JAVNI KONKURS ZA POPUNJAVANJE IZVRŠILAČKOG RADNOG MESTA

MINISTARSTVO DRŽAVNE UPRAVE I LOKALNE SAMOUPRAVE na osnovu člana 54. Zakona o državnim službenicima (,,Službeni glasnik RS” br. 79/05, 81/05 – ispravka, 83/05 – ispravka, 64/07, 67/07 – ispravka, 116/08, 104/09, 99/14, 94/17,  95/18, 157/20 i 142/22), člana 9. stav 1. Uredbe o internom i javnom konkursu za popunjavanje radnih mesta u državnim organima („Službeni glasnik RS“, br. 2/19 i 67/21) i Zaključka Komisije za davanje saglasnosti za novo zapošljavanje i dodatno radno angažovanje kod korisnika javnih sredstava 51 Broj: 112-3599/2023 od 26. aprila 2023. godine, oglašava

JAVNI KONKURS

ZA POPUNJAVANJE IZVRŠILAČKOG RADNOG MESTA

 

I Organ u kome se radno mesto popunjava: Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave, 11000 Beograd, Birčaninova broj 6.

 

II Radno mesto koja se popunjava:

 

  1. Radno mesto rukovodilac Grupe za standardizaciju i sistem kvaliteta, u zvanju viši savetnik, Grupa za standardizaciju i sistem kvaliteta, Sektor za stručno usavršavanje – 1 izvršilac.

 

Opis posla: Rukovodi i planira rad Grupe, pruža stručna uputstva, koordinira i nadzire rad državnih službenika u Grupi, neposredno obrađuje najsloženije predmete iz delokruga Grupe i vrši pregled i kontrolu obrađenih predmeta iz delokruga Grupe; koordinira, organizuje i usmerava poslove koji se odnose na standardizaciju procesa i sistema kvaliteta u oblasti stručnog usavršavanja u državnim organima i organima jedinica lokalne samouprave i oblasti stručnih ispita u sistemu državne uprave; koordinira, organizuje i usmerava poslove koji se odnose na uspostavljanje, razvoj i implementaciju standarda elektronske uprave, odnosno elektronskog upravnog postupanja i elektronske komunikacije u oblastima iz delokruga Sektora i o tome sačinjava dokumentacionu osnovu; prati stanje, priprema korektivne mere i učestvuje u sprovođenju mera od značaja za zaštitu od bezbednosnih rizika u izgradnji i funkcionisanju informacionim sistemima iz delokruga Sektora; koordinira, organizuje i usmerava poslove koji se odnose na podršku internim i eksternim korisnicima softverskih rešenja u oblastima iz delokruga Sektora i s tim u vezi, ostvaruje saradnju sa državnim organima, organima jedinica lokalne samouprave i drugim imaocima javnih ovlašćenja; učestvuje u planiranju, pripremi i sprovođenju projekata koji se finansiraju iz međunarodne razvojne pomoći u oblastima iz delokruga Grupe; učestvuje u procesima koji su u vezi sa stručnim usavršavanjem državnih službenika u Grupi; učestvuje u uspostavljanju sistema finansijskog upravljanja i kontrole u poslovima iz delokruga Grupe; obavlja i druge poslove po nalogu pomoćnika ministra.

Uslovi: Stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti organizacione nauke na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu; najmanje sedam godina radnog iskustva u struci; položen državni stručni ispit; kao i potrebne kompetencije za obavljanje poslova radnog mesta.

 

Mesto rada: Mesto rada je Beograd.

III Kompetencije koje se proveravaju u izbornom postupku:

Saglasno članu 9. Zakona o državnim službenicima, kandidatima pri zapošljavanju u državni organ, pod jednakim uslovima, dostupna su sva radna mesta i izbor kandidata se vrši na osnovu provere kompetencija.

 

Izborni postupak sprovodi se iz više obaveznih faza u kojima se proveravaju opšte funkcionalne kompetencije, posebne funkcionalne kompetencije i ponašajne kompetencije i faze u kojoj se sprovodi intervju sa komisijom.

 

U svakoj fazi izbornog postupka vrši se vrednovanje kandidata i samo kandidat koji ispuni unapred određeno merilo za proveru određenih kompetencija u jednoj fazi izbornog postupka može da učestvuje u proveri sledećih kompetencija u istoj ili narednoj fazi izbornog postupka.

 

Kandidatima koji učestvuju u izbornom postupku prvo se proveravaju opšte funkcionalne kompetencije.

