Ministar državne uprave i lokalne samouprave Branko Ružić primio je danas prvu grupu studenata sa Pravnog fakulteta koji će u narednom periodu stručnu praksu obaviti u ovom Ministarstvu u oblastima koje se odnose na upravni postupak, razvoj elektronske uprave, sistem lokalne samouprave, matične knjige i registre i ljudska i manjinska prava i slobode, kao i u oblasti izgradnje kapaciteta i stručnog usavršavanja u državnim organima i organima jedinicama lokalne samouprave.
Ministar je studentima poželeo dobrodošlicu i izrazio uverenje da će im praksa u Ministarstvu biti korisna.
„Verujem da će ova stručna praksa dodatno pomoći studentima da sagledaju perspektivu i mogućnosti koje pruža rad u državnim organima, kao i da će znati da prepoznaju koliko je rad u upravi značajan za razvoj i napredak u mnogim društvenim oblastima“, rekao je ministar Ružić.
Studenti će, pored mentora – nastavnika Fakulteta, imati priliku da praktično rade sa supervizorima prakse – državnim službenicima Ministarstva, koji već imaju mentorska iskustva i potrebne veštine i sposobnosti za prenos znanja na studente polaznike prakse. Ovo je prvi put da studenti Pravnog fakuteta obavljaju praksu u državnoj upravi.
Stručna praksa organizuje se kao obavezna za studente osnovnih studija, što znači da donosi određeni broj ESPB na ovom nivou studija. Izbor studenata/studentkinja za učešće u stručnoj praksi vršio je Pravni fakultet, a po njenom završetku, Ministarstvo i Pravni fakultet će izdati potvrde studentima o pohađanju prakse.
Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave i Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu – Institut za pravne i društvene nauke, Centar za javnu upravu potpisali su sporazum o saradnji 7. juna 2016. godine, a krajem prošle godine utvrđen je i Program saradnje za 2020. godinu, koji se prevashodno bazira na podršci studentima da kroz studentsku stručnu praksu i interaktivna predavanja državnih službenika Ministarstva na Pravnom fakultetu, kako bi studenti stekli potrebna praktična znanja u temama u kojima već imaju stečena teorijska znanja u nastavi.