Ministarka Brnabić na promociji aplikacije eZUP u policijskoj stanici Savski venac

Ministarka državne uprave i lokalne samouprave Ana Brnabić i potpredsednik Vlade i ministar unutrašnjih poslova dr Nebojša Stefanović, danas su prisustvovali novoj promociji aplikacije eZUP u okviru koje je demonstriran upravni postupak izdavanja pasoša za maloletna lica, koja je održana u Policijskoj stanici Savski Venac.

 

Korisnici usluge su bili roditelji koji su zahtev za izdavanje pasoša za svoje dete podneli elektronskim putem, a reč je o svojevrsnom nastavku projekta „Bebo dobro došla na svet“. Potrebna im je bila samo lična karta, popunjena saglasnost da se lični podaci iz izvoda iz matične knjige rođenih i državljanstva pribavljaju po službenoj dužnosti i uplaćena taksa. Na osnovu toga, pasoš je izrađen za svega 10 minuta.

„Nakon Loznice i Vrnjačke Banje i MUP se pridružio nastavku projekta eZUP, koji trasformiše državu u servis građana. Sada građani više ne moraju da budu „kuriri države“, jer organi uprave razmenjuju podatke po službenoj dužnosti, što je i njihova zakonska obaveza“ istakla je ministarka Brnabić i dodala da očekuje od svih organa uprave da se uključe u informacioni sistem do kraja godine. Takođe, ona je dodala da ovo predstavlja timski rad državnih institucija, čije je uključivanje kompleksan proces u kome imaju stručnu podršku, usmerenje i koordinaciju Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave.

Pomoću aplikacija eZUP od danas je ovoj policijskoj stanici omogućen pristup podacima iz matične knjige rođenih, venčanih i umrlih, kao i uverenje o državljanstvu za građane koji podnose zahteve za lična dokumenta. Primena ove prakse sukcesivno će biti realizovana i u drugim policijskim upravama i stanicama u Republici Srbiji.

Važnost ovog upravnog postupka je u tome što po prvi put jedan veliki sistem u okviru državne uprave direktno preko Jedinstvene magistrale podataka preuzima podatke iz matičnih knjiga. To znači da se uspelo sa digitalizacijom eUprave i automatskom obradom podataka MUP-a. Preko 250 ispostava širom Srbije i preko 2000 šaltera automatski počinju da rade efikasnije u korist potreba građana. Ovo je proces koji eZUP i Zakon o opštem upravnom postupku stavlja u pravu primenu.