Ožegović: pred ovim Ministarstvom je veliki posao i velika odgovornost

Državni sekretar u Ministarstvu Željko Ožegović danas je u prostorijama Asocijacije medija govorio na temu društveno odgovornog poslovanja i lokalnih  zajednica.

„Državi je potrebna potpuna rekompozicija, podizanje kapaciteta kako bi postala delotvorna“, započeo je obraćanje državni sekretar i naglasio da je pred Ministarstvom državne uprave i lokalne samouprave velika odgovornost i veliki posao upravo u stvaranju takve države“.

“Ovo Ministarstvo nema posebno pregovaračko poglavlje, ali kroz Strategiju reforme javne uprave i Akcioni plan definisaćemo sve korake koje moramo da preduzmemo u pravcu profesionalizacije i modernizacije javne uprave”, naglasio je Ožegović.

On je najavio donošenje Akcionog plana za Strategiju RJU do kraja januara, na šta Evropska unija obraća veliku pažnju. U Strategiji RJU veliki segment zauzima i Zakon o platama, kao i zakoni koji se tiču lokala, poput Zakona o zaposlenima u JLS I AP, koji čekamo od 1992.godine, kao i optimizacija javne uprave, ali sve to otežava činjenica da će se veliki zadaci raditi sa manjim kapacitetom, ali to nas ne obeshrabruje, rekao je državni sekretar.

Govoreći o društvenoj odgovornosti, Ožegović je naveo da je taj pojam počeo da se pominje 70ih godina kada se intenzivno počelo da se razmišlja o održivom razvoju, i to socijalnoj odgovornosti i zaštiti prirode.

Društvena odgovornost je blisko povezana sa etikom i to ne samo za kompanije, već za sve nivoe vlasti, medije i pojedince, rekao je državni sekretar i naglasio da je Ministarstvo Zakonom o državnim službenicima definisao Kodeks dobre uprave.

Kada su u pitanju mediji, Ožegović je rekao da se danas često pre uzimanja pera u ruke, prvenstveno vode temom koja donosi profit.

„Svakako treba pohvaliti dobre primere kako velikih i manjih kompanija koji se brinu ne samo o zarađenom profitu, već i o zajednici u kojoj rade. Neophodno je i podići svest o značaju društveno odgovornog poslovanja, jer pojedina istraživanja pokazuju da čak 84% ispitanika nije znalo da navede kompanije koje su društveno odgovorne“, zaključio je državni sekretar ovog Ministarstva.



Skip to content