Usavršavanje zaposlenih na lokalu – bolja usluga građanima

Ministartvo državne uprve i lokalne samouprava prva je institucija koja je donela poseban sektorski program stručnog usavršavanja i to za matičare, koji će prve obuke po ovom programu imati već u martu ove godine, izjavila je Jasmina Benmansur pomoćnica ministra za stručno usavršavanje.

Ona je na okruglom stolu „Sektorsko posebno stručno usavršavanje zaposlenih u jedinicama lokalne samouprave“ podsetila je da je novi sistem stručnog usavršavanja uveden krajem 2017. godine sa ciljem da se omogući zaposlenima u javnoj upravi da stalno unapređuju znanja, veštine i sposobnosti kako bi na pravi način izneli reformske procese, obavljali poslove i pružali usluge građanima.

Novi sistem stručnog usavršavanja uveo je jednaka pravila, jedank pristup i kvalitet stručnog usavršavanja za sve zaposlene u javnoj upravi. Ono je sada dostupno i zaposlenima u jedinicama lokalne samouprave pod jednakim uslovima kao i za državne službenike, što ranije nije bio slučaj„, kazala je pomoćnica.

Benmansur je objasnila da se stručno usavršavanje zasniva na različitim programima obuka, kao što je opšti program i program obuke rukovodilaca koje usvaja Vlada Srbije, a sprovodi Nacionalna akademija, ali i da postoje i posebni programi koje sprovode sami državni organi i organi jedinica lokalne samouprave u skladu sa potrebama pojedinih radnih mesta ili grupa službenika u tim organima.

Okrugli sto „Sektorsko posebno stručno usavršavanje zaposlenih u jedinicama lokalne samouprave“

Opšte programe obuka obezbeđuju podizanje nivoa znanja i veština i sposobnosti koje su univerzalne za sve zaposlene u javnoj upravi.  Radi o temama poput opšteg upravnog postupka, strateškog planiranja, elektronske uprave, ljudskih i manjinskih prava, evropskih integracija, dok posebni programi obuhvataju teme specifične za nadležnosti pojedinih ministarstava, kao što su zaštita životne sredine, poljoprivreda i ruralni razvoj, socijalna zaštita i drugo“, objasnila je pomoćnica.

Posebni programi su segment na kome se radi uz podršku Projketa „Upravljanje ljudskim resursima u lokanoj samoupravi Faza 2 (2019-2021)“, koji Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave, u saradnji sa Savetom Evrope i Stalnom konferencijom gradova i opština, sprovodi uz finansijsku podršku Evropske unije i Saveta Evrope. Projekat će pomoći da pet ministarstava – omladine i sporta, građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, trgovine, turizma i telekomunikacija i zaštite životne sredine – donesu posebne sektorske programe u inspekcijskim poslovima koji su povereni jedinicama lokalne samouprave.

Građani i privreda treba da dobiju kvalitetnu i pravovremenu uslugu u opštini u kojoj žive i posluju, a da bi to bilo moguće moramo da unapredimo rad lokalne samouprave. Savet Evrope na tome radi već nekoliko godina, a trenutno direktno radi sa 50 odabranih opština u Srbiji. U narednom periodu radićemo takođe na tome da poslovi koje je Republika poverila lokalnoj samoupravi budu što kvalitetnije obavljani na lokalu. To, prvenstveno, znači da ćemo raditi na dodatnoj obuci zaposlenih u  inspekcijama na lokalu kako bi stekli znanja potrebna za efikasnije obavljanje ovih poslova“, izjavio je Aleksandar Jovanović, vođa projekta „Upravljanje ljudskim resursima u lokalnoj samoupravi – faza 2.



Skip to content