  1. Provera opštih funkcionalnih kompetencija:

 

  • „Organizacija i rad državnih organa RS“ – proveravaće se putem testa na računaru;
  • „Digitalna pismenost“ – proveravaće se rešavanjem zadataka (praktičnim radom na računaru);
  • „Poslovna komunikacija“- proveravaće se putem simulacije (pisano) na računaru.

 

Napomena: U pogledu provere opšte funkcionalne kompetencije „Digitalna pismenost“ (posedovanju znanja i veština u osnovama korišćenja računara, osnovama korišćenja interneta, obradi teksta i tabela, tabelarne kalkulacije), ako kandidat poseduje važeći sertifikat, potvrdu ili drugi odgovarajući dokaz o posedovanju znanja i veština iz navedenih oblasti, na traženom nivou i želi da na osnovu njega bude oslobođen testiranja kompetencije „Digitalna pismenost“, neophodno je da uz prijavni obrazac (uredno i u potpunosti popunjen u delu “Rad na računaru“), dostavi i traženi dokaz u originalu ili overenoj fotokopiji.

Konkursna komisija može odlučiti da se kandidatu izvrši provera navedene kompetencije ako uvidom u dostavljeni dokaz ne može potpuno da oceni posedovanje ove kompetencije.

Informacije o materijalima za pripremu kandidata za proveru opštih funkcionalnih kompetencija mogu se naći na sajtu Službe za upravljanje kadrovima, www.suk.gov.rs.

  1. Provera posebnih funkcionalnih kompetencija:

 

Nakon prijema izveštaja o rezultatima provere opštih funkcionalnih kompetencija, među kandidatima koji su ispunili merila za proveru opštih funkcionalnih kompetencija, vrši se provera posebnih funkcionalnih kompetencija, i to:

 

  1. Posebna funkcionalna komptencija za oblast rada poslovi rukovođenja – Upravljanje ljudskim resursima bazirano na kompetencijama – proveravaće se putem simulacije (usmeno);
  2. Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada informatički poslovi – Serverski i operativni sistemi (MS Windows, Linux) i Hardver – proveravaće se putem simulacije (usmeno);
  3. Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada stručno-operativni poslovi – Postupak izrade stručnih nalaza – proveravaće se putem simulacije (usmeno);
  4. Posebne funkcionalne kompetencije za određeno radno mesto – Propisi iz delokruga radnog mesta (Zakon o zaposlenima u autonomnim pokrajinama i jedinicama lokalne samouprave, Zakon o elektronskoj upravi, Zakon o matičnim knjigama i Pravilnik o posebnom stručnom ispitu za matičara, Pravilnik o centralnoj evidenciji programa stručnog usavršavanja u javnoj upravi i izdavanja uverenja o učešću u programu i Uputstvo o metodologiji za utvrđivanje potreba za stručnim usavršvanjem u organima javne uprave) – proveravaće se putem simulacije (usmeno).

 

Informacije o materijalima za pripremu kandidata za proveru posebnih funkcionalnih kometencija mogu se naći na internet prezentaciji Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave www.mduls.gov.rs.

  1. Provera ponašajnih kompetencija za sva radna mesta:

Ponašajne kompetencije (upravljanje informacijama, upravljanje zadacima i ostvarivanje rezultata, orijentacija ka učenju i promenama, izgradnja i održavanje profesionalnih odnosa i savesnost, posvećenost i integritet) proveravaće se putem psihometrijskih testova i intervjua baziranog na kompetencijama.

 

  1. Intervju sa Konkursnom komisijom i vrednovanje kandidata za sva izvršilačka radna mesta:

Procena motivacije za rad na radnom mestu u organu i prihvatanje vrednosti državnih organa –  proveravaće se putem intervjua sa Konkursnom komisijom (usmeno).

 

IV Adresa na koju se podnosi popunjen obrazac prijave:

 

Prijave na javni konkurs šalju se poštom na adresu Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave, Birčaninova 6, 11000 Beograd ili se predaju neposredno na pisarnici Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave, Birčaninova 6, 11000 Beograd sa naznakom „Za javni konkurs za popunjavanje izvršilačkog radnog mesta u Ministarstvu državne uprave i lokalne samouprave” ili elektronskim putem na adresu: kadrovi.mduls@mduls.gov.rs.

 

V Lice koje je zaduženo za davanje obaveštenja o javnom konkursu:

 

Marijana Burić, tel: 011/3643-900 od 9:00 do 13:00 časova.

