MINISTARSTVO DRŽAVNE UPRAVE I LOKALNE SAMOUPRAVE – UPRAVNI INSPEKTORAT na osnovu člana 54. stav 1. Zakona o državnim službenicima („Službeni glasnik RS“, br. 79/05, 81/05-ispravka, 83/05-ispravka, 64/07, 67/07-ispravka, 116/08, 104/09, 99/14, 94/17, 95/18 i 157/20), člana 9. stav 1. Uredbe o internom i javnom konkursu za popunjavanje radnih mesta u državnim organima („Službeni glasnik RS”, br. 2/19 i 67/21) i zaključka Komisije za davanje saglasnosti za novo zapošljavanje i dodatno radno angažovanje kod korisnika javnih sredstava 51 Broj: 112-8874/2021 od 28. septembra 2021. godine godine oglašava
JAVNI KONKURS
ZA POPUNJAVANJE IZVRŠILAČKOG RADNOG MESTA
I Organ u kome se radno mesto popunjava:
Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave – Upravni inspektorat, Beograd, Birčaninova broj 6.
II Radno mesto koje se popunjava:
radno mesto za evidencione i opšte poslove – zvanje mlađi savetnik, radni odnos na neodređeno vreme, sistematizovano pod rednim brojem 146. Pravilnika o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u Ministarstvu državne uprave i lokalne samouprave, Upravni inspektorat, Grupa za analitičke, statističko-evidencione, kadrovske i opšte pravne poslove, 1 izvršilac;
mesto rada: Beograd
Opis posla: Prikuplja i analizira podatke i vrši procenu potreba za nabavkom usluga i dobara za potrebe Upravnog inspektorata; vodi evidenciju informatičke opreme i ostalih osnovnih sredstava; ostvaruje saradnju sa nadležnim državnim organima radi efikasnog funkcionisanja računarske opreme; učestvuje u praćenju i analizi potreba za obukama i stručnim usavršavanjem državnih službenika, vodi evidenciju o stručnom usavršavanju državnih službenika, učestvuje u pripremi akata kojima se odlučuje o pravima, dužnostima i odgovornostima zaposlenih, vodi evidenciju predmeta, stara se o njihovom dostavljanju u rad i daje obaveštenja o njihovom kretanju; zavodi, ekspeduje i arhivira predmete; obavlja poslove organizacije putovanja i sastanaka zaposlenih; stara se o ažurnom vođenju evidencija o korišćenju službenih vozila i njihovom urednom održavanju; vodi evidenciju o izdatim putnim nalozima; obavlja i druge poslove po nalogu rukovodioca Grupe.
Uslovi: Stečeno visoko obrazovanje iz naučne, odnosno stručne oblasti iz polja prirodno-matematičkih, tehničko-tehnoloških ili društveno-humanističkih nauka na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, najmanje jednu godinu radnog iskustva u struci ili najmanje pet godina radnog staža u državnim organima, položen državni stručni ispit, kao i potrebne kompetencije za obavljanje poslova radnog mesta.
III Kompetencije koje se proveravaju u izbornom postupku:
Saglasno članu 9. Zakona o državnim službenicima, pri zapošljavanju u državni organ kandidatima su pod jednakim uslovima dostupna sva radna mesta i izbor kandidata vrši se na osnovu provere kompetencija.
Izborni postupak sprovodi se iz više obaveznih faza u kojima se proveravaju opšte funkcionalne, posebne funkcionalne i ponašajne kompetencije i faze u kojoj se sprovodi intervju sa komisijom.
Kandidatima koji učestvuju u izbornom postupku prvo se proveravaju opšte funkcionalne kompetencije.
Provera opštih funkcionalnih kompetencija:
- Organizacija i rad državnih organa RS – proverava se putem testa, testiranje se obavlja na računaru ili u papirnoj formi;
- Digitalna pismenost – proverava se rešavanjem zadataka praktičnim radom na računaru;
- Poslovna komunikacija – proverava se pisanom simulacijom.
Napomena: U pogledu provere opšte funkcionalne kompetencije Digitalna pismenost (posedovanje znanja i veština u osnovama korišćenja računara, osnovama korišćenja interneta, obradi teksta i tabela, tabelarne kalkulacije), ako kandidat poseduje važeći sertifikat, potvrdu ili drugi pisani dokaz o posedovanju ove kompetencije i želi da na osnovu njega bude oslobođen testiranja kompetencije Digitalna pismenost, neophodno je da uz prijavni obrazac (uredno i u potpunosti popunjen u delu *Rad na računaru), dostavi i traženi dokaz u originalu ili overenoj fotokopiji.
Komisija može odlučiti da se kandidatu izvrši provera navedene kompetencije, ako uvidom u dostavljeni dokaz ne može potpuno da oceni posedovanje ove kompetencije na nivou koji je neophodan za obavljanje poslova na radnom mestu.
Informacije o materijalu za pripremu kandidata za proveru opštih funkcionalnih kompetencija mogu se naći na sajtu Službe za upravljanje kadrovima, www.suk.gov.rs.
Provera posebnih funkcionalnih kompetencija:
Nakon prijema izveštaja o rezultatima provere opštih funkcionalnih kompetencija, među kandidatima koji su ispunili merila za proveru opštih funkcionalnih kompetencija, vrši se provera posebnih funkcionalnih kompetencija i to:
- Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada studijsko-analitičkih poslova (Prikupljanje i obrada podataka iz različitih izvora, uključujući i sposobnost kritičkog vrednovanja i analiziranja dostupnih informacija) – proverava se usmenom simulacijom.
- Propisi iz nadležnosti i organizacije organa : Zakon o državnoj upravi („Službeni glasnik RS“, br. 79/05, 101/07, 95/10, 99/14, 30/18 i 47/18); Zakon o upravnoj inspekciji („Službeni glasnik RS”, broj 87/11) – proverava se usmenom simulacijom.
- Relevantni propisi iz delokruga radnog mesta: Uredba o kancelarijskom poslovanju organa državne uprave („Službeni glasnik RS“, br. 21/20 i 32/21); Uputstvo o kancelarijskom poslovanju organa državne uprave („Službeni glasnik RS“, br. 10/93, 14/93, 67/16 i 3/17); Uredba o načinu korišćenja službenih vozila („Službeni glasnik RS“, br. 49/14 i 15/15) – proverava se usmenom simulacijom.
Informacije o materijalu za pripremu kandidata za proveru posebnih funkcionalnih kompetencija mogu se naći na internet prezentaciji Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave www.mduls.gov.rs.
Provera ponašajnih kompetencija:
Ponašajne kompetencije (Upravljanje informacijama; Upravljanje zadacima i ostvarivanje rezultata; Orijentacija ka učenju i promenama; Izgradnja profesionalnih odnosa; Savesnost, posvećenost i integritet; Upravljanje ljudskim resursima; Strateško upravljanje) – proverava se putem psihometrijskih testova, intervjua baziranom na kompetencijama i uzoraka ponašanja.
Intervju sa komisijom i vrednovanje kandidata:
Procena motivacije za rad na radnom mestu i prihvatanje vrednosti državnih organa – proverava se putem intervjua sa komisijom (usmeno).
IV Adresa na koju se podnosi popunjen obrazac prijave: Prijave na konkurs šalju se poštom ili se podnose neposredno na adresu: Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave – Upravni inspektorat, Birčaninova 6, 11000 Beograd sa naznakom „Za javni konkurs” ili elektronskim putem na adresu: vesna.bogicevic@mduls.gov.rs.
Napomena: Ako se prijava podnosi elektronskim putem, na mestu koje je predviđeno za potpis unosi se ime i prezime kandidata, a kandidat prijavu potpisuje pre početka prve faze izbornog postupka.
V Lice zaduženo za davanje obaveštenja o konkursu: Vesna Bogićević, telefon: 011 311 3459 od 9,00 do 12,00 časova radnim danom.
VI Opšti uslovi za zaposlenje: Državljanstvo Republike Srbije; da je kandidat punoletan; da kandidatu ranije nije prestajao radni odnos u državnom organu zbog teže povrede dužnosti iz radnog odnosa i da nije osuđivan na kaznu zatvora od najmanje šest meseci.
VII Rok za podnošenje prijava: Rok za podnošenje prijava je 8 dana i počinje da teče narednog dana od dana objavljivanja javnog konkursa u periodičnom izdanju oglasa Nacionalne službe za zapošljavanje.
VIII Prijava na javni konkurs vrši se na Obrascu prijave koji je dostupan na internet prezentaciji Službe za upravljanje kadrovima www.suk.gov.rs i Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave www.mduls.gov.rs ili u štampanoj verziji na pisarnici Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave, Birčaninova broj 6, Beograd.
Prilikom predaje prijave na javni konkurs prijava dobija šifru pod kojom podnosilac prijave učestvuje u daljem izbornom postupku. Šifra prijave unosi se u obrazac prijave nakon što komisija sastavi spisak kandidata među kojima se sprovodi izborni postupak. Podnosilac prijave se obaveštava o dodeljenoj šifri u roku od tri dana od prijema prijave, dostavljanjem navedenog podatka na način koji je u prijavi naznačio za dostavu obaveštenja.
IX Dokazi koje prilažu kandidati koji su uspešno prošli faze izbornog postupka pre intervjua sa Konkursnom komisijom: original ili overena fotokopija uverenja o državljanstvu; original ili overena fotokopija izvoda iz matične knjige rođenih; original ili overena fotokopija diplome kojom se potvrđuje stručna sprema; original ili overena fotokopija dokaza o položenom državnom stručnom ispitu za rad u državnim organima (kandidati sa položenim pravosudnim ispitom umesto dokaza o položenom državnom stručnom ispitu, podnose dokaz o položenom pravosudnom ispitu), original ili overena fotokopija dokaza o radnom iskustvu u struci (potvrda, rešenje i drugi akti iz kojih se vidi na kojim poslovima, u kom periodu i sa kojom stručnom spremom je stečeno radno iskustvo).Državni službenik koji se prijavljuje na javni konkurs, umesto uverenja o državljanstvu i izvoda iz matične knjige rođenih podnosi rešenje o raspoređivanju ili premeštaju na radno mesto u organu u kome radi ili rešenje da je neraspoređen. Svi dokazi se prilažu u originalu ili u fotokopiji koja je overena kod javnog beležnika (izuzetno u gradovima i opštinama u kojima nisu imenovani javni beležnici, priloženi dokazi mogu biti overeni u osnovnim sudovima, sudskim jedinicama, prijemnim kancelarijama osnovnih sudova, odnosno opštinskim upravama kao povereni posao).
Kao dokaz se mogu priložiti i fotokopije dokumenata koje su overene pre 1. marta 2017. godine u osnovnim sudovima, odnosno opštinskim upravama.Napomena:
Zakonom o opštem upravnom postupku („Službeni glasnik RSˮ, br. 18/16 i 95/18) propisano je, između ostalog, da su organi u obavezi da po službenoj dužnosti, kada je to nephodno za odlučivanje u skladu sa zakonskim rokovima, besplatno razmenjuju, vrše uvid, obrađuju i pribavljaju lične podatke o činjenicima sadržanim u službenim evidencijama, osim ako stranka izričito izjavi da će podatke pribaviti sama.
Dokumenta o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija su: uverenje o državljanstvu, izvod iz matične knjige rođenih, uverenje o položenom državnom stručnom ispitu za rad u državnim organima/uverenje o položenom pravosudnom ispitu/uverenje o položenom ispitu za inspektora.
Potrebno je da kandidat u delu Izjava* u obrascu prijave, zaokruži na koji način želi da se pribave njegovi podaci iz službenih evidencija.
X Rok za podnošenje dokaza:
Kandidati koji su uspešno prošli prethodne faze izbornog postupka, pre intervjua sa Konkursnom komisijom pozivaju se da u roku od pet radnih dana od dana prijema obaveštenja dostave dokaz o ispunjenosti uslova za zaposlenje.
Dokazi se dostavljaju na adresu: Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave – Upravni inspektorat, Birčaninova 6, 11000 Beograd.
Kandidati koji ne dostave dokaze koji se prilažu u konkursnom postupku, odnosno koji na osnovu dostavljenih ili pribavljenih dokaza ne ispunjavaju uslove za zaposlenje, pisanim putem se obaveštavaju da su isključeni iz daljeg izbornog postupka.
XI Vrsta radnog odnosa: Radni odnos zasniva se na neodređeno vreme.
XII Datum i mesto provere kompetencija kandidata u izbornom postupku:
Sa kandidatima čije su prijave blagovremene, dopuštene, razumljive, potpune i koji ispunjavaju uslove predviđene oglasom o javnom konkursu, na osnovu podataka navedenih u obrascu prijave na konkurs, izborni postupak će se sprovesti, počev od 7. februara 2022. godine, o čemu će kandidati biti obavešteni pisanim putem na adrese koje su naveli u svojim prijavama.
Provera opštih funkcionalnih kompetencija, posebnih funkcionalnih kompetencija i ponašajnih kompetencija obaviće se u Službi za upravljanje kadrovima, Palata Srbija Novi Beograd, Bulevar Mihaila Pupina broj 2. (istočno krilo).
Intervju sa Konkursnom komisijom će se obaviti u prostorijama Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave – Upravnog inspektorata, 11000 Beograd, Dečanska 8, 5. sprat.
Kandidati koji su uspešno prošli jednu fazu izbornog postupka obaveštavaju se o datumu, mestu i vremenu sprovođenja naredne faze izbornog postupka na brojeve telefona ili adrese koje su naveli u obrascima prijave.
Napomene:
Kao državni službenik na izvršilačko radno mesto, može da se zaposli i lice koje nema položen državni stručni ispit, ali je dužno da ga položi u propisanom roku.
Položen državni stručni ispit nije uslov, niti prednost za zasnivanje radnog odnosa.
Probni rad je obavezan za sve koji prvi put zasnivaju radni odnos u državnom organu. Probni rad za radni odnos na neodređeno vreme traje šest meseci. Državni službenik na probnom radu, koji je zasnovao radni odnos na neodređeno vreme i državni službenik koji je zasnovao radni odnos na neodređeno vreme, a koji nema položen državni stručni ispit, polaže državni stručni ispit u roku od šest meseci od dana zasnivanja radnog odnosa.
Neblagovremene, nedopuštene, nerazumljive ili nepotpune prijave biće odbačene.
Javni konkurs sprovodi Konkursna komisija koju je imenovao direktor – glavni upravni inspektor Upravnog inspektorata.
Ovaj konkurs je objavljen na internet prezentaciji Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave, na oglasnoj tabli, na portalu e-uprave, na internet prezentaciji i periodičnom izdanju oglasa Nacionalne službe za zapošljavanje i na internet prezentaciji Službe za upravljanje kadrovima.
Svi izrazi, pojmovi, imenice, pridevi i glagoli u ovom oglasu koji su upotrebljeni u muškom gramatičkom rodu, odnose se bez diskriminacije i na osobe ženskog pola.
Preuzmite:
Obrazac prijave – evidencioni i opšti poslovi
Uredba o kancelarijskom poslovanju organa državne uprave
Uredba o načinu korišćenja službenih vozila
Uputstvo o kancelarijskom poslovanju organa državne uprave
Lista kandidata koji su ispunili merila za izbor povodom javnog konkursa Upravnog inspektorata