Ružić: Interes građana u fokusu nove Strategije reforme javne uprave

Ministar državne uprave i lokalne samouprave Srbije Branko Ružić najavio je danas početak izrade Strategije reforme javne uprave od 2021. do 2030. godine i naglasio da je u fokusu interes građana.

On je istakao da je cilj strategije da poboljša iniciranje javnih politika, upravljanje javnim finansijama i ljudskim resursima, kao i  da omogući bolje pružanje usluga građanima.

„Interes građanina jeste i mora biti fokus našeg rada i to je fokus i nove Strategije. Da prestanemo da razmišljamo u skladu sa kapacitetima, u skladu sa iskustvom, već da se pomerimo sa te tačke i da pravac našeg delovanja bude  u skladu sa građanima“, rekao je ministar.

Ružić je dodao da već postoje brojni rezultati i bolji zakoni, kao što je Zakon o opštem upravnom postupku, Zakon o inspekcijskom nadzoru, Zakon o elektronskoj upravi, kao i jednostavnije procedure i usluge koje su bliže građanima.

Kao primer naveo je Bebo dobrodošla na svet i broje elektronske usluge, jedinstvena upravna mesta poput otvorenog u Lazarevcu prošlog meseca, veliki broj digitalizovanih usluga dostupnih na klik na Portalu eUprava.

„Važno nam je da taj trend nastavimo, da građanina i dalje stavljamo u centar reforme, i da omogućimo da kontakt sa državom bude što jednostavniji i što prijatniji za svakog pojedinca“, rekao je on.

Nastavak reforme se, kako je dodao, zasniva na principu da građani nisu kuriri države, već da treba da država bude na usluzi svim građanima.

Tu reformu smo, kako je dodao, pokrenuli sa Zakonom o opštem upravnom postupku gde smo podvukli da su institucije te koje treba da razmenjuju podatke iz službenih evidencija među sobom, a ne da šalju građane od jednog do drugog šaltera da prikupljaju svoja dokumenta.

„U fokusu je građanin i sa stanovišta nastavka daljeg otvaranja i veće transparentnosti uprave, zakonodavnih procesa i procesa kreiranja dokumenata javnih politika, gde nam je cilj da u svakom trenutku procesa pitamo građane o njihovim potrebama ili o njihovom zadovoljstvu pruženom uslugom. Konkretnije, Zakonom o državnoj upravi obavezali smo državne organe na javne konsultacije dok se piše Nacrt zakona, ne samo kad je isti gotov. Takođe, Zakonom o lokalnoj samoupravi omogućili smo građanima da kažu gde i šta bi želeli da se gradi“, rekao je ministar.

Kako je dodao, uvođenje Politike pružanja usluga u novu Strategiju je zapravo provera svih zakonodavnih reformi u realnosti: da li ono što smo osmislili, pojednostavili ili digitalizovali je po meri građana.

„Tek kad dobijemo odgovor sa terena, mi ćemo moći da ispravimo greške, proverimo da li smo dobro planirali, ili nastavimo neku reformu ako se pokazala dobro u praksi. Tako stvaramo Upravu po meri svih nas“, objasnio je on.

Dodao je da nijedna aktivnost nije moguća bez posvećenih profesionalaca u upravi.

„Zato smo veliki deo svog posla posvetili uređivanju upravljanja ljudskih resursa, kako bismo osigurali da zapošljavamo kvalitetne ljude, motivišemo, vrednujemo, kontrolišemo njihov rad i zadržavamo profesionalce“, rekao je on.

Šef Sektora za saradnju Delegacije EU u Srbiji Ingve Engstrom rekao je da je uvođenje savremene javne uprave preduslov za demokratsko upravljanje državom, zasnovano na principima vladavine prava, ali i preduslov za privredni razvoj.

On je pohvalio dosadašnju reformu javne uprave u Srbiji koja je ostvarila dobre rezultate u oblasti javnih politika, ljudskih resursa, upravljanje javnim finansijama i pružanju uslugama i ima vodeće mesto u regionu. Dodao je da će EU nastaviti da podržava reformu javne uprave u Srbiji.

Pomoćnik ministra za evropske integracije Branko Budimir rekao je da je reforma javne uprave osnovna  reforma koja je pretpostavka za efikasno sprovodjenje svih ostalih reformi i strategija“ i da je to prioritetna oblast u procesu priključivanja EU.

Pomoćnica ministra finansija Verica Ignjatović podsetila je da je da Program reforme upravljanja javnim finansijama, kao deo reforme javne uprave, usvojen 2015. godine.

“ U svim segmentima koji obuhvata reforma javnih finansija postignut napredak poput unapređenja kredibiliteta makroekonomskih prognoza, srednjoročno planiranje budžtskih korisnika, unapređenje programskog budžetiranja, transformacija poreske uprave, poboljšanje finansijske kontrole javnih sredstava, javnih nabavki i unapređenja nadzora i kontrole javnih sredstava, „, rekla je ona.



Skip to content