 

VI Opšti uslovi za zaposlenje: Državljanstvo Republike Srbije; da je kandidat punoletan; da kandidatu ranije nije prestajao radni odnos u državnom organu zbog teže povrede dužnosti iz radnog odnosa i da nije osuđivan na kaznu zatvora od najmanje šest meseci.

 

VII Rok za podnošenje prijava: Rok za podnošenje prijava je 8 (osam) dana i počinje da teče narednog dana od dana oglašavanja teksta javnog konkursa u periodičnom izdanju oglasa Nacionalne službe za zapošljavanje.

 

VIII Prijava na javni konkurs vrši se na Obrascu prijave koji je dostupan na internet prezentaciji Službe za upravljanje kadrovima (www.suk.gov.rs) i Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave (www.mduls.gov.rs). Štampana verzija obrasca prijave dostupna je na pisarnici Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave, Birčaninova broj 6, Beograd.

Prilikom predaje prijave na javni konkurs, prijava dobija šifru pod kojom podnosilac prijave učestvuje u daljem izbornom postupku. Šifra prijave unosi se u obrazac prijave nakon što Konkursna komisija sastavi spisak kandidata među kojima se sprovodi izborni postupak.

Podnosilac prijave se obaveštava o dodeljenoj šifri u roku od tri dana od dana prijema prijave, dostavljanjem navedenog podatka na način koji je u prijavi naznačio za dostavu obaveštenja.

Napomena: Primer pravilno popunjenog obrasca prijave se može pogledati na blogu Službe za upravljanje kardovima (https://kutak.suk.gov.rs/vodic-za-kandidate) u odeljku ,,Obrazac prijave“.

 

IX  Dokazi koje prilažu kandidati koji su uspešno prošli faze izbornog postupka pre intervjua sa Konkursnom komisijom:

 

Original ili overena fotokopija uverenja o državljanstvu; original ili overena fotokopija izvoda iz matične knjige rođenih; original ili overena fotokopija diplome kojom se potvrđuje stručna sprema; original ili overena fotokopija dokaza o položenom državnom stručnom ispitu za rad u državnim organima (kandidati sa položenim pravosudnim ispitom umesto dokaza o položenom državnom stručnom ispitu, podnose dokaz o položenom pravosudnom ispitu), original ili overena fotokopija dokaza o radnom iskustvu u struci (potvrda, rešenje i drugi akti iz kojih se vidi na kojim poslovima, u kom periodu i sa kojom stručnom spremom je stečeno radno iskustvo).

Državni službenik koji se prijavljuje na javni konkurs, umesto uverenja o državljanstvu i izvoda iz matične knjige rođenih podnosi rešenje o raspoređivanju ili premeštaju na radno mesto u organu u kome radi ili rešenje da je neraspoređen.

Svi dokazi se prilažu u originalu ili u fotokopiji koja je overena kod javnog beležnika (izuzetno u gradovima i opštinama u kojima nisu imenovani javni beležnici, priloženi dokazi mogu biti overeni u osnovnim sudovima, sudskim jedinicama, prijemnim kancelarijama osnovnih sudova, odnosno opštinskim upravama kao povereni posao).
Kao dokaz se mogu priložiti i fotokopije dokumenata koje su overene pre 1. marta 2017. godine u osnovnim sudovima, odnosno opštinskim upravama.

Napomena: Zakonom o opštem upravnom postupku („Službeni glasnik RS“, broj 18/16 i 95/18 – dr. propis) propisano je, između ostalog, da su organi u obavezi da po službenoj dužnosti, kada je to nephodno za odlučivanje u skladu sa zakonskim rokovima, besplatno razmenjuju, vrše uvid, obrađuju i pribavljaju lične podatke o činjenicima sadržanim u službenim evidencijama, osim ako stranka izričito izjavi da će podatke pribaviti sama.

Dokumenta o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija su: uverenje o državljanstvu, izvod iz matične knjige rođenih, uverenje o položenom državnom stručnom ispitu za rad u državnim organima / uverenje o položenom pravosudnom ispitu. Potrebno je da kandidat u delu Izjava* u obrascu prijave, zaokruži na koji način želi da se pribave njegovi podaci iz službenih evidencija.

 

X Rok za podnošenje dokaza: Kandidati koji su uspešno prošli faze izbornog postupka, pre intervjua sa Konkursnom komisijom pozivaju se da u roku od 5 (pet) radnih dana od dana prijema obaveštenja, dostave navedene dokaze koji se prilažu u konkursnom postupku.

