ЈАВНИ ПОЗИВ ЗА РАСПОДЕЛУ СРЕДСТАВА, Службени гласник РС, број: 87/24 од 1. новембра 2024. године. Рок за подношење пријава за расподелу средстава је 20 дана од дана објављивања Јавног позива у „Службеном гласнику РС“. Рок за подношење пријава истиче 21. новембра 2024. године у поноћ.

На основу члана 9. Правилника о начину и критеријумима расподеле средстава за финансирање програма     подршке развоју и функционисању система локалне самоуправе („Службени гласник РС”, бр. 101/21 и 69/24)

Република Србија

МИНИСТАРСТВО ДРЖАВНЕ УПРАВЕ И ЛОКАЛНЕ САМОУПРАВЕ

расписује

ЈАВНИ ПОЗИВ

за расподелу средстава

Расподела средстава ће се вршити на основу поднетих пријава које садрже предлоге пројеката поднетих за одређене намене у укупном износу од 55.255.000,00 динара. Максимални износ средстава који се може одобрити по пријави за једну намену не може бити већи од 10% укупно опредељених средстава у буџету у календарској години за ту намену.

  1. Пружање финансијске помоћи јединици локалне самоуправе у пуном или делимичном износу недостајућих средстава, за реализацију нових или завршетак започетих пројеката који се финансирају из буџета јединице локалне самоуправе, а од посебног су значаја за јединице локалне самоуправе, локални економски развој, инвестиције и запошљавање у јединици локалне самоуправе. Наведени пројекти се могу поднети за: изградњу, реконструкцију, доградњу, санацију и адаптацију комуналне инфраструктуре, објеката-зграда јединица локалне самоуправе (објекти школа, предшколских установа и других нивоа образовања, културе, спортских објеката и др.), радови на градским трговима и парковима, радови на јавној расвети и видео надзору; радови на објектима пијаца и радови на санацији локалних мостова.

Критеријуми за утврђивање предлога за расподелу средстава:

  • у којој мери поднети пројекти доприносе остваривању изворних и поверених послова и циљева одрживог развоја јединице локалне самоуправе и родне равноправности;
  • спремност пројекта за реализацију, у смислу претходно обезбеђене и достављене пројектне документације (издата грађевинска дозвола, акт надлежног органа на основу којег започиње извођење радова на пројекту за који је поднета пријава, закључен уговор, спецификација радова и документација која се односи на спроведене поступке јавне набавке који су претходили закључивању уговора);
  • стање већ започетих пројеката на основу поднетих извештаја надзорног органа, који садржи податке о укупној финансијској, односно уговореној вредности пројекта, року у ком се предвиђа завршетак пројеката, у којој фази реализације се налазе пројекти, количину и врсту изведених радова, неопходна средства за реализацију започетих пројеката са спецификацијом радова;
  • могућност јединица локалне самоуправе за суфинасирање пројекта;
  • оправданост и одрживост пројекта, са становишта побољшања животног стандарда и услова живота грађана на територији јединице локалне самоуправе.

Потребна документација коју су заинтересоване јединице локалне самоуправе дужне да поднесу уз пријаву за доделу средстава:

  • правилно попуњен Образац за намену 1;
  • извод из буџета јединице локалне самоуправе за средства планирана за реализацију пројекта, односно изјава градоначелника/председника општине о средствима која ће се обезбедити за финансирање пројекта;
  • пројекат за извођење или главни пројекат по којем је издат акт надлежног органа на основу којег се изводе радови (у оригиналу или копији скенирано у електронском формату).

Уз пројекат за извођење доставља се следећа документација у електронском формату на CD, USB или WeTransfer-ом:

  • скениране стране на којима се види изјава главног пројектанта и изјава одговорних пројектаната којима се потврђује да је пројекат израђен у складу са локацијским условима, грађевинском дозволом, пројектом за грађевинску дозволу, прописима и правилима струке;
  • уз главни пројекат по којем је издат акт надлежног органа на основу којег се изводе радови доставља се CD са следећом документацијом:

скениране стране на којима се види потврда о извршеној техничкој контроли и печат органа надлежног за издавање акта на основу којег започиње извођење радова и акт надлежног органа на основу којег се изводе радови на пројекту за који је поднета пријава.

