Podnošenje zahteva za elektronske kartice zdravstvenog osiguranja od juče moguće i u poštama

Građani koji do sada nisu podneli zahtev za zamenu stare zdravstvene isprave za novu elektronsku karticu zdravstvenog osiguranja, od utorka 6. decembra to mogu da urade i na šalterima JP Pošta Srbije i to u 1.661 poslovnici širom Srbije. Pravo podnošenja zahteva imaju sva fizička lica koja imaju aktivnu prijavu na zdravstveno osiguranje.

Procedura je jednostavna, službenici na šalteru umesto građana popunjavaju zahtev, a potrebno je samo dati na uvid ličnu kartu, staru zdravstvenu knjižicu ili podatak o ličnom broju osiguranika (LBO). Tokom podnošenja zahteva, neophodno je da se građani opredele da li žele da im se nova zdravstvena kartica isporuči na adresu osiguranika, ili da je preuzmu u filijali Republičkog fonda za zdravstveno osiguranje (RFZO).

Na istom šalteru na kom se vrši podnošenje zahteva, vrši se i uplata troškova za izdavanje zdravstvene kartice, što predstavlja dodatnu uštedu vremena. Pošta Srbije je uspostavila i rad kontakt centra koji će pružati informacije putem telefona 011/360-77-00. Pozivanjem ovog broja, osiguranici se mogu raspitati o postupku prijema zahteva za izdavanje i zamenu zdravstvenih knjižice zdravstvenom karticom, kao i o dostavi zdravstvenih kartica. Poziv se ne tarifira dodatno, već prema važećim cenovnicima operatera, a kontakt centar radi svaki dan od 8 do 20 časova i nedeljom od 8 do 15 časova.

Poručivanje zdravstvenih kartica putem nacionalnog Portala e-Uprava (www.euprava.gov.rs) počelo je 10. novembra, a krajnji rok za podnošenje zahteva je 31. decembar.



Skip to content