Evropski model upravljanja kvalitetom (KAF) predstavljen institucijama u Srbiji

Povodom predstavljanja Zajedničkog okvira procene (KAF) institucijama u Srbiji i razmene iskustava između institucija koje su već implementirale navedeni model upravljanja kvalitetom, danas je u Novom Sadu održan otvoreni KAF info dan. Uz predstavnike institucija Republike Srbije i predstavnike jedinica lokalne samouprave, događaju su prisustvovali i najeminentiji stručnjaci iz Evropskog instituta za javnu upravu (EIPA), kao evropskog KAF centra, Organizacije za ekonomsku saradnju i razvoj (OECD), Regionalne škole za javnu upravu (ReSPA), austrijskog Centra za istraživanje javne uprave (KDZ) i stručnjaci iz zemlje i regiona.

U uvodnom delu događaja prisutnima su se obratili državni sekretar u Ministarstvu državne uprave i lokalne samouprave Čedomir Rakić i direktorka ReSPA Maja Handžiska–Trendafilova. Današnje dešavanje bilo je i prilika da se Agenciji za mirno rešavanje radnih sporova Republike Srbije dodeli KAF sertifikat pod nazivom ”KAF efektivni korisnik”.

Obrativši se u ime ministra državne uprave i lokalne samouprave dr Aleksandra Martinovića, državni sekretar Čedomir Rakić istakao je da Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave, kao nosilac reforme javne uprave, jeste institucija koja sistemski koordinira procesom uvođenja Zajedničkog okvira procene, KAF modela standarda kvaliteta, u javnu upravu u Republici Srbiji.

„U okviru važeće Strategije reforme javne uprave utvrdili smo upravo to da bi za unapređenje kvaliteta i modernizaciju naših institucija, a samim tim i za dobrobit naših građana i privrede, bilo dobro da se u domaćoj administraciji primenjuje model upravljanja kvalitetom koji će pomoći organima i usmeravati ih u pravcu kontinuiranog podizanja ekonomičnosti, efikasnosti i delotvornosti rada, kao i boljih usluga“, poručio je Rakić i dodao da je KAF zaključno sa 2023. godinom uveden u osam institucija Republike Srbije.

Ukazavši na to da je jedan od osnovnih načela KAF-a da se u domenu kvaliteta upravlja prvenstveno sopstvenim primerom, državni sekretar je naglasio da je Tim za samoprocenu Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave, na osnovu praktičnog iskustva u sprovođenju, uvideo koliko ovaj model može da pomogne u jačanju strateškog planiranja i realizaciji politika i programa, uz bolju internu i eksternu komunikaciju.

Direktorka ReSPA Maja Handžiska–Trendafilova podvukla je da je današnji događaj jasan odraz sve većeg interesovanja za upravljanje kvalitetom u regionu.

„Uz snažnu podršku Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave i naših uvaženih partnera iz Evrope, danas želimo da inspirišemo javne institucije u Srbiji da primene KAF. Regionalni centar za upravljanje kvalitetom ReSPA je uspešno implementirao KAF u 15 institucija, obučivši preko 300 zaposlenih koji sada primenjuju principe KAF-a. Takođe, pokrenuli smo šest PEF procedura koje su rezultirale dodelom dva KAF sertifikata dvema institucijama u regionu, među kojima je i prva iz Republike Srbije. Izuzetno nam je zadovoljstvo što ćemo danas uručiti KAF nalepnicu Republičkoj agenciji za mirno rešavanje radnih sporova, kao prvoj instituciji iz Srbije koja ju je dobila“, istakla je Handžiska–Trendafilova i poručila da ReSPA ostaje na raspolaganju institucijama iz Srbije i regiona u sprovođenju KAF i PEF procedura, u skladu sa raspoloživim resursima i planovima.

Republika Srbija uspešno je implementirala KAF evropski model upravljanja kvalitetom u osam institucija, a 2021. godine, region je dobio regionalni KAF centar kroz Regionalnu školu za državnu upravu (ReSPA).

 

Foto galerija – izvor MDULS



Skip to content