Сва наведена документација доставља се сложена по редоследу:

  • пројектна документација, дозволе, сагласности и други акти надлежних органа који се односе на пројекат;
  • извод из буџета јединице локалне самоуправе уколико су средства планирана за реализацију пројекта, односно изјава градоначелника/председника општине о средствима која ће се обезбедити за финансирање пројекта;
  • извештај надзорног органа који садржи податке: у којој фази се налази пројекат, колико је средстава потребно за реализацију започетог пројекта, која је укупна финансијска вредност пројекта и у ком року се предвиђа завршетак започетог пројекта.

Уз потребну документацију може се доставити и друга документација која доприноси или приказује ефекат поднете пријаве на побољшање пословног окружења (Сертификат о повољном пословном окружењу – BFC/Business Friendly Certification, повећање запошљавања и др.).

  1. Пружање финансијске помоћи јединици локалне самоуправе у циљу бржег и квалитетнијег увођења е-управе и савремених информационих технологија ради унапређења и модернизације рада органа јединице локалне самоуправе у циљу квалитетнијег пружања услуга, као и техничких услова за електронско повезивање са државним и другим органима и организацијама.

Kритеријуми за утврђивање предлога за расподелу средстава:

  • утицај пружања помоћи на повећање ефикасности пружања услуга грађанима и привреде;
  • циљеви развоја електронске управе;
  • потребу за подизањем постојећег нивоа техничко-информатичке и просторне опремљености органа јединице локалне самоуправе;
  • као и техничких услова за електронско повезивање са државним и другим органима и организацијама.

Потребна документација коју су заинтересоване јединице локалне самоуправе дужне да поднесу уз пријаву за доделу средстава:

  • правилно попуњен Образац за намену 2;
  • елаборат који садржи детаљно обрађене показатеље за све наведене критеријуме са предрачуном/спецификацијом опреме за коју се планира набавка;
  • извод из буџета јединице локалне самоуправе за средства планирана за реализацију пројекта, односно изјава градоначелника/председника општине о средствима која ће се обезбедити за финансирање пројекта.
  1. Пружање помоћи јединици локалне самоуправе у организацији културних спортских, туристичких и других манифестација које су од посебног значаја за грађане на њеној територији, као и ради омогућавања адекватног прилаза установама јавних служби особама са инвалидитетом.

Критеријуми  за утврђивање предлога за расподелу средстава:

  • оправданост пројекта у циљу организовања и одржавања важних догађаја, културних, спортских, туристичких и других манифестација за саму јединицу локалне самоуправе;
  • оправданост потребе за финансирањем адекватног прилаза установама јавних служби особама са инвалидитетом.

Потребна документација коју су заинтересоване јединице локалне самоуправе дужне да поднесу уз пријаву за доделу средстава:

  • правилно попуњен Образац за намену 3;
  • План и програм финансирања конкретног културног, спортског, туристичког или другог догађаја који је од посебног значаја за грађане на територији јединице локалне самоуправе која подноси пријаву;
  • финансијска, правна, техничка и друга документација о испуњавању услова за финансирањем адекватног прилаза установама јавних служби особама са инвалидитетом (приступне рампе);
  • извод из буџета јединице локалне самоуправе за средства планирана за реализацију пројекта, односно изјава градоначелника/председника општине о средствима која ће се обезбедити за финансирање пројекта.
  1. Пружање финансијске помоћи јединицама локалне самоуправе у реализацији пројеката који доприносе превентивном деловању на смањењу ризика од климатских промена, као и елементарних и других непогода, у циљу заштите имовинских интереса јединица локалне самоуправе и грађана.

