Oblast stručnog usavršavanja jedan je od prioriteta kome Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave, u partnerstvu sa Nacionalnom akademijom za javnu upravu, Savetom za stručno usavršavanje zaposlenih u jedinicama lokalne samouprave i Stalnom konferencijom gradova i opština, ali i svim jedinicama lokalne samouprave, posvećuje posebnu pažnju.
U prethodnih nekoliko godina, inoviran je i implementiran normativni okvir koji je omogućio uvođenje najsavremenijih principa i standarda u sistem stručnog usavršavanja zaposlenih u javnoj upravi.
Službenicima, ali i njihovim rukovodiocima u organima jedinica lokalne samouprave stručno usavršavanje je prvi put postalo dostupno pod istim uslovima kao i ostalim kategorijama zaposlenih u javnoj upravi, a prve analize vrednovanja tog procesa ukazuju da novi sistem stručnog usavršavanja već ostvaruje svoje reformske ciljeve u izgradnji i razvoju ličnih i profesionalnih znanja i veština, odnosno sposobnosti zaposlenih u jedinicama lokalne samouprave.
U želji da podržimo ovaj proces, a pre svega jedinice lokalne samouprave, priredili smo Vodič za pripremu i sprovođenje programa stručnog usavršavanja za zaposlene u jedinicama lokalne samouprave, koji daje detaljan prikaz svih segmenata i faza u razvoju, pripremi, donošenju i sprovođenju programa obuke, uz neophodne i korisne za ujednačavanje prakse u radu organa jedinica lokalne samouprave, modele akata i obrazaca za sprovođenje postupaka opisanih u okviru Vodiča.
Ovaj vodič pripremljen je uz podršku Projekta „Upravljanje ljudskim resursima u lokalnoj samoupravi – Faza 2“, koji već nekoliko godina uspešno realizuju Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave, Savet Evrope i Stalna konferencija gradova i opština, uz finansijsku podršku Evropske unije i Saveta Evrope.