Predstavljeni standardi za dobro upravljanje revizorskim institucijama: Poboljšana kontrola trošenja javnih fifnansija povećaće poverenje građana u institucije

Saradnja vrhovnih revizorskih institucija sa internim revizorima i uvođenje standarda Međunarodne organizacije vrhovnih revizorskih institucija (INTOSAI) povećaće kvalitet i kredibilitet kontrole trošenja javnih finansija i obezbediće poverenje građana u državne institucije, zaključak je regionalne konferencije ,,Saradnja Državne revizorske institucije i internih revizora u javnom sektoru’’ održane u organizaciji Republičke revizorske institucije i Programa Ujedinjenih nacija za razvoj u u hotelu Crowne Plaza.

 

Tokom uvodnog dela skupa prisutnima su se obratili Radoslav Sretenović, predsednik Republičke revizorske institucije, Milovan Filimonović, državni sekretar u Ministarstvu finansija, Ivan Bošnjak, državni sekretar u Ministarstvu državne uprave i lokalne samouprave i Steliana Nedera, zamenica stalne predstavnice Programa Ujedinjenih nacija za razvoj.

Nenamensko trošenje budžetskih sredstava, neuspostavljen sistem finansijskog upravljanja, neuspostavljena interna revizija, nedostatak transparentnosti u trošenju i nepoštovanje zakona navedeni su kao ključni problemi u upravljanju javnim finansijama. ,,Osnov izgradnje kredibilnih institucija je uspostavljanje interne finansijske kontrole u javnom sektoru’’, naglasio je Radoslav Sretenović, predsednik Državne revizorske institucije.

Postoji potreba za ulaganjem dodatnih napora unutar saradnje Ministarstva finansija i Državne revizorske institucije kako bi se zaštitili finansijski interesi Srbije, kao i unapređenje saradnje interne i ekstrene revizije, istakao je Milovan Filimonović, državni sekretar u Ministarstvu finansija.

Ivan Bošnjak, državni sekretar u Ministarstvu državne uprave i lokalne samouprave napomenuo je da neefikasno korišćenje javnih sredstava u lokalnim samoupravama ostavlja posledice na život građana i funkcionisanje privrede. Naveo je da Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave u saradnji sa Švajcarskom agencijom za razvoj i saradnju sprovodi niz projekata kojima će se obezbediti održivost ekonomije i efektivno trošenje budžetskih sredstava što bi unapredilo život građana u lokalnim sredinama.

Steliana Nedera, zamenica stalne predstavnice Programa Ujedinjenih nacija za razvoj, naglasila je važnost partnerstva i podrške Programa Ujedinjenih nacija za razvoj naporima Državne revizorske institucije i Ministarstva finansija u postizanju njihovih ciljeva kao i neophodnost saradnje između institucija na centralnom i lokalnom nivou. Ona je iskoritila priliku da istakne važnost predstavljanja standarda Međunarodne organizacije vrhovnih revizorskih institucija (INTOSAI) koji su ključni za poboljšanje funkcionisanja revizorskih institucija u budućnosti. Zaključila je da vlade država snose najveću odgovornost za ulaganje sredstava u razvoj i da od njih zavisi da li će ta sredstva biti iskorišćena na najefikasniji način uz činjenicu da je neophodna i saradnja sa privatnim sektorom kao sve uticajnijim partnerom u finansiranju razvojnih projekata.

Iskustva o saradnji i primere dobre prakse Državnih revizorskih institucija i internih revizora u regionu prezentovali su predstavnici Državnih revizorskih institucija Hrvatske, Crne Gore, Makedonije, Republike Srpske i Srbije. Skupu su prisustvovali i predstavnici Asocijacije internih revizora Srbije, predstavnici Ministarstva finansija i više od 60 internih revizora iz opština širom Srbije.

Program pod nazivom ,,Unapređenje mehanizama odgovornosti u javnim finansijama’’ finsansiran je od strane Švajcarske agencije za razvoj i saradnju, a realizuje ga Program Ujedinjenih nacija za razvoj u saradnji sa Vladom Srbije i nizom nezavisnih tela i agencija.



Skip to content