Критеријуми  за утврђивање предлога за расподелу средстава:

  • адекватност предложеног пројекта за допринос заштити имовинских интереса јединица локалне самоуправе и грађана;
  • оправданост предложеног пројекта у циљу превентивног деловања на могуће последице климатских промена, елементарних и других непогода.

Потребна документација коју су заинтересоване јединице локалне самоуправе дужне да поднесу уз пријаву за доделу средстава:

  • правилно попуњен Образац за намену 4;
  • План финансирања превентивних мера на смањењу ризика од климатских промена као и елементарних и других непогода, а све у циљу заштите имовинских интереса јединица локалне самоуправе и грађана;
  • Информација о учесталости ризика од елементарних и других непогода и штета насталих деловањем истих у претходне три године;
  • извод из буџета јединице локалне самоуправе за средства планирана за реализацију пројекта, односно изјава градоначелника/председника општине о средствима која ће се обезбедити за финансирање пројекта.
  1. Пружање финансијске помоћи јединицама локалне самоуправе у циљу подршке успостављања нове или даљег развоја успостављене сарадње две или више јединица локалне самоуправе ради ефикасније организације рада, уступања појединих послова из оквира својих изворних надлежности или унапређења квалитета и доступности услуга грађанима и привреди образовањем заједничких органа и служби, предузећа, установа и других организација чији су они оснивачи, у складу са законом.

Kритеријуми  за утврђивање предлога за расподелу средстава:

  • да ли ће јединице локалне самоуправе (општине и/или градови) за реализацију пројекта успоставити сарадњу и усвојити споразум о сарадњи у складу са Законом о локалној самоуправи;
  • да ли ће јединице локалне самоуправе које већ имају потписан споразум о сарадњи реализацијом пројекта унапредити или проширити обављање делатности на коју се конкретна сарадња односи;
  • који број јединица локалне самоуправе учествује у успостављању сарадње;
  • могућност јединица локалне самоуправе за суфинансирање пројекта увидом у буџет јединице локалне самоуправе;
  • на који начин сарадња доприноси остваривању изворних и поверених послова јединица локалне самоуправе;
  • на који начин сарадња јединица локалне самоуправе унапређује пружање услуга грађанима и привреди;
  • оправданост и одрживост пројекта, са становишта трајног побољшања животног стандарда и услова живота грађана на територији јединица локалних самоуправа на које се пријава односи.

Потребна документација коју су заинтересоване јединице локалне самоуправе дужне да поднесу уз пријаву за доделу средстава:

  • правилно попуњен Образац за намену 5;
  • План о потписивању и дефинисању одговарајућег Споразума о међуопштинској сарадњи  у складу са постојећим законским оквиром, уколико се конкурише за успостављање нове међуопштинске сарадње између две или више јединица локалне самоуправе;
  • Изјава о партнерству потписана од стране градоначелника/председника општине;
  • поред јединица локалне самоуправе, као партнери могу да конкуришу градске општине, под условом да је носилац пројекта или један од партнера град оснивач;
  • предузећа, установе и друге организације којима су оснивачи јединице локалне самоуправе – потписнице споразума о међуопштинској сарадњи, могу бити учесници у реализацији активности на пројекту у складу са предвиђеним Споразумом о међуопштинској сарадњи;
  • потписан одговарајући Споразум о међуопштинској сарадњи  у складу са постојећим законским оквиром, уколико се конкурише за унапређење постојеће међуопштинске сарадње између две или више јединица локалне самоуправе;
  • извод из буџета јединице локалне самоуправе за средства планирана за реализацију пројекта, односно изјава градоначелника/председника општине о средствима која ће се обезбедити за финансирање пројекта.

Свака јединица локалне самоуправе може да на јавни позив поднесе по једну пријаву за сваку од намена.

Јединици локалне самоуправе се могу одобрити средства за највише две пријаве по јавном позиву, а за различите намене.

