Koncept i vizija digitalizacije, koju je osmislila Ana Brnabić, efikasno se realizuje timskim radom u Vladi, što je danas demonstrirano od strane Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave i Kancelarije za IT. Nova oprema za matične knjige, u kojoj se nalazi više od 30 miliona podataka o građanima Srbije, smeštena je u Državni data centar u skladu sa najvišim tehničkim i bezbednosnim standardima.
Sve matične knjige biće digitalizovane do kraja godine u skladu sa izmenama i dopunama Zakona o matičnim knjigama, koje je juče usvojila Skupština Srbije, i sve jedinice lokalne samouprave će raditi isključivo u centralnom sistemu, upravo na ovoj opremi.
Nabavljena oprema, koja je finansirana sa 33,6 miliona dinara iz budžeta Ministarstva u okviru projekta „Stop birokratiji“, omogućava da se unapredi vođenje najznačajnije evidencije o građanima – Matičnih knjiga, odnosno da se uspostavi Registar matičnih knjiga (rođenih, venčanih i umrlih).
Ministar državne uprave i lokalne samouprave Branko Ružić je ocenio da je u oblasti digitalizacije ovo najbolji posao, jer ova oprema omogućava da službenici brzo i lako koriste podatke iz ovih evidencija kako bi građani bez opterećenja, stresa i utroška vremena i para što efikasnije završili poslove koje imaju sa upravom. „Za građane to znači – nema više izvoda iz ovih evidencija, osim ukoliko ih iz ličnih razloga sami žele, već ovlašćeni službenici imaju pristup, vide sve podatke iz ovih baza i nemaju potrebe da traže od građana nikakav izvod na uvid“, objasnio je ministar. On je najvio da će u narednom periodu Registru matičnih knjiga, biti priključena i Knjiga državljana kako bi građani mogli da i uverenje o državljanstvu dobiju bilo gde u Srbiji, kao što to danas mogu izvod iz matičnih knjiga.
Govoreći o efektima digitalizacije rada uprave ministar je rekao da su rezultati već vidljivi. „Samo u prvih pet meseci ove godine štampano je 30 odsto manje izvoda iz matičnih knjiga rođenih nego u istom periodu prošle godine. To je bolji rezultat i u odnosu na prošlu godinu kada je taj procent iznosio 24 odsto. Ovaj trend govori da ćemo do kraja godine imati 70 – 80 odsto manje papirnih izvoda“.
Ružić je najavio i novinu u smislu digitalizacije koja je značajna za privrednike. “Od polovine oktobra kroz pilot projekat eInspektor Sanitarna, Tržišna, Inspekcija rada i Upravna ispekcija kreću sa radom u novom softveru koji će objediniti sve informacije iz njihovih izveštaja, a plan je da sve ostale od maja sledeće godine počnu da rade na ovaj način. Biće to veliko olakšanje za privredu, koja je inače reformu inspekcija ocenila veoma pozitivno“, rekao je ministar.
Direktor Kancelarije za informacione tehnologije i elektronsku upravu Mihailo Jovanović je rekao da Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave i Kancelarija zajedničkim radom i sinergijom demonstriraju efikasnost elektronske uprave. On je istakao da se podaci o građanima u Data centru čuvaju u skladu sa najsavremenijim bezbednosnim i standardima kvaliteta i pružanja usluga, kao i da je centar veoma pouzdan, jer je obezbeđeno napajanje električnom energijom sa tri nezavisna izvora, što omogućava autonomiju rada centra od čak 48 sati.