Kandidati koji konkurišu na više radnih mesta, koja se razlikuju u pogledu traženih dokaza o dužini radnog iskustva u struci (potvrda, rešenje i drugi akti iz kojih se vidi na kojim poslovima, u kom periodu i sa kojom stručnom spremom je stečeno radno iskustvo), dužni su da ih dostave, u originalu ili overenoj fotokopiji, prema uslovu o dužini radnog iskustva u struci iz radnih mesta na koja konkurišu.

 

Kandidati koji ne dostave dokaze koji se prilažu u konkursnom postupku, odnosno koji na osnovu dostavljenih ili pribavljenih dokaza ne ispunjavaju uslove za zaposlenje, pismeno se obaveštavaju da su isključeni iz daljeg izbornog postupka. Dokazi se dostavljaju na adresu

Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave, Birčaninova broj 6, Beograd.

 

XI Trajanje radnog odnosa:

 

Radni odnos zasniva se na neodređeno vreme.

 

XII Datum i mesto provere kompetencija kandidata u izbornom postupku

Sa kandidatima čije su prijave blagovremene, dopuštene, razumljive, potpune i koji ispunjavaju uslove predviđene oglasom o javnom konkursu, na osnovu podataka navedenih u obrascu prijave na konkurs, izborni postupak će se sprovesti, počev od 30. novembra 2023. godine.

 

Provera opštih funkcionalnih kompetencija obaviće se u prostorijama Službe za upravljanje kadrovima, Beograd, Bulevar Mihaila Pupina broj 2 (istočno krilo Palate Srbija).

 

Provera posebnih funkcionalnih kompetencija obaviće se u prostorijama Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave, Beograd, ulica Birčaninova broj 6.

 

Provera ponašajnih kompetencija će se obaviti u prostorijama Službe za upravljanje kadrovima, Beograd, Bulevar Mihaila Pupina broj 2 (istočno krilo Palate Srbija).

 

Intervju sa Konkursnom komisijom obaviće se u prostorijama Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave, Beograd, ulica Birčaninova broj 6.

 

Kandidati koji uspešno prođu jednu fazu izbornog postupka obaveštavaju se o datumu, mestu i vremenu sprovođenja naredne faze izbornog postupka na kontakte (brojeve telefona ili e-mail adrese), koje navedu u svojim obrascima prijave.

Napomena: Saglasno članu 9. Zakona o državnim službenicima (,,Službeni glasnik RS” br. 79/05, 81/05 – ispravka, 83/05 – ispravka, 64/07, 67/07 – ispravka, 116/08, 104/09, 99/14, 94/17,  95/18, 157/20 i 142/22) propisano je da su kandidatima pri zapošljavanju u državni organ pod jednakim uslovima dostupna sva radna mesta i da se izbor kandidata vrši na osnovu provere kompetencija.

 

Kao državni službenik na izvršilačko radno mesto, može da se zaposli i lice koje nema položen državni stručni ispit, ali je dužno da ga položi u propisanom roku. Položen državni stručni ispit nije uslov, niti prednost za zasnivanje radnog odnosa. Probni rad je obavezan za sve koji prvi put zasnivaju radni odnos u državnom organu. Probni rad za radni odnos na neodređeno vreme traje šest meseci. Državni službenik na probnom radu, koji je zasnovao radni odnos na neodređeno vreme i državni službenik koji je zasnovao radni odnos na neodređeno vreme a koji nema položen državni stručni ispit, polaže državni stručni ispit u roku od šest meseci od dana zasnivanja radnog odnosa.

 

Napomena: Neblagovremene, nedopuštene, nerazumljive ili nepotpune prijave biće odbačene. Javni konkurs sprovodi Konkursna komisija koju je imenovao ministar državne uprave i lokalne samouprave.

 

Ovaj konkurs se objavljuje na internet strani (www.mduls.gov.rs) i oglasnoj tabli Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave, na internet strani Službe za upravljanje kadrovima (www.suk.gov.rs), na portalu e-uprave i periodičnom izdanju oglasa Nacionalne službe za zapošljavanje.

 

Svi izrazi, pojmovi, imenice, pridevi i glagoli u ovom oglasu koji su upotrebljeni u muškom gramatičkom rodu, odnose se bez diskriminacije i na osobe ženskog pola.

Preuzmite:

Obrazac prijave

Materijali za  pripreme

Lista kandidata među kojima se sprovodi izborni postupak



Skip to content