закона о удружењима свим субјектима на које се односи.
Публикација је приређена у циљу упознавања стручне и шире јавности са значајем реформе инспекцијског надзора и новим законским решењима који је систем инспекција променио из корена. Израда овог водича омогућена је уз помоћ Америчке агенције за међународни развој (УСАИД) и “Пројекта за боље услове пословања“.
Сви се у неком тренутку нашег живота можемо сусрети са судским системом, хтели ми то или не. Овај водич даје основне информације како би се приближио судски поступак и поступци пред независним институцијама у циљу бољег разумевања права и обавеза које имамо када започне судски поступак. На крају, Водич пружа листу пружалаца бесплатне правне помоћи којима се странке могу обратити за подршку.
Публикација је намењенаинспекторима који контролишу прописе из области привредем како би боље разумели тржишну економију и њене принципе. Приређена је захваљујући „Пројекту за боље услове пословања“ УСАИД-а.
Инспекцијски надзор се великим делом обавља путем комуникације са надзираним субјектима. Стога су вештине комуникације веома значајне за ефикасност обављања надзора. Публикација је припремљена у сарадњи са УСАИД-ом, у оквиру „Пројекта за боље услове пословања“