RUŽIĆ: VAŽNO JE DA SHVATIMO DA DIGITALIZACIJA OLAKŠAVA RAD I DONOSI KVALITETNIJE USLUGE ZA GRAĐANE

Digitalizacija je ključna za reformu javne uprave i važno je da svi prihvatimo da donosi promenu na bolje za sve nas, izjavio je ministar državne uprave i lokalne samouprave Branko Ružić na Digitalnom samitu Zapadnog Balkana u Beogradu.

Ministar Ružić je učestvovao na ministarskom panelu eSrbija i istakao da se  digitalizacija prožima kroz sve segmente i koristi se da olakša posao službenicima radi efikasnije usluge građanima.

«Najbolji primer je to što smo kroz eZUP 1,5 miliona puta razmenili sami podatke bez opterećivanja građana», rekao je Ružić i dodao da to pokazuje da digitalizacija javne uprave znači uštedu novca, energije i vremena.

Ministar Ružić na panelu eSrbija

Istakao je i da je reforma javne uprave jedna od tri kriterijuma na našem putu ka EU i da i u tom smislu treba sagledati samu digitalizaciju.

«Reforma administracije je započeta, jer je ono prethodno stanje bilo neodrživo i nedopustivo, kako za upravljanje finansijama, kadrovima, politikama u državi, tako i prema našim građanima, koji su gubili mnogo u svakom kontaktu sa državom – svoje vreme, novac, strpljenje, na kraju i poverenje prema svojoj državi“, rekao je Ružić.

Podsetio je da je Zakon o opštem upravnom postupku uveo obavezu da državni organi razmenjuju podatake između sebe, a ne da iste traže od građana, a previđene su i kazne za one koji ne postupe tako.

Nov Zakon o eUpravi, kako je dodao, obavezao je na korišćenje modernih tehnologija u radu uprave.

„Prepisali smo sve matične knjige u elektronski oblik Zajedno sa MUP-om smo započeli i prebacivanje podataka iz Knjige državljana u elektronski oblik“, rekao je Ružić i podsetio da je usvojen Zakon kojim će se obezbediti Centralni registar stanovništva, jedinstvena baza 13 sadašnjih evidencija.

On je dodao da je bilo neophodno urediti i sistem upravljanja kadrovima.

„Stvarali smo javno-službenički sistem, baziran na kompetencijama, stvarajući uslove da od konkursa za zapošljavanje budemo sigurni da imamo najboljeg mogućeg službenika za rad, preko novog načina vrednovanja rada, napredovanja, i naravno usavršavanja, a tu posebno mislim na Akademiju“, rekao je on.

Najveći izazov biće, kako je rekao, promena stava o digitalizaiciji i naravno strah da nemaju kapacitete, finansijska sredstva da krenu sa većim promenama. «Zato je bilo važno saslušati, razumeti i obezbediti im podršku, posebno opštinama i gradovima koji su najbliži građanima.», rekao je Ružić.

Iz Fonda za lokal koji, kako je dodao,  ove godine iznosi pola milijarde dinara, kao jedna od mera za koja su opredeljena je i razvoj eUprave.

Ministar Ružić je rekao da je ministarstvo odobrilo ukupno 52 miliona dinara za osam gradova i opština za uspostavljanje jedinstvenog upravnog mesta, kako bi građani mogli zahvaljujući digitalizaciji sve poslove sa upravom da završe na jednom mestu.

 



Skip to content