Stević: Postoji prostor za unapređenje saradnje resornih ministarstava i lokalnih vlasti

Danas je u Sremskoj Mitrovici održana Prva regionalna konferencija lokalnih samouprava Zapadnog Balkana uz prisustvo preko 130 predstavnika gradova i opština. Osim 80 predstavnika iz Srbije, na konferenciji je učestvovalo i osam predstavnika Crne Gore, 29 iz Bosne i Hercegovine, 19 iz Makedonije i dve lokalne samouprava iz Hrvatske.

Državni sekretar u Ministarstvu državne uprave i lokalne samouprava, Bojan Stević je istakao značaj ove regionalne konferencije koja je od vitalnog značaja za zemlje iz okruženja stavljajući fokus na saradnju centralne i lokalne vlasti.

„Ova saradnja može biti podeljena u dve grupe: propisnu – koja se zasniva na zakonima ili podzakonskim aktima koji uređuju nadzor, saglasnosti centralnih vlasti na akte lokalnih samouprava, koji može biti kao postupanje vlasti kao drugostepenog organa, ili saradnja koja je usmerena na uspostavljanje ili podizanje kapaciteta lokalnih samouprava u određenim oblastima”, rekao je Stević.

Državni sekretar je naveo da “propisna strana” ne izgleda kao klasična saradnja koja podrazumeva dobrovoljnost u razvijanju odnosa organa dva nivoa vlasti koji ima cilj za uspešno i zakonito ostvarivanje prava građana i privrede. On je dodao da je ovaj odnos naročito jasan ako se ne posmatra samo kao postupanje centralnih vlasti u „incidentnim“ situacijama, kada se primenjuju zakonska ovlašćenja u cilju otklanjanja nezakonitosti u postupanju lokalnih vlasti.

“Kada govorimo o podizanju kapaciteta gradova i opština u određenim oblastima, saradnja nije obavezna, već stoji kao mogućnost  kako bi se lokalnim samoupravama pomoglo maksimalno kroz realizaciju projekata resornih ministarstava.”, rekao je Stević i podvukao da je najčešće reč o javnim pozivima  na  koje se prijavljuju lokalne samouprava koje prethodno ispunjavaju uslove, a da se ti projekti uklapaju u njihove razvojne planove.

Stević je na kraju izlaganja napomenuo da Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave predstavlja primer dobre prakse, jer pri donošenju svih propisa koji se tiču lokala, u radnim grupama postoji predstavnik iz lokalne samouprave, SKGO i NALED-a, kako ne bi došlo do usvajanja nekog propisa, a da lokalne vlasti nisu upoznate ili pripremljene za izvršenje tih obaveza.



Skip to content