Sinergija 14 – saradnja sa javnim sektorom za poboljšanje servisa građana

Direktor Direkcije za elektronsku upravu Dušan Stojanović govorio je na panel diskusiji pod nazivom “Kako unaprediti e-Government u Srbiji“ u okviru Public Sector Day-a, gde su identifikovane mnoge oblasti koje danas predstavljaju problem u unapređenju e-Governmenta u Srbiji.

Kao glavni nedostatak u prevladavanju trenutne situacije na ovom polju obeležen je nedostatak bolje pravne regulative, koja bi trebalo na kvalitetan način da isprati savremeno doba i omogući poboljšane usluge građanima. Takođe bi trebalo raditi na boljoj  informisanosti, jer je ocenjeno da ni građani, ali ni državni organi nisu dovoljno informisani kada je ova oblast u pitanju.

 

„Suštinsko pitanje reforme i modernizacije državne uprave je upotreba IKT, odnosno e-uprave, jer ona dovodi do podizanja efikasnosti, javnosti rada, smanjenja korupcije, povećanja zadovoljstva građana i privrede uslugama koje javne uprava pruža. U Srbiji su postavljeni solidni zakonski i tehnički osnovi za razvoj elektronske uprave. Postavljen je i portal euprava.gov.rs, tako da se sada, u kratkom roku, veliki broj usluga javne uprave može ponuditi građanima i privredi elektronskim putem. Dobru polaznu osnovu čine i oko milion građana koji su već koristili usluge eUprave. Međutim, na planu razvoja e-uprave ima još dosta izazova“, istakao je direktor direkcije za elektronsku upravu Dušan Stojanović.

Svi učesnici su se složili da je prioritet uvođenje eUprave u sve organe državne administracije i da svako odlaganje državu košta puno. eUprava je katalizator reforme državne uprave i bez njene upotrebe na svim nivoima ne postoji suštinska  reforma državne uprave.



Skip to content