Градске општине могу поднети пријаву на јавни позив само уз сагласност града која се потврђује актом градоначелника.

Поступак одабира пријава и начин преноса средстава

 Комисија за спровођење поступка и утврђивање предлога за расподелу средстава утврђује Предлог одлуке о расподели средстава и доставља га министру државне управе и локалне самоуправе.

Одлуку доноси министар државне управе и локалне самоуправе.

Одлука садржи: назив јединице локалне самоуправе којој се средства додељују, намену и износ средстава која се додељују.

Одлука се објављује у „Службеном гласнику Републике Србије“ и на веб презентацији Министарства.

Министарство ће закључити уговоре о коришћењу средстава са јединицама локалне самоуправе којима су средства додељена.

Начин пријављивања и рок за подношење пријава за расподелу средстава

Министарство ће објавити јавни позив у „Службеном гласнику Републике Србије“ и на веб презентацији Министарства: www.mduls.gov.rs.

                   Рок за подношење пријава за расподелу средстава је 20 дана од дана објављивања јавног позива у „Службеном гласнику Републике Србије”. 

                      Пријава за расподелу средстава доставља се електронским путем, потписана, скенирана у ПДФ формату и у Word формату на имејл адресу: fond.lokal@mduls.gov.rs на Обрасцу – Образац бр. 1 – за намену 1; Образац бр. 2 – за намену 2, Образац бр. 3 – за намену 3, Образац бр. 4 – за намену 4 и Образац бр. 5 – за намену 5, који се преузимају на веб презентацији Министарства: www.mduls.gov.rs .

Уз пријаву се, електронским путем, доставља и сва неопходна документација наведена у јавном позиву.

Уз пријаву се, такође достављају, подаци лица задуженог за обавезу достављања извештаја, праћење реализације уговорених обавеза, као и извршење Уговора.

Изузетно, уколико јединица локалне самоуправе није у могућности да пријаву и документацију пошаље електронском поштом, може је доставити и путем редовне поште, на адресу:

Министарство државне управе и локалне самоуправе

Комисија за спровођење поступка и утврђивање предлога за расподелу средстава

11000 Београд, Бирчанинова 6

Уколико се документација доставља путем редовне поште, документација се предаје у затвореној коверти са назнаком „Пријава за Јавни позив за расподелу средстава“, са пуном адресом пошиљаоца на полеђини коверте.

Комисија ће разматрати само пријаве које су благовремено поднете. Неблаговремене и непотпуне пријаве за расподелу се неће разматрати.

Комисија може вршити додатну проверу поднете документације и тражити додатне информације, али само од јединица локалне самоуправе које су испуниле услове из јавног позива.

Информације неопходне за учешће на јавном позиву могу се добити на телефон Министарства државне управе и локалне самоуправе, Сектор за регистре и локалну самоуправу, број: 011/3620-148; 011/2686-786 и 011/3643-966. 

Министарство државне управе и локалне самоуправе

Комисија за спровођење поступка и утврђивање предлога за расподелу средстава

број: 002413596 2024 14800 007 005 012 002 од 31. октобра 2024. године.

Ради информисања и што ефикасније припреме, у наставку можете преузети:

  1. PRIJAVA za NAMENU 1-građevinski i ostali projekti
  2. PRIJAVA za NAMENU 2- modernizacija rada
  3. PRIJAVA za NAMENU 3-kulturne manifestacije, posebne potrebe
  4. PRIJAVA za NAMENU 4-preventivno delovanje
  5. PRIJAVA za NAMENU 5-Međuopštinska saradnja
  6. Model-izjave-o-partnerstvu-za-cilj-A-1
  7. Model-izjave-o-partnerstvu-za-cilj-B-1
  8. Smernice za pripremu predloga projekata
  9. Javni poziv novembar 2024

Одлукa о расподели средстава која је објављена у Службеном гласнику 95/24 од 29. новембра 2024. године



Skip to content