Državni sekretar Ivan Bošnjak izjavio je na online sastanku na kome je predstavljena publikacija OECD/SIGMA-e „Government at glance – Western Balkans“ da Srbija intenzivno radi na novoj strategiji reforme javne uprave 2021-2030 i da se ona bazira na SIGMA principima dobre uprave uz naročito uvažavanje svih dosadašnjih monitoring izveštaja i preporuka koje je SIGMA izradila.
On je istakao da razvoj elektronske uprave predstavlja visok prioritet Vlade, pa uvođenje elektronskih usluga za krajnje korisnike, kao i digitalizacija rada Vlade i kompletne javne uprave ostvaruju rezultate, a usvojen je i novi Program e-uprave.
Reforma se sve više približava potrebama građana i sve više rezultata se prepoznaje na lokalnom nivou gde građani najpre susreću sa upravom. „Protekli period karakteriše veliki broj usvojenih propisa i strateških dokumenata koji su omogućili pokretanje velikog broja eUsluga čime se fokus pomerio od uprave regulatora ka upravi kao servisu građana i privrede“ rekao je državni sekretar kao primere naveo onlajn upis dece u vrtiće i škole, portal lokalnih poreskih administracija, portal Ministarstva pravde za registar neplaćenih kazni, mogućnost iPay, eUsluga izdavanja uverenja o nekažnjavanju, ePorezi i slično.
Bošnjak je objasnio da se nastoji da se u procesu reforme digitalizuju i unutrašnji procesi i procedure i da su u prethodnom periodu otvoreni kontakt centri koji omogućavaju elektronsku razmenu podataka između državnih organa i građana, državnih organa i privrednih subjekata, izmenjeni su veb-portali Vlade i organa državne uprave kako bi bili orijentisani ka građanima i otvoreni su i uspešno rade informatičko pristupni centri za građane i upravu – SKIP centar. Dodatnu vrednost reforme javne uprave predstavljaju brojne aktivnosti koje se odnose na postizanje uprave bez papira i pečata.
Državni sekretar je istakao da višegodišnja podrška i saradnja OECD/SIGMA sa Republikom Srbijom predstavlja veoma značajan doprinos merenju uspešnosti implementacije Strategije i Akcionog plana za reformu javne uprave i daljem usmeravanju reformskih procesa.
„Ovakav vid monitoringa i merenja za dalji tok reforme predstavlja značajan doprinos u kreiranju politika zasnovanih na činjenicama. Za nas je posebno relevantna analiza trenutnog stanja u oblasti javne uprave i reforme javne uprave u region kroz perspektivu pristupanja EU“ rekao je Bošnjak.
Publikacija „Government at glance – Western Balkans“ analizira javne finansije, privredu, zapošljavanje u javnoj upravi, institucije, prakse i procedure vezane za budžet, upravljanje ljudskim resursima, javne nabavke i eUpravu u zemaljama Zapadnog Balkana, pokazala je da građani Republike Srbije u 2019. godini imaju najviše poverenja u Vladu u odnosu na ostale zemlje Zapadnog Balkana, što je i porast za 14 procentnih poena u odnosu na 2